Gå till innehåll

NLT - Spelat korrekt mot hjärndöda?


Creadle

Recommended Posts

tjenare,,

 

åkte på en riäl badbet, eller spelade mot hjärndöda spelare...

 

å undrar om jag spelade korrekt?

 

5-10 blids

 

sitter i medelposition

 

dealt to creadle:9 :diamond: 9 :heart:

 

jag höjer till 30

 

4 går med

 

flop

 

J :club: 9 :spade: 3 :diamond:

 

bigblind satsar 100 kr

 

jag sitter näst sist

 

alla synar

 

jag höjer till 220 alla lägger sig förutom killen efter mig.

 

Vad har han montro? jag trodde starkt på Över Pockets,

han hade presisi satt sig vid borde så hade ingen vidare read på honom

 

Turn 2 :club:

 

jag ställer in med resterande 700 kr

 

han synar

 

River 7 :diamond:

 

 

 

han visssar upp 8 :diamond: 10 :heart:

 

och vinner allså med stege på rivern :evil:

 

han vinner ungefär 2400 kr

 

 

kunde jag spelat annorlunda?

 

jag ville ju ha betalt, och om jag ställt in redan på floppen borde han ju lagt sig, men då skulle jag ju bara få 300 kr,

 

jag tyckte inte jag slow spelade..

 

är han helt dum i huvet? eller är han en Gamler? som är rikgit dum?

 

:shock:

 

tänke lägga ner pocker någon vecka.. drar till bulgarien i morrgon..

 

 

tacksam för svar

 

mvh

 

creadle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowspela?

 

För det första. Lär dig terminologin.

 

För det andra så gjorde du väl inget graverade fel. Lite muppigt att köra typ en miniraise med ett set. Alla tomtar gör det hela tiden. Inte bra att göra det här när så många synat.

 

Orkar inte räkna på det men det enda fi gjorde helt fel var att syna på turn. Det var inte bra spel. Men jag vet inte. Killen kanske hade något spatialt synfel och trodde han hade två ruter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärtom, det är mycket bättre att ställa in på turn än floppen som du gjorde, förutsatt att turn är en blank naturligtvis. Och ja, killen har allvarliga problem med sitt huvud.

Varför höjer du så lite preflop?

 

vadförslag? varför ge fi möjlighet att göra en korrekt syn på floppen? Om 7:an kommit på turn, hade du då kunnat lägga ditt set? Jag hade det iallafall inte, inte för 700 till.

om jag räknar rätt ligger det 120 + 200 i potten när det är vår tur att agera, att höja till 220 där gör ju att fi måste syna 120 för att vinna 540, dvs han har nästan direkta odds att dra till sin stege på bara ett kort, och defintivt odds om han tror att han kan få lite betalt om han sätter den. Nej, höj mer på floppen, 400 ungefär hade jag satt.

 

och 3 ggr BB preflop är väl i lägsta laget, men inget anmärkningsvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte fi efter oss? I så fall måste fi betala 220 i potten, dvs vi (du) spelar helt korrekt mot fi hela vägen. (Däremot ger du big blind som började beta korrekta odds, men det verkar som att han lägger sig vid vårt omslag?).

 

Om det är som jag förstår, så har du satt press på motståndaren två gånger, och han har gjort grava fel båda gångerna. Du har sedan otur - men du har fått in pengarna med bästa handen, motståndaren har inte haft de odds han behöver för att syna. Det är detta du tjänar pengar på i poker i längden. Otur, men bra spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, floppen är för vekt spelad.

150 i potten innan flop (hero betar 30, 4 går med).

Första man betar 100 och vi (näst sist) höjer till 220, då har alltså 2 till synat 100, så när det är vår tur ligger det redan 450 spänn i potten. Att då bara höja till 220 gör att sista man får helt ok implicita odds att syna på sitt stegdrag (220 spänn i en pott på 670), för att inte tala om vilka guldodds de tre första figurerna hade.

 

==> Efter floppen ligger det 890 pix i potten, och då är det inte korrekt av fi att syna med sitt stegdrag på turn.

 

Turn är bra spelad, floppen på tok för vekt, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey...

 

jo jag håller med att jag spelade för svagt på floppen.

men ville ju ha betalt.

 

dom inan mig gick med på 100 men inte på min mini rais på 120 till

 

allså hade dom inge vidare bra händer. hade jag höjt mer hade alla lagt sig, och jag hade bara fått 3-4 hundra..

 

hur spelar man igentligen för att få så bra betalt som möjligt?

 

beta halva potten? brukar jag köra med om det finns drag händer, då brukar dom lägga sig..

 

nej inge å deppa över igentligen, jag fick in med mina pengar på bäst hand.

 

han hade väll ungefär 20 procent chans att få sitt drag kort, medans jag låg som en 90%+ att vinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte fi efter oss? I så fall måste fi betala 220 i potten, dvs vi (du) spelar helt korrekt mot fi hela vägen. (Däremot ger du big blind som började beta korrekta odds, men det verkar som att han lägger sig vid vårt omslag?).

 

Om det är som jag förstår, så har du satt press på motståndaren två gånger, och han har gjort grava fel båda gångerna. Du har sedan otur - men du har fått in pengarna med bästa handen, motståndaren har inte haft de odds han behöver för att syna. Det är detta du tjänar pengar på i poker i längden. Otur, men bra spelat.

 

rätt, jag läste det som att fi var först ut på floppen.

 

håller med skogis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han hade väll ungefär 20 procent chans att få sitt drag kort, medans jag låg som en 90%+ att vinna?

 

Var bara tvungen att föreviga det där brillianta citatet.

 

Ne men förutom att du minihöjde mot 3spelare så tycker jag att du spelade handen bra.. om du inte kan skratta åt sånna här potter och vara glad att du sitter vid ett bord med spelare som synar all in pottbets på turn med bara ett stegdrag, då spelar du på för hög nivå pengamässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte fi efter oss? I så fall måste fi betala 220 i potten, dvs vi (du) spelar helt korrekt mot fi hela vägen. (Däremot ger du big blind som började beta korrekta odds, men det verkar som att han lägger sig vid vårt omslag?).

 

Om det är som jag förstår, så har du satt press på motståndaren två gånger, och han har gjort grava fel båda gångerna. Du har sedan otur - men du har fått in pengarna med bästa handen, motståndaren har inte haft de odds han behöver för att syna. Det är detta du tjänar pengar på i poker i längden. Otur, men bra spelat.

 

Det ligger 770 i poten och motståndaren måste syna 220 för sitt öppna stegdrag. Hero har dessutom 700 kvar i stacken som lär åka in om motståndaren träffar stege på turn. Hur är det ett gravt fel av motståndaren att syna där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han hade väll ungefär 20 procent chans att få sitt drag kort, medans jag låg som en 90%+ att vinna?

 

:shock:

 

(Outs kåk + outs fyrtal) > outs stege, så helt galet är det väl inte.

Om vi pratar turn + river alltså

 

(90%+)+20%= 110%(+)

Inte helt galet? :shock:

 

På floppen var det väl 68% vinst, 32% förlust (som sämst)

Turn:84% vinst och 16% förlust (som sämst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(90%+)+20%= 110%(+)

Inte helt galet? :shock:

 

Det jag egentligen syftade på, även om det inte framgick speciellt bra (knappt överhuvudtaget :oops:), var resonemanget kring den idiotiska logiken 90+20=110.

Läs igen...

 

han hade väll ungefär 20 procent chans att få sitt drag kort, medans jag låg som en 90%+ att vinna?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(90%+)+20%= 110%(+)

Inte helt galet? :shock:

 

Det jag egentligen syftade på, även om det inte framgick speciellt bra (knappt överhuvudtaget :oops:), var resonemanget kring den idiotiska logiken 90+20=110.

Läs igen...

 

han hade väll ungefär 20 procent chans att få sitt drag kort, medans jag låg som en 90%+ att vinna?

 

OK! Jag missuppfattade helt sorry...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(90%+)+20%= 110%(+)

Inte helt galet? :shock:

 

Det jag egentligen syftade på, även om det inte framgick speciellt bra (knappt överhuvudtaget :oops:), var resonemanget kring den idiotiska logiken 90+20=110.

Läs igen...

 

han hade väll ungefär 20 procent chans att få sitt drag kort, medans jag låg som en 90%+ att vinna?

 

16-84 är det väl om man ska vara petig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey...

 

jag kan inte så mkt om sån här procent räkning, men skulle väerkligen vilja lära mig böttre :D

 

jag har oddrsräknar program, funkar hyfsat bra.. änvänder den bara dock i kniviga sitoutationer:D

 

 

Nej klart jag skrattar åt den här handen.. inge mer en ren otur, och forsätter han spela sådär, kommer jag nog hemta hem en riäl penga påse från han efter semestern :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte fi efter oss? I så fall måste fi betala 220 i potten, dvs vi (du) spelar helt korrekt mot fi hela vägen. (Däremot ger du big blind som började beta korrekta odds, men det verkar som att han lägger sig vid vårt omslag?).

 

Om det är som jag förstår, så har du satt press på motståndaren två gånger, och han har gjort grava fel båda gångerna. Du har sedan otur - men du har fått in pengarna med bästa handen, motståndaren har inte haft de odds han behöver för att syna. Det är detta du tjänar pengar på i poker i längden. Otur, men bra spelat.

 

Det ligger 770 i poten och motståndaren måste syna 220 för sitt öppna stegdrag. Hero har dessutom 700 kvar i stacken som lär åka in om motståndaren träffar stege på turn. Hur är det ett gravt fel av motståndaren att syna där?

 

På floppen betalar han 220 in i en pott på 555. På turn betalar han 700 in i en pott på 775. Båda gångerna får han ca 1:6 att träffa sitt öppna stegdrag. Båda synerna är ju felaktiga (även om implicita kan försvara flopsynen en aning) och den på turn allra mest idiotisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...