Gå till innehåll

PPC 2006: Feedback - Hjälp oss att bli bättre!


Recommended Posts

Hej!

Först vill jag tacka alla deltagare för helgens kryssning. Det är alltid lika kul för oss på Pokerevent att få träffa så många trevliga och glada pokerentusiaster. Vi kan lova att det kommer många fler pokerkryssningar framöver!

 

I vår strävan att göra uppskattade pokerarrangemang så är det viktigt för oss att få ta del av era åsikter. Vi vill därför veta vad ni tyckte om kryssningen generellt, vad som fungerade bra och vad ni skulle vilja att vi förbättrar.

 

För att kryssningar av detta slag ska bli ännu bättre, kommer vi att framföra era åsikter även till PAF och Silja Line. Därför är det bra om ni inte bara begränsar era synpunkter till turneringen.

 

Mvh

Niclas Lundqvist

PokerEvent

http://www.pokerevent.se

http://www.pokercruise.eu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färre spelare/längre kryssning/fler bord så att man kan ha en mänskligare struktur. har man betalat 3500+ för en turnering så vill man inte känna att det blir all in poker redan i 3:e perioden.

 

Jämnare kvalité på dealers. Minst en av dealerna var minst sagt oerfaren och långsam. Det blir inte direkt rättvist när man betänker hur blindsstrukturen ser ut.

 

fler cashbord.

 

mindre rigg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindstrukturen i turneringen, det klart viktigaste för att få folk att återkomma måste vara att fixa till denna på något sätt. Har ingen bra lösning själv men som det är nu skulle jag inte köpa in mig igen i en sån här turnering just pga detta.

 

Hörde också något om att i alla fall en dealer började med att ursäkta sig för att han var ny och sedan hann det bordet spela ungefär hälften så många händer som andra bord innan det blev ett byte.

 

Eftersom väldigt många kom med på sateliter så är jag övertygad om att många hade velat spela 5-10 NL Cash, vilket ni tydligen inte alls trodde när ni frågade någon i början. Fler cash-games i stort, kändes som att kötiden var väldigt lång under större tiden av trippen.

 

Blev mycket negativt nu men det är givetvis lättare att skriva om sådant än allt det positiva. Alla dealers jag hade nöjet att få kort av var mycket proffsiga och jag tycker det verkade vara välorganiserat, om man bortser från blind-strukturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindstrukturen i turneringen, det klart viktigaste för att få folk att återkomma måste vara att fixa till denna på något sätt. Har ingen bra lösning själv men som det är nu skulle jag inte köpa in mig igen i en sån här turnering just pga detta.

 

Hörde också något om att i alla fall en dealer började med att ursäkta sig för att han var ny och sedan hann det bordet spela ungefär hälften så många händer som andra bord innan det blev ett byte.

 

Eftersom väldigt många kom med på sateliter så är jag övertygad om att många hade velat spela 5-10 NL Cash, vilket ni tydligen inte alls trodde när ni frågade någon i början. Fler cash-games i stort, kändes som att kötiden var väldigt lång under större tiden av trippen.

 

 

 

Håller med om allt detta. Men fan vad roligt det var, och fiskigt och fint CG när man väl fick en plats :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst: Jättetack för en välarrangerad kryssning!

 

Jag åkte ur turneringen efter bara nån timme, så jag har svårt att uttala mig om strukturen men den har ju presenterats i god tid innan avfärd, så ingen borde ha blivit överraskad av den.

Registreringen av spelare gick otroligt smidigt och spellokalen var riktigt bra. Möjligen bör ni fixa fram en tvåspråkig värd eller värdinna och köra all info dubbelt, eftersom det blir lite krystat att köra all information på halvknackig engelska :)

 

Tips till PAF och Silja:

 

*Fixa sidobord för glas och flaskor

 

*Låt nån av våra duktiga svenska dealers ha vidareutbildning av alla PAF-dealers. Det var några sjukt irriterande grejer vid cashborden, bl a att de tog rake vid varje gata, ist för efter potten, samt en hel del skumma regler. Bl a blev Bisox tvungen att visa handen i en all-insituation, innan alla kort var ute, bara för att den andra killen visade sin hand...

 

*Varför så många valörer i cashgame? det räcker ju gott och väl med 10, 50, 100 och 500. Dessutom hade nog väldigt många velat spela lägre. 5-5 eller 5-10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart tog alla Sit & go`s vägen? Såg fram mycket till det men såg 1!!?? ....nu var det ju inte så mycket tid till det eftersom jag gnattade på i turneringen men hörde många som gnällde över det också.

 

Sen att dealerna måste vila är väl självklart men då får man ju ha med fler, ha en överdriven back up med reserver, för inte ska betalande gäster som är med enkom för att spela just poker få sitta i väntekö i timmar. Hade man vetat det så hade man haft egna marker med och trängts i en hytt..... ;) men nu trodde man ju det skulle finnas massa spel att slinka in på.

 

För övrigt tyckte jag att arangemanget var bra, lokalen och servicen var bra, visst strukturen var tuff men svår att komma ifrån som det såg ut. Kaffe tycker jag skulle finnas fritt tillgängligt i priset...det är väl det vanligaste.

 

Regelmässigt så körde olika delaers efter olika regeler vilket är frustrerande, tex sitta på ett cash bord där man max fick köpa in för 2 tusen, gnetar upp sig till 6-7 tusen och en spelare dimper ner med sina 10 tusen marker från annant bord och det skulle vara ok? Tveksamt. mycket tveksamt. Stor eloge till killen runt cashbordet som höll i trådarna, han var proffisg oavsett att han var trött som jag vet inte vad... big up!

anna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regelmässigt så körde olika delaers efter olika regeler vilket är frustrerande, tex sitta på ett cash bord där man max fick köpa in för 2 tusen, gnetar upp sig till 6-7 tusen och en spelare dimper ner med sina 10 tusen marker från annant bord och det skulle vara ok? Tveksamt. mycket tveksamt.

 

Oj, det låter skumt.

 

Förresten, en grej till: Inköpet... Det är ju nästan lite löjligt att ha 100bb som maxupptag och ännu värre at ha 10 som miniupptag. Höj åtminstone miniinköpet till 50 och gärna max till minst 200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med om det som har skrivits angående turneringen/strukturen osv, cashgame spelade jag aldrig så det får andra uttala sig om, vet att det inte fanns tillräckligt med tid men skulle man på något sätt få till en långsammare struktur som öppnar för mer spel även lite senare in i turneringen så skulle det vara en perfekt pokerkryssning, men hur som helst hade jag iaf riktigt kul trots min 55e plats, stort cred till alla som jobbade med turneringen och allt runt omkring, ser redan fram imot nästa pokerkryssning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte var med kan jag bara säga en sak:

 

Tiden! :evil:

 

Att åka iväg och börja spela heat kl 23 eller kl 04:00 gör att det inte ens blir roligt om man inte är ett "pokerproffs" eller en student med helt annorlunda tidsrytm än vanliga "arbetare".

 

Välj morgonbåten istället så kan ett heat börja 11:00 och ett 16:00. Sen är turneringen färdigspelad framåt småtimmarna och cashgame pågår under tiden. Man är hemma igen söndag f.m och kan åka och jobba måndag igen utan att vara ett vrak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte var med kan jag bara säga en sak:

 

Tiden! :evil:

 

Att åka iväg och börja spela heat kl 23 eller kl 04:00 gör att det inte ens blir roligt om man inte är ett "pokerproffs" eller en student med helt annorlunda tidsrytm än vanliga "arbetare".

 

Var ju skitkul att få känna sig som ett "riktigt" pokerproffs ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna åka på en lite längre kryssning så det tycker jag man skall pröva på i framtiden.

 

Silja Festival är väl inte direkt någon hightech båt. Skulle vara kul att åka med en lite roligare båt.

 

Sen en ganska oviktig grej men ändock, en polare som bokade sin resa flera veckor efter mig fick en A-hytt medan jag fick nöja mig med en B2-hytt även fast jag betalade mer än vad han gjorde. Har inte snokat så mycket i det men ändå nyfiken.

 

Personalen på båten i övrigt var mycket trevlig och tillmötesgående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde också något om att i alla fall en dealer började med att ursäkta sig för att han var ny och sedan hann det bordet spela ungefär hälften så många händer som andra bord innan det blev ett byte.

 

Ja, jag hade oturen att sitta med en dealer, inte hans fel detta utan arrangörernas, men killen darrar med händerna och är tok nervös. Man började ana lite oråd när han börjar med att dela ut 3st kort. :D Vi fick prata med honom för att han skulle lugna ner sig och lyckas deala en enda hand.

 

Sedan glömde han bränna 3 kort i rad, d.v.s han blandade om leken 3 ggr. Sedan börjar han ursäkta sig för att han var nybörjare och just bara gått en kort kurs. Han kunde inte spelreglerna för texas holdem och inte heller kunde han styra bordet, så det blev kaos, han förstog inte skillnaden med att höja med 300 eller att höja till 300. m.m

 

Slutkontentan blev inte att vi blev delade hälften av antalet händer som på andra bord, vi blev delade 2st händer på 15minuter!!! d.v.s halva blindstiden. :evil:

 

Men han blev sedan utbytt, men gick ju inte reparera skadan direkt....

 

Så mitt tips till Arrangörerna är att om ni får brist på dealers, lös det på annat sätt än att ta in folk som inte vet vad de gör.

 

För övrigt intsämmer jag med blindsstruktur problemet, och avsaknaden av lägre cashgamebord och SnG, vilket utlovades.

 

Annars var kryssningen grymt skoj och ser fram emot nästa... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill börja med att säga att jag förstår problematiken i att hinna klart en turnering om man hade gjort på annat sätt, men mina åsikter är iaf följande:

 

- Startmarkerna borde minst ha varit 7500. 4000 i startmarker gör att det blir mindre spel och mer lotto. Inget utrymme för att göra lite "moves". Valde man att vara med i en hand så fick man vara beredd att minst 25% av stacken var i riskzonen. Detta gynnar enbart de dåliga spelarna då de bra spelarna inte får manövreringsytrymme.

Jag skulle inte betala för en sån här resa på grund av startmarkerna. Nu hade jag sådan tur att jag spelade gratis genom TellPoker, men jag hade varit lite sur om jag hade betalat 3400 för att spela.

 

- Att bli lottat till 0400 starten var en riktig nitlott och finalpasset spelades i mer eller mindre koma *(*ler*). Det går inte att komma undan med att de spelare som hade tagit sig vidare till finalpasset via den första sittningen var betydligt fräschare. Åter igen... hade jag betalat själv för detta så hade jag blivit riktigt grinig då jag hade upptäckt att jag skulle få börja kl0400 och starta med en stack på 4k.

 

- Cashgames: PAF's representant grinade nästan lite illa när jag förklarade för honom att de flesta nog inte ville spela så högt. De hade ju satt ett bord där man fick komma med förslag och jag var snabbt på dem och sa att de skulle köra 5/10 på det bordet. Han tittade på mig med förvånad blick och sa "men vi har ju inga 5 marker?" och blicken speglade en droppe av misstänksamhet när han klev bort till whiteboarden och skrev upp 10/10 på bordet. 10/10 borden blev succé och väntelistan var så långa att man inte ens orkade bry sig om att skriva upp sig. Efter ett tag så öppnade de till och med ett till bord, med lika lång väntetid...

 

Givetvis måste man titta på vad det är för grupp man vänder sig till när man kör en sån här sak. De spelare som kommer är spelare som i huvudsak spelar på olika klubbar i Sverige där det oftast är en 200-500kr turnering och 5/10 cashgames. Väldigt få av dessa spelare sätter sig ens på 20/40 bord. Det är 5/10 de känner sig bekväma med.

 

För övrigt så var arrangemanget proffsigt skött med bra ordning och reda. Att vissa dealers är lite mjuka i huvudet efter att ha jobbat så många timmar i sträck får man ha överseende med. Dessutom förstår jag att dealers måste vila, men en variant då det gäller grytor hade ju varit att PAF hade haft marker att låna ut tillsammans med kortlekar så att man själv hade kunnat dra igång en gryta för att sedan räcka över rejken när man var klar.

 

Jag vet att det krävs att en viss mängd pengar ramlar in för att kunna betala all personal, där av problemet med att man man inte kan hålla på flera dagar, ha större stackar etc. för den "lilla" penning som det kostade att vara med.

Jag har ingen lösning på problemet så här på rak arm, men jag vet att jag hade gärna hade sett en startstack på 10k med samma blindsstruktur samt två dagars spel. Det hade varit godis det :)

 

Tack för den här gången. Bra jobbat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter. Vi suger i oss positiv och negativ kritik och skall försöka göra det ännu bättre nästa gång. Jag tycker det vore grymt med en 36 -timmars med möjlighet till bättre turneringsstruktur. Självklart skall det inte vara sån väntetid till cashgames utan det måste dimensioneras. Fortsätt med fler ideer och uppslag. Det är era intressen vi skall försöka tillvarata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att turneringen avslutades med bara 3 minuter till godo innan vi kom in på svenskt vatten (och turneringen antagligen måste avbrytas) så var väl strukturen i princip perfekt.

Det här med drinkbord (som har nämnts tidigare) behöver i alla fall ordnas. Många flaskor slogs ut på golven. Sen dök städarna upp lite väl sällan också tyckte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste gnälla varför var det inte några sit & go´s det var det man såg fram emot, mycket besviken på det, och att han som hade hant om chas och sit & go var mycket otrevlig när man fråga om det skulle bli nå spel!

 

....eller jävligt stressad och trött...vad vet jag :roll:

 

Men jag saknade sng oxå!

 

 

PAF tappade 2 dealers pga sjukdom precis innan avfärd, vi hann inte kompensera detta vilket var tråkigt. Som situationen blev kunde vi inte belasta befintlig personal mer än vad som gjordes. Vi ska säkerställa detta bättre nästa X.

mvh

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen en ganska oviktig grej men ändock, en polare som bokade sin resa flera veckor efter mig fick en A-hytt medan jag fick nöja mig med en B2-hytt även fast jag betalade mer än vad han gjorde. Har inte snokat så mycket i det men ändå nyfiken.

 

 

 

Jag skulle gissa på att din vän fick hytten efter ett återbud, därav tillgången, och priset kan bero på allt från medlemsskap hos Silja till specialerbjudanden som gäller just då..

 

*arbetsskadad*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...