Gå till innehåll

Allt om fumbbl.com - Blood Bowl online!


eurythmech

Recommended Posts

Yes yes mina vänner. Yes yes!

 

http://fumbbl.com/

 

The site to go.

 

Blood Bowl är alltså någon form av turbaserat (all puns in the mofo world intended) table top spel skapat av Games Workshop (Warhammer-familjen) och spelat av samma finniga klientel.

Själv har jag inte spelat "det riktiga" Blood Bowl, men väl nätvarianten (som är en mkt mkt god portning) i över två års tid.

Det är ungefär...det roligaste som finns. Roligare än poker (men fler utdragningar....det är alltså tärningsbaserat).

 

Kort beskrivet går det ut på att skapa ett football/rugbylag med 11-16 fantasyfigurer (dvärgar, alver, minotaurer, zombier, you name it) och spela matcher mot andra lag (samt slå ihjäl spelarna).

 

Det finns få saker som är mer tillfredsställande än att crowda (knuffa ut en spelare i publiken med våldsamheter som följd) motståndarnas stora stjärnspelare och höra ljudet av hans skalle krossas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns få saker som är mer tillfredsställande än att crowda (knuffa ut en spelare i publiken med våldsamheter som följd) motståndarnas stora stjärnspelare och höra ljudet av hans skalle krossas :)

Du är sjuk, eury. SJUK!

 

:)

 

Jag hör att du aldrig känt frustrationen av att möta en +st sidestep block witch elf utan tackle i laget? :)

 

Kort beskrivet går det ut på att skapa ett football/rugbylag

 

Gah! Ta bort rugby ur den där meningen är du snäll... Hädelse!! :twisted:

 

Bah...springa med oval boll-sport som springa med oval boll-sport :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Yes yes mina vänner. Yes yes!

 

http://fumbbl.com/

 

The site to go.

 

 

Ahh, jag tyckte jag kände igen det nicket på Fumbbl från någonstans familiar!

 

Kom och joina Svenska Ligan vettja! En fenomenal liga med våld, smack talk och hjältedåd. Vi är inne på säsong 17 nu!

 

EDIT: Och jag håller med eurythmech. När man kommit in i Blood Bowl-världen behöver man aldrig bry sig om andra spel. Så j*vla kul är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah...brädspel ska spelas på bord..med fria hån och riggade tärningar!

 

Problemet är bara att Blod Bowl är out off print sedan flera år tillbaka och GW verkar inte sugna på att trycka nya :cry:

 

För den som gillar brädspel så finns ju alltid sidan

 

http://www.boardgamegeek.com :lol:

 

Edit: Ett bra brädspela ska innehålla element så att även om man ligger sist så kan man ändå förstöra för den som leder :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är bara att Blod Bowl är out off print sedan flera år tillbaka och GW verkar inte sugna på att trycka nya :cry:...

 

Happy now? :D

 

Nja det beror ju på vilken version av reglerna det är :D Men annars ser det sweet ut. Önska bara någon kunde göra ett bra spel av detta med bra och snygg grafik. Men mitt största problem är att jag köper på mig fler brädspel än mina kompisar orkar lära sig. Så finns det någon brädspels dork i Malmötrakten så hör av er :D TF du bor för långt ifrån och har fle prio :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är bara att Blod Bowl är out off print sedan flera år tillbaka och GW verkar inte sugna på att trycka nya :cry:...

 

Happy now? :D

 

Nja det beror ju på vilken version av reglerna det är :D Men annars ser det sweet ut. Önska bara någon kunde göra ett bra spel av detta med bra och snygg grafik. Men mitt största problem är att jag köper på mig fler brädspel än mina kompisar orkar lära sig. Så finns det någon brädspels dork i Malmötrakten så hör av er :D TF du bor för långt ifrån och har fle prio :lol:

 

Det ska vara version 5 av reglerna, dvs en helt ny upphottad version. På fumbbl spelar vi fortfarande med LRB4, men det funkar fint det också. Kom in och prova vettja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...