Gå till innehåll

Teddybear - Inspirerad av Toppaces videodagbok.


Teddybear

Recommended Posts

Hallå! Nu ska jag starta dagbok. Jag gjorde det en gång förut men den tog slut jättefort, mest för att inga HHs finns att få på Pokerchamps där jag tills vidare uteslutande lirar.

 

Jag är en grabb som fortfarande går på gymnasiet och har spelat poker på nätet i ca 1 år. När jag lirar cashgames är det för närvarande 0.10$/0.20$ fast det är 50bb inköp på champs så det blir någon sorts blandning mellan NL10 och NL20. Jag kör även lite turneringar och SnGs, då oftast med $5 inköp. Inga jättestrikta bankrullekrav direkt, men jag tror det är lugnt eftersom jag är beredd att kliva ner om det blir för knapert. Men förhoppningsvis ska det såklart gå på andra hållet! Jag spelar inte för att stampa på låga microlimit, jag vill utvecklas och avancera!

 

http://s15.quicksharing.com/v/5332504/Video1.avi.html

En liten kort testvideo där jag hinner med att göra ett move som i efterhand känns idiotiskt, handen jag menar är AQo en bit in i filmen. Kommande filmer kommer givetvis vara längre, detta är som sagt bara ett test. Tyvärr är det en lite störande tagg på bilden i den där filmen eftersom det bara är trial-version på programmet men det ska jag försöka fixa inom kort för kommande filmer!

 

Min BR är för tillfället dryga $130 (tog ut $500 för ett tag sen). Inga jättestrikta bankrullekrav direkt, men jag tror det är lugnt eftersom jag är beredd att kliva ner om det blir för knapert. Men förhoppningsvis ska det såklart gå på andra hållet! Kanske ska nämna att jag bara har spelat sporadiskt under vår och sommar, men nu i vinter kommer det att bli mycket mer.

 

Gärna feedback på att filmen funkar till att börja med, samt gärna kommentarer hur AQo-handen ska spelas, för jag kände mig fiskig som fan efteråt (mer än vanligt då alltså ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var jag sugen på SnG, så jag körde några stycken $5, blandat FR och SH. Spelade riktigt bra en stund, fast sen tappade jag koncentrationen lite och gjorde lite dåliga moves, tappade timing med bluffar och så. Som tur hade jag klonken med mig och drog ut ett par gånger i sann fiskanda, så det blev ett ganska fint plus med mina mått mätt!

 

Börjar sent imorgon så det kan bli lite kvällsgrind ikväll, kanske ska fortsätta på SnG-spåret, finns nog en del $ att tjäna där också. Känns som att jag slår den här nivån.

 

BR $177.

 

Men kan inte någon ta och skriva ETT inlägg åtminstone så jag får lite motivation att fortsätta :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...