Gå till innehåll

NLT - 6-manna, AKs blir färgdrag och TPTK på turn


Rille

Recommended Posts

Bordstämmning: Ganska lös fast just kommit in på borde och har ingen större koll på någon.

 

Jag Muffie hade AKs :club:

 

sirlight posted small blind ($0.25)

 

> Tommy1234 posted big blind ($0.50)

> Game # 208,052,807 starting.

> Dealing Hole Cards

> Stricty called for $0.50 Stack 25

> bubblis raised for $1 Stack 50

> Muffie raised for $2 stack 60

> Vanster folded

> sirlight folded

> Tommy1234 folded

> Stricty called for $1.50

> bubblis called for $1

 

Kanske lite klen raise preflop eftersom bordet är ganska löst.

 

> Dealing the Flop(10 :club: J :club: 3 :heart: )

> Stricty checked

> bubblis bet for $2.50

 

> Muffie called for $2.50

> Stricty went all-in for $23

> bubblis called for $20.50

> Muffie called for $20.50

 

Nötfärgdrag och två överkort och samtidigt som man har en liten chans för royal ifall någon skulle få kåk anser jag att det är en given call.

 

> Dealing the turn(K :spade: )

> bubblis went all-in for $22.75

> Muffie called for $22.75

 

TPTK samtidigt som jag är potcommited dock antar jag att jag troligen måste pricka färgen för att vinna detta.

 

> Dealing the river(9 :heart: )

> Stricty shows Two Pair, Jacks over Tens

(J :club: J :diamond: 10 :club: 10 K :spade: )

> bubblis wins $118.25 with Two Pair, Kings over Jacks

 

Så här i efterhand förstår jag inte riktigt hur bubblis tänkte på flopen när han calla hans Strickys bet.

 

Nu till huvudfrågan. Kunde jag spelat denna hans annorlunda?

 

* Börja med lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte dom exakta oddsen men jag skulle gissa på att det handlar om ett coin flip och när du redan har pengar i potten så tjänar du på att inte lägga ner den handen. Du har ju 12 outs som säkert ger dig vinst dvs 48 % och 6 outs som kanske ger dig vinst.

Sedan är du ju faktiskt pot commited och förlorar på att lägga den handen .

 

Det behövs 14 outs för att du alltid ska ha pottodds om inte FI sitter på settet. Då behöver du 15. Är inte 100 men jag lär väl ska få höra om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ett mesigt bet preflopp. Du tjänar väldigt lite på det de gånger du har bäst hand samtidigt som du riskerar att bli återhöjd vilket kostar dig rejält mycket. Antingen genom att du tvingas folda eller att du synar mot en bättre hand. Överlag är det en dålig vana att höja minimalt om det öppnar dig för mycket större höjningar från motståndarens sida och du har en stark draghand.

 

Floppen: Att raisa eller syna är ju första frågan. Jag lutar faktiskt åt att höja på en gång, sex överkortouts, fyra nötstegeouts och 8 färgouts är en rätt jäkla grym hand som du kan stå ut att få in mycket pengar med. Samtidigt så bör du ju vara nöjd med att få en hand som AJ eller KJ att lägga sig och ta potten rätt av. Hazeelnut kan säkert rätta mig om jag har fel, börjar bli lite väl rostig på nolimit.

 

När Strictly och bubblis sedan betar jättestort är du ju säkert uppe mot set eller tvåpar och dessutom är din foldequity stendöd. Om du är säker på att vara uppe mot minst ett set så är det en bra idé att bara syna och sedan ställa in pengarna på varje turnkort som inte parar brädan, om brädan paras så foldar du naturligtvis. Jag kan egentligen inte se att du har något att förlora på att bara syna och sedan trycka in på turn, antingen oavsett vad som kommer eller bara om brädan inte paras. Undantaget skulle väl vara om bubblis kan tänkas folda en hand som AJ om det kommer överkort eller färgen går in, fast då kan han och andra sidan också tänkas ge frikort på turn. Så när dina motståndare betat så hårt så tycker jag en syn och all-in på turn känns motiverat, alternativt kanske fold om J:et eller T:et paras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...