Gå till innehåll

PLO - Stege på turn, 2 färgdrag


stenarn

Recommended Posts

Blev nyligen ett 4-handed spel. Har inte suttit alltför länge men det jag sett är att _Kötta_ är halvvek och samtidigt gillar att slowspela. TaRvId verkar vara en solid spelare som har koll på omaha, han spelar dock inte så agressivt med drag.

 

Hand #91725435 vid bordet: Oxana 2

Startad: Fri Sep 01 00:07:53 2006

 

TaRvId sitter på plats 2 med 382.00

riverjack sitter på plats 3 med 370.05

HERO sitter på plats 4 med 195.50

_Kötta_ sitter på plats 5 med 155.35

 

TaRvId satsar s mörken 2.00

_Kötta_ satsar l mörken 1.00

 

_Kötta_: --, --, --, --

TaRvId: --, --, --, --

riverjack: --, --, --, --

HERO: Jd, 9s, Kh, Ks

 

Pre-flop:

 

riverjack: Syna 2.00

HERO: Höj 8.00

_Kötta_: Syna 8.00

TaRvId: Syna 8.00

riverjack: Lägger mig

 

Flop (Board: Qc, 4c, 8h):

 

_Kötta_: Passa

TaRvId: Passa

HERO: Passa

 

Väljer att checka floppen. Eftersom jag raisade pre så förväntar de mig antagligen att höja så _Kötta_ skulle spela skit likadant som set/2-par här iaf.

 

Är det för vek check så här shorthanded?

 

Turn (Board: Qc, 4c, 8h, 10h):

 

_Kötta_: Satsa 20.00

TaRvId: Syna 20.00

 

Okej nu kom stegen. Ligger 2 färgdrag ute. Vad gör jag?

 

I efterhand kändes det som att jag borde höjt floppen och på så sätt fått lite mer information om deras händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid fullring hade jag vikt, men jag tror syn är rätt i det här läget faktiskt. Motståndarna täcker antagligen inte upp alla de kort som kan ge en bättre hand och kommer antagligen gå till showdown några gånger ohöjt.

 

Det är ju som PokerWiz sa när någon sitter på stege som jag inte har odds. Som sagt var jag ganska vilse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nuts med redraws även om många av dina redraws kan vara döda, klart du ska in med degen. De ska inte få dra till sina färger/trissar gratis

 

Jag gillar verkligen inte att dega in här speciellt då man inte får in allt! Rivern kommer vara pain in the ass om folk bara synar din höjning. Känns som att man bygger upp en stor pott i ett farligt läge. Jag skulle garanterat bara syna, man lär ha pott-odds till att dra till en blank river.

 

Pottar man om och någon ställer lär folk ha bättre redraws ganska ofta vilket inte är bra för HERO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska ofta man är vilse i PLO va? Förstår att proffsen föredrar hi/lo.

 

hjälp

Min poäng var dels att min erfarenhet av PLO är just att man ofta famlar i mörkret (ja, jag är novis, vilket säkert de flesta som läste mitt inlägg uppfattade) och dels att variansen är lägre på hi/lo. Vilket av det menar du är hopplöst korkat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska ofta man är vilse i PLO va? Förstår att proffsen föredrar hi/lo.

 

hjälp

Min poäng var dels att min erfarenhet av PLO är just att man ofta famlar i mörkret (ja, jag är novis, vilket säkert de flesta som läste mitt inlägg uppfattade) och dels att variansen är lägre på hi/lo. Vilket av det menar du är hopplöst korkat?

 

föredrar proffsen hi/lo?

 

men jo variansen i hi/lo känns ju betydligt lägre. personligen tycker jag splitspel är jättetråkiga dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föredrar proffsen hi/lo?

 

men jo variansen i hi/lo känns ju betydligt lägre. personligen tycker jag splitspel är jättetråkiga dock.

Raila valfri kväll på Full Tilt så ser du var stjärnnamnen håller hus.

 

Nog med OT, sorry för att jag drog in tråden på fel spår. Skulle dock gärna få svar från jacobmal, inte för att jag är högmodig utan för att jag respekterar hans kunnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föredrar proffsen hi/lo?

 

men jo variansen i hi/lo känns ju betydligt lägre. personligen tycker jag splitspel är jättetråkiga dock.

Raila valfri kväll på Full Tilt så ser du var stjärnnamnen håller hus.

 

Nog med OT, sorry för att jag drog in tråden på fel spår. Skulle dock gärna få svar från jacobmal, inte för att jag är högmodig utan för att jag respekterar hans kunnande.

 

brukar inte raila men är det inte rät full fart på PLO 10-40K vad jag förstått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...