Gå till innehåll

NLT - SnG, mini Step lvl 3, svårt beslut.


fogn

Recommended Posts

Mini step 3 i slutskeded. Plockar upp QQ UTG och raisar upp, men sen krånglar det till sig. Alchemist75 har flippat ur totalt senaste händerna och dånar All-in med nästan varje hand. När han ställer här borde han ju ha rätt bra, eller?

 

***** Hand History for Game 5108705173 *****

NL Texas Hold'em $55 Buy-in Trny:28337578 Level:6 Blinds(300/600) - Tuesday, September 05, 16:29:33 ET 2006

Table Mini Step 3 #1290902 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Alchemist75 ( $5175 )

Seat 5: donsjuan ( $6510 )

Seat 8: leebokid ( $4790 )

Seat 3: ottomaddick ( $3525 )

Trny:28337578 Level:6

Blinds(300/600)

** Dealing down cards **

Dealt to donsjuan [ Qc Qd ]

donsjuan raises [1400].

leebokid calls [1400].

Alchemist75 is all-In.

 

1-2 går vidare till step 4.

Vad göra?

 

* Flytt till HA - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alchemist har på sin höjd ett A/K (du säger att han är vild) vilket gör att du är favorit om leebokid foldat.

 

Har du någon speciell read på Alchemist som får dig att tro att han skulle vika AA här?

 

Jag vet inte hur jag gör i det här läget, som Ola skulle ha sagt, jag skulle aldrig ha försatt mig i den här situationen. Jag skulle ha ställt in från början, allt annat är i regel dåligt spel (den här typen av raise KAN vara bra i vissa fall, om man är beredd att syna alla omslag imho).

 

Med det sagt så lutar det här dock starkt starkt åt syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha ställt in från början, allt annat är i regel dåligt spel (den här typen av raise KAN vara bra i vissa fall, om man är beredd att syna alla omslag imho).

 

Jag är iofs rättså säker på att QQ är tillräckligt stark för att bjuda in folk till flopp eller till att reraisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha ställt in från början, allt annat är i regel dåligt spel (den här typen av raise KAN vara bra i vissa fall, om man är beredd att syna alla omslag imho).

 

Jag är iofs rättså säker på att QQ är tillräckligt stark för att bjuda in folk till flopp eller till att reraisa.

 

Absolut inte till flop.

Men till resteal, absolut.

Om man möter kompetent aggro som är bra på att hitta resteals, och som sett oss lägga oss mot reraises tidigare i liknande lägen (om än med något djupare stackar), utesluter jag inte att det kan vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte till flop.

 

Inte? Vi täcker alla fi, har med stor sannolikhet position och leder nästan garanterat på alla floppar som inte innehåller A/K, och många gånger då också. Har fi AK, som han av någon anledning inte pushade med, så är vi 2-1 favorit att han missar flopp, har han Ax eller Kx så är vi 5-1 till floppen, och övriga händer leder vi ännu mer över. Not good enough? Men övertyga mig gärna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker som Myssion, jag ville ha flop och förhoppningsvis få desperatställ av nått mellan par eller top par på låg bräda.

 

Jag tycker iaf att folden kändes rätt med tanke på att jag har nog med stack kvar.

 

Här kommer slutspelet:

 

ottomaddick folds.

donsjuan folds.

leebokid is all-In.

** Dealing Flop ** [ 9h, 7c, 7s ]

donsjuan: folded QQ...

** Dealing Turn ** [ Jh ]

** Dealing River ** [ 8d ]

Alchemist75 shows [ 9d, Ac ] two pairs, nines and sevens.

leebokid shows [ 6c, 6d ] two pairs, sevens and sixes.

Alchemist75 wins 385 chips from side pot #1 with two pairs, nines and sevens.

Alchemist75 wins 11580 chips from the main pot with two pairs, nines and sevens.

leebokid finished in fourth and wins Entry to Mini Step 3

 

Jag vann senare och gick vidare, ångar verkligen inte folden av damerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte till flop.

 

Inte? Vi täcker alla fi, har med stor sannolikhet position och leder nästan garanterat på alla floppar som inte innehåller A/K, och många gånger då också. Har fi AK, som han av någon anledning inte pushade med, så är vi 2-1 favorit att han missar flopp, har han Ax eller Kx så är vi 5-1 till floppen, och övriga händer leder vi ännu mer över. Not good enough? Men övertyga mig gärna. :)

 

Jag vet inte riktigt om det du säger över huvud taget fastnade i min hjärna.

Det jag vill säga är att vi absolut inte vill låta någon se en billig flop.

Om vi antar att muppar (vi måste anta att någon som synar en minraise här är en mupp) synar oss före flopen så antar vi vidare att så kan ske med Ax och Kx (exvis A9 och KQ), right?

Dessa är händer som antingen floppar ut oss eller som sällan betalar av oss oträffade på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...