Gå till innehåll

PPC 2006: Allt om bad beats ifrån PPC 2006!


Recommended Posts

Ja, ska vi kanske vräka ur oss alla bad beats här. Eller ska vi helt enkelt skita i det? :D

 

Jag tappade iaf en pott på ca 11k när jag synar en all på 4,8k med AQo och han visar AJo som självklart hittar J på turn. Den potten hade givit mig typ 15k i marker på nivån 200/400 vilket hade varit mycket bra eftersom den branta strukturen sprang ifrån allas markerstakar.

 

Senare åker man med K4 vs Q5.

Flop 99T

Turn K

River....J såklart.

 

Ute strax innan slutet på flight 1 och ihopslagningen.

 

 

Whats your story? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från CG

 

All in pre flop AA mot QQ.

 

20+20 bordet, reraisar pre-flop från 80 till 240, tredje killen frågar hur mycket jag har kvar och ställer och frågar sen om jag har KK eller AA. :lol:

 

han visar QQ och självklart en Q på turn.

 

Annars åkte jag inte på en enda bad-beat i turneringen, dock inge flyt med 60-40 och 50-50 situationerna.

 

För övrigt ett bra evanemang utav PAF. Blev ju självklart lotto på slutet men det har ju sina själ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ska vi kanske vräka ur oss alla bad beats här. Eller ska vi helt enkelt skita i det? :D

 

Jag tappade iaf en pott på ca 11k när jag synar en all på 4,8k med AQo och han visar AJo som självklart hittar J på turn. Den potten hade givit mig typ 15k i marker på nivån 200/400 vilket hade varit mycket bra eftersom den branta strukturen sprang ifrån allas markerstakar.

 

Senare åker man med K4 vs Q5.

Flop 99T

Turn K

River....J såklart.

 

Ute strax innan slutet på flight 1 och ihopslagningen.

 

 

Whats your story? :)

 

Hur såg du ut? Spelade du nå cashgame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ska vi kanske vräka ur oss alla bad beats här. Eller ska vi helt enkelt skita i det? :D

 

Jag tappade iaf en pott på ca 11k när jag synar en all på 4,8k med AQo och han visar AJo som självklart hittar J på turn. Den potten hade givit mig typ 15k i marker på nivån 200/400 vilket hade varit mycket bra eftersom den branta strukturen sprang ifrån allas markerstakar.

 

Senare åker man med K4 vs Q5.

Flop 99T

Turn K

River....J såklart.

 

Ute strax innan slutet på flight 1 och ihopslagningen.

 

 

Whats your story? :)

 

Hur såg du ut? Spelade du nå cashgame?

 

Snygg, cool och allmänt bäst ;)

 

Typ så här såg jag ut

20060902094601.jpg

 

Jag spelade cash, på 10/10NL när mr "osett" lirade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha, jo rolig bild, speciellt eftersom det är jag i bakgrunden till höger, och Pulser till vänster.

 

Hur blind är man inte. Såg det inte att jag var med i bilden först du sa det. Jag fick torka mina tårar idag efter min "beat" med en klonk på SvS 45 min efter båten kom iland. Klonka hem 25k på en sattelit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha, jo rolig bild, speciellt eftersom det är jag i bakgrunden till höger, och Pulser till vänster.

 

i rutig skjorta? Som fick stryk av AA ?

 

Han med skjortan ser ut som mr "osett"...

 

btw, det finns en topic i denna tråd och den om bad beats :) Åter till den så snackar vi om allt annat i dom andra trådarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på A8 off i sen position med 18400 i stacken under finalomgången och blinds ligger fortfarande på 500/1000 och väljer att raisa till 3000 för att kanske köpa blindsen. Då får jag syn av en person och potten ligger nu på 7500.

 

Floppen kommer 766 och den andra checkar före mig och jag checkar oxå.

 

På Turn kommer en 2 och han checkar och jag ser en svaghet hos han och väljer att betta 4000. Då slår han om och MINIRAISAR bara. Jag ser på han att han är hur tom som helst och jag går blixt ALL IN.

 

Då sitter han och steker ett bra tag och sedan så säger han "Jag vet jag är slagen men vill gå och sova så jag synar väl".

 

Då slänger han upp A9 mot mina A8. Snacka om att jag blev TILTAT då, han synar mig fast han läser mig stark och jag honom svag och så förlorar jag för en 3 kommer på river. :cry:

 

Men jag täcker ju honom och har runt 2500 kvar tills nästa hand då jag får 56 i klöver och går all in. Och loooooosar :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...