Gå till innehåll

Hur håller ni er kalla?


noname13

Recommended Posts

Jag förlorar mycket pengar på att jag börjar spela dåligt när jag blir utdrgen ett par gången det kan hålla i sig i flera dagar. Utdragningar som börjar få mig att ta fel beslut som blir en slags ond cirkel.

Hur gör ni för att komma tillbaka och skärpa till er?

 

Nu är jag tvungen att förlora massa pengar för att ge mig en örfil och ta en paus för att komma tillbaka fresh och kunna ta rätt beslut.

Men det är oödigt mycket pengar som går åt för idiot spel.

 

JAg har frågatr förut men frågar igen då min tilt och oflyt hindrar mig från att tjäna hyfsat med pengar.

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär dig att se pengarna som endast marker som ska bli fler och fler. Förlorar du ett inköp bör du ha så stor BR att det bara är att reloada och sedan se kommande situationer på det sättet du brukar göra normalt. Det är en träningssak, men det går ganska lätt att lära sig, förlorade 4 inköp inatt, delvis på grund av tveksamt spel, men också rena utdragningar. Det var bara att reloada och spela som vanligt, och så vände det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit fram till att jag verkligen måste sluta när jag känner mig arg/sur/ur balans. Oftast mer än ett par minuter. Det är jävligt svårt för jag tycker alltid att det finns sånt värde på borden. Är rätt bra på att följa det ett par veckor innan jag råkar dra iväg 10 inköp på en dag igen. Det är egentligen inte utdragningar som är mitt problem utan när ingenting stämmer. Jag gör dåliga reads, läser folk för rätt händer men tror de ska kunna lägga dem, blir nersynad varje gång man bluffar, checkminiraisad varje cb, float av folk ur position med J hög som vinner etc. Efter en timme sånt kan jag syna ner allt, göra sjukt dåliga bluffar och tilta sönder. Jag vet hela tiden att jag borde sluta men det går bara inte för att folk är så brutalt dåliga.

 

Kort svar: Jag håller mig inte kall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur håller ni er kalla?

Är väl ett vanligt svar men troligtvis det som är bäst.

Spela på rätt nivå.

Alltså ha en ordentlig bankrulle för den nivån du spelar på.

Sen jag började spela på lagom nivå för min bankrulle bryr jag mig inte längre om utdragningar.

 

Absolut det svaret som jag tycker är bäst. Om man spelar i förhållande till sin rulle svider det så illa inte att torska något inköp.

 

Om förlusten beror på dåligt spel, då har man rätt att vara besviken. Om det är en utdragning, tja det är sånt som händer. Om du har problem med att sluta när det går dåligt, sätt upp en regel för dig själv och följ den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...