Gå till innehåll

NLT - Topset, men möjlig färg på turn


Uppenberg

Recommended Posts

roloco är en väldigt tight passive spelare

stats: 21/5/0.74

 

Game #3351105154: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/09/05 - 10:47:36 (ET)

Table "rememberme" Seat 1 is the button.

Seat 1: Mrwhippy6 ($68.75 in chips)

Seat 2: uppenberg ($171.05 in chips)

Seat 3: R4ndom ($95.50 in chips)

Seat 4: Roloco ($181.18 in chips)

Seat 5: Omar2306 ($100 in chips)

uppenberg: posts small blind $0.50

R4ndom: posts big blind $1

Omar2306: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to uppenberg [9d 9c]

Roloco: raises to $3

Omar2306: calls $2

Mrwhippy6: raises to $5

uppenberg: calls $4.50

R4ndom: folds

Roloco: calls $2

Omar2306: calls $2

----- FLOP ----- [5s 8h 9s]

uppenberg: checks

Roloco: checks

Omar2306: checks

Mrwhippy6: bets $15

uppenberg: raises to $42

Roloco: calls $42

Omar2306: folds

Mrwhippy6: folds

----- TURN ----- [5s 8h 9s][4s]

 

vad kan han synat med? slowspelad stege, färgdrag? har ingen read what so ever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första jag tycker vi kan göra är att försöka sätta FI på en hand pre-flop. Vad kan FI tänkas mesbetta pre-flop ur position med? SC? Mittenpar?

 

Vad skulle FI sedan CR med?

 

Med tanke på din read på FI som tight weak, skulle jag nog ha re-raisat FI på floppen. Troligtvis har FI floppat ett lägre sätt än dig.

 

Hur pass weak är FI? Skulle FI endast ha synat dig på floppen om FI floppat en stege?

 

Oavsett vad skulle jag ha velat få in pengarna på floppen med tanke på alla möjliga drag som ligger ute. Skulle du mot förmodan vara uppe mot en färdig stege har du ändå outs att dra ut FI med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp här ska du inte syna floppen, sjukt mycket händer han kan raisa pf raisaren med, överpar, färgdrag, par+stegdrag, stege, set, tvåpar samt luft. Den enda handen som du tjänar att syna mot är oftast luft. Drag får chans och dra ut dig och hans färdiga händer som är sämre än din har väldigt många action dödare. Mot hans färdiga händer som slår dig (stege) vill du trots allt ha in steken på flopp då du kommer ha svårt att få betalt om du träffar kåken eller fyrtal samt att du kommer få ett tungt beslut på en blank turn om han bettar tungt och representerar stegen där.

 

Så summa summarum: Raisa floppen nästa gång.

 

Nu är det väl bara köra lite på känsla...

 

Edit: glömde säga att eftersom du raisade preflop ökar risken att han sätter dig på en hand som AA, AKspader eller liknande om du reraisar floppen så du måste verkligen raisa floppen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså snälla, man måste väl ändå kunna begära att folk läser igenom hand historyn innan de kommenterar? Hero höjer inte pre och han synar inte floppen.

 

Du säger att fi är väldigt tight och passiv. En väldigt tight och passiv kille på NL100 höjer UTG. Då tycker iaf jag att det luktar väldigt mycket högt par. Turnkortet är väl ingen jättehöjdare men personligen hade jag nog blivit mer rädd för något högt kort och därmed högre set för fi. AKs är ju worst case scenario, men då har du ändå tio outs till kåk.

 

Själv skulle jag satt honom på ett överpar han inte kommer släppa. Men slowspelad stege? Skulle han höja med 67 utg är han väl knappast tight och passiv, går verkligen inte ihop. Bestäm dig! :)

 

Checkraise allin känns inte speciellt aktuellt mot en passiv spelare, checksyn inte heller, ser väl helst inte ett fjärde spader här. Checkfold? Nej!

Hade betat 2/3 pott eller något sånt och hoppats han inte ställer. Skulle han göra det borde han ha färg men då är du ändå commited. Degen ska iaf in här anser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag re raisar till 45$ på floppen och roloco cold callar, jag synar preflop. Ville bara ha det sagt :D

 

bra analyser, det är bara det att det är jag som checkraisar. har ingen aning om vad roloco synar min checkraise med, slowspelad stege?

 

Haha vad fel det kan bli, fick av någon konstig anledning för mig att du var Roloco :? troligen pga han som skrev innan mig :evil:

 

Nu blev det ju ltie knepigare :D

 

Troligen sitter han inte på stegen eller lägre set eftersom han inte borde raisat dom händerna preflop då han är passiv. Möjligen färg om han hade en hand som AKs men överpar känns ju inte omöjligt och det ska han inte få dra med så med readen passiv så känns en bet runt 70-100 rätt och givetvis syna en raise.

 

Mot en normal fi så känns check/fold, check/syn rätt beroende på oddsen osv...

 

Edit: och så var han före :twisted::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite inne på Metaddict linje ang. vad han kan ha för hand. En stege känns väldigt osannorlikt med tanke på han stats (hur många händer baseras dem på?) och ett lägre sett tror jag inte riktigt på heller, kanske 88 då.

 

Sätter han på AKs eller TT-QQ här, möjligtvis KK-AA men inte troligt.

 

Du har typ ett pottbett kvar på turn. Jag skulle ställt in resten här. Visst, blir ett litet överbett men jag vill inte betta ½-pott och se ett 4:de spader på river. Och sitter han på AKs/stege får vi ändå 3:1 på pengarna med 10 outs så det är inte så farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...