Gå till innehåll

PPC 2006: Chat om PPC 2006!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finalbord, yay! :D

 

Placeringen är som följer;

1. Helena Forsell - 15.000

2. Svante Örtbrand - 49.000

3. Joakim Jacquemot - 9.000

4. Jasper Pääkkönen - 152.000

5. Alexander Lindqvist - 74.000

6. Erik Medin - 90.000

7. Iikka Kaasalainen - 156.000

8. Mikael Rask - 79.000

9. Marcus Lundström - 297.000

10. Martin Ek - 138.000

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hemkommen och helt mosig i skallen.

Lite reflektioner:

* Ingen rolig struktur. Efter period 3 var det all in eller fold hela vägen. Färre spelare, längre kryssning eller fler bord nästa gång så att man kan få en mänskligare struktur, tack.

* 5 cashgame bord och 30 pers på kö. Lite tråkigt.

* frukostbiljetter är bra till lite av varje. Personalen i cafeterian tittade lite skumt på mig när jag löste in mina sista ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett väldigt bra event!

Det ända som var lite frustrerande var den snabba strukturen och det faktum att jag inte plockade upp ett högt par på hela resan.... :x;)

 

Fick nocka ut första spelaren i turneringen med set vs AQ iaf, den värmde, för att sedan bli utsparkad "dag 2", 3:e handen av HeySandra iofs :)

 

 

När går nästa båt? Kör 2 dagars turnering, med flera cashbord och högre buyin nästa gång!

 

Stort grattis till hefo, wp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis som f-n Heeefooo! gg

 

Tack som f-n Wiiiiise! Jag har lärt mig mycket av att jobba med Bingolotto. ;)

 

/Trött och nöjd HeFo

 

Grattis grattis! Det lilla jag såg av dig spela på finalbordet tyckte jag såg riktigt stabilt och bra ut!

Jag tror att dom flesta hejjade på dig, vilket oxå märktes när du gick in :)

 

Stort grattis!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter man på centralstationen och väntar på att ens tåg ska gå 23:55. Beräknad ankomst i Östersund 07:00.

 

Är inne på min 40e timme utan sömn nu...börjar bli lite trött :lol:

 

Jag tyckte att det var skitkul på kryssningen, trots att det gick som det gick i turneringen och på det übertighta cashgamet (hahahaha).

 

Arrangörerna gjorde ett kanonjobb! PAF var grymt duktiga! Tournament Director var jätteduktig!

 

Cashgamet var sådär, eller rättare sagt det var för lite bord. Men det berodde på att PAF hade fått dealers insjukna som itne kunde hjälpa till och därför var dom vältigt shortstacked. Men dom som var där gjorde ett jättejobb åt oss! Och jättelänge!! :)

 

Strukturen på turneringen var inte bra, det är nog alla medvetna om. Och alla är säkert medvetna om varför. Men det måste gå att lösa på något sätt till nästa gång. Jag tycker inte att det ska behöva vara avarage stack på 4bb när det är 20 spelare kvar. Det blir som väldigt lite poker då. Och det skiljer trots allt ca 155 000:- mellan 20 och 1.

 

Väldigt kul att träffa lite PF-are och annat pokerfolk.

HeyJohan var inte alls lika trevlig som jag trodde...han var mycket trevligare!! :)

QoS var lika trevlig som jag trodde :D

Alla var trevliga iofs :)

 

Nä, nu ska jag sätta mig på en bänk och sova tills tåget kommer....

 

Mera tankar om eventet kommer kanske när jag har fått sovit ut...om typ 2 veckor eller något.

 

Hej så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter en något ansträngande helg.

 

Stort grattis till Helena som vann. Spelade verkligen jätte bra hela tiden och förtjänade att vinna. Själv blev jag nöjd 3:a efter att ha varit i ledningen när vi startade finlabordet.

 

Lite kul var det att vi 2 som hade mest marker när vi gjorde dealen åkte ut som 3:a och 4:a. Vilket bara bevisar att vi gjorde rätt som dealade för det var allt lite lotteri det där och det var inte rättvist att någon skulle gå med 30 000 och någon med 160 under de förhållandena. Dessutom blev man såklart lite nöjd med att säkra 60 000 ;) .

 

Lite kul om startfältet var ju att c:a 1/4 hade festat hela natten när vi började och därför var i princip chanslösa. Kul var det att höra deras åmande över att vodka redbullen började gå ur kroppen.

 

sovdags / Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Surfludde!

 

Var Iikka Kaasalainen like jobbig i slutet på turneringen som under Heat 1?

 

Drygare person vid ett pokerbord får man leta efter, alla vid bordet klockade han varje hand då han satt och stekte i några minuter varje hand oavsett situationen, sen ställde han sig upp och gapskrek och svor vid varje vunnen hand.. Men det mesta är väl tillåtet vid ett pokerbord! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...