Gå till innehåll

Bästa pokersajten med sämsta spelarna?


mbman

Recommended Posts

Pacific har så dåliga spelare att det gör det svårt att vinna mot dom.

Nu hoppas jag verkligen att du inte är allvarlig.

 

Så himla konstigt är väl inte resonemanget? Om du har AA och folk inte lägger sig pre-flop trots att det cappas är sannolikheten lägre att vinna med dem än om du lyckas få till en heads-up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pacific har så dåliga spelare att det gör det svårt att vinna mot dom. när pre flop ligger på 70% och ofta blir cappad.... Plus att alla spelare följer med till rivern måste man få ett monster för att vinna.

 

Låter som en guldgruva av guds nåde, men jag förstår hur du menar, du får inget utrymme för "fancy moves", dina AA står inte utan träff osv, kommer inte att vinna lika många potter som de andra men om du vill vinna många potter så får du väl spela heads up istället då ;) Alltså spelar du bra starthänder som klarar sig bra i multivägs potter och får grymt bra betalt på din kåk emot stegar osv. På sådana bord räcker det med att vinna en-två potter i timmen för att gå plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en guldgruva av guds nåde, men jag förstår hur du menar, du får inget utrymme för "fancy moves",

Beror väl på vad man menar med "fancy moves", att få fyrbeta preflopp med en hand som 97s tycker jag är rätt fancy och sådana lägen går det ju att hitta många av på extremt lösaggro bord.

 

Det som är knepigt vid sådana bord är att vinna många potter, och det är verkligen inte vad vinnande poker handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade nyss på Pacific med KK på hand mot en kille som spelade 42o i mittenposition. Han fick triss på river och tar hem potten trots att jag höjde/bettade varje runda. Brädan var rainbow och enda paret blev 4:an. Det känns som om sånt händer hela tiden på Pacific. På andra ställen hade det inte varit en chans att en sådan kille gått med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade nyss på Pacific med KK på hand mot en kille som spelade 42o i mittenposition. Han fick triss på river och tar hem potten trots att jag höjde/bettade varje runda. Brädan var rainbow och enda paret blev 4:an. Det känns som om sånt händer hela tiden på Pacific.

Så du förlorar oftare med KK men vinner gigantiska potter när du väl vinner, jag ser inte direkt ett problem här.

 

På andra ställen hade det inte varit en chans att en sådan kille gått med.

lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade nyss på Pacific med KK på hand mot en kille som spelade 42o i mittenposition. Han fick triss på river och tar hem potten trots att jag höjde/bettade varje runda. Brädan var rainbow och enda paret blev 4:an. Det känns som om sånt händer hela tiden på Pacific.

Så du förlorar oftare med KK men vinner gigantiska potter när du väl vinner, jag ser inte direkt ett problem här.

 

Problemet är att min kassa fluktuerar mer än jag trivs med, men jag antar att det är en vanesak.

 

På andra ställen hade det inte varit en chans att en sådan kille gått med.

lol.

 

Menar du att det finns folk även på andra ställen som spelar 42o trots höjning pre-flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att min kassa fluktuerar mer än jag trivs med, men jag antar att det är en vanesak.

Din faktiska risk för att torska (inte samma sak som storleken på svängningarna) kommer bara öka mer och mer ju högre upp du går, poker är ett spel med stora inbyggda svängningar. Har du problem med det så har du problem med att lira poker eftersom det är en helt ofrånkomlig del av det hela.

 

Menar du att det finns folk även på andra ställen som spelar 42o trots höjning pre-flop?

Det menar jag, tyvärr inte särskilt ofta på borden jag lirar på vilket är väldigt synd då det är ett mycket lönande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat lite mer på det där med Pacific och jag tror att problemet är att jag tittar på det ur för snäv tidshorisont. Jag sitter och muckar och väntar på bra kort och ser vilket skräp många spelar (och vinner) med. När jag sedan väl får sätta igång får jag en knäpp på näsan och får gå tillbaks till muck-mode igen.

 

Sett i ett längre perspektiv ska det naturligtvis vara bra med spelare som spelar allt, men i det korta kan det uppkomma frustration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo saken e ju att man ska vinna en pot i timmen och man har sitt på det torra. Men eftersom jag är en spelar som gillar shorttables och vinner mer på andra sidor än pacific ser jag inte anledningen varför jag skulle spela där. Även fast dom har dom särklass sämsta spelarna.

 

Men för någon som skulle vilja spela där, spela JTs som AA. eftersom den skapar monster. ;)

 

Däremot är det ju väldigt enkelt att följa pokerböcker som ( WLLHE ) och vara en vinnande spelare där. så länge man spelar lite tightare än lee jones föreslår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför alla klagar över att det finns dåliga spelare här och där? Ni vill väl ha spelare som spelar tex 24o? ? Självklart kommer de att ha tur då och då, men i långa loppet kommer den duktigare spelaren att vinna.

 

Jag kan förstå att det är frustrerande att spela lowlimit och få alla med på en höjning när man har KK på hand. Men det finns en lösning på det problemet.... spela No Limit! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Beror på vilken typ av dåliga spelare du klarar dig bäst emot.

Loose agressive hittar du flest av på William Hill, överhuvudtaget brukar man finna fler loose agressive på siter som är knutna till någon sportbok.

 

Weak tight hittar man mest på amerikanska sidor, prova checknraisepoker eller planetpoker. Dock har WPT sändningarna medfört att weak tight spelarna i mycket är ett utdöende släkte.

 

Loose passive finns det fortfarande rätt många av, där tycker jag checknraise leder. Man kan hitta dem så högt som 4/8, men det blir lätt frusterande med alla förbannade calling stations. Även på 0.25/0.5 på Unibet/24H kryllar det av loose passive spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Citat:

Menar du att det finns folk även på andra ställen som spelar 42o trots höjning pre-flop?

 

 

Driver du med oss? Klart det finns på andra ställen också, överallt där det finns micro/lowlimit (highlimit också för den delen) finns det tomtar.

 

Jag satt på Interpoker igår på 1-2 bord med AA och cappade pre-flop för att sen betta hela vägen till turn. En snubbe hänger med och det visar sig vid showdown att han synat kallt på 8,5o och köpt in två par på turn. Efter turn är det han som höjer mig... Beteendet finns nog på alla siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

du formulerar lite dåligt men såg din tråd om 0.05-0.10 NL

 

Vet inte om det finns den limiten på väldigt många sajter men det finns i alla fall på checknraisepoker.com . Hur det är med fisk vet jag inte, jag spelar inte NL men provade deras 0.25-0.50 och antar att motståndet var average dock vi mitt bord hade jag turen att hitta 2 riktiga fiskar som tredubblade mitt buyin innan jag drog.

Prova deras microbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

De sämsta s.k.a pokerspelarna finns på Pacific Poker 100NL-200NL.

 

Helt otroligt fantastiskt kul att lira där.

Visst man förlorar ju i bland.Men när man reser $15 på pocket AA.KK

och får med spelare med 8,5 vs 10,3 offsuited.Så visst är det kul 8ggr av 10.

Jag signade up mig la in $25 och fick $25 via en tell a friend bonus.

har nu plockat ut $1300...plus att det ligger $700 nice dollers på spelkontot. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...