Gå till innehåll

Ebba Grön, (Rymd)imperiet och Pimme!


Ali G in da USA

Recommended Posts

Såg tråden som handlade om Kent. Vad jag hann uppfatta var det inte alltför många som gillade bandet, men en del låtar var ändå sköna.

 

Så jag tänkte att vi kunde diskutera Ebba Grön, Rymdimperiet, Imperiet och legenden Joakim "Pimme" Thåström.

 

Själv gillar jag Ebba Grön och Pimme mest. Bland Ebba Grön gillar jag såklart alla deras album, men gillar "Kärlek & Uppror" och "Ebba Grön" allra mest.

"Skebokvarnsvägen 209" gillas starkast av Jockes soloalbum.

 

Tips på låtar till er som inte lyssnar på Ebba Grön, eller tyckte att det var ett tag sen kan vara: "Staten och kapitalet", "Die Mauer", "800 grader", "Mental istid", "Beväpna er", "Mamma pappa barn", "Ung och sänkt" osv.

 

Bland Joakims låtar kan tips vara: "Ungefär så här", "Fanfanfan", "Sönder Boulevard" och "The Haters"

 

Från Rymdimperiet och Imperiet kan jag inte ge er några direkta tips, men jag gillar Rymdimperiets låt: "Var e vargen".

 

Vad tycker ni om Ebba Grön? Vad tycker ni om Joakim Thåström? Vad tycker ni om (rymdimperiet?)Imperiet?

Era favoritlåtar- och album?

 

Jag gillar inte deras politik till 100 %, men det är en annan femma, musiken är ju fortfarande urskön!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar thåström,ebba grön och imperiet!

 

2 bästa ebba grön låtarna är: Jag hatar söndagar.

 

Sno från de rika.

 

Men de har gjort andra bra som die mauer,mental istid,skjuta en snut,heroiner och kontorister osv.....

 

 

2 bästa imperietlåtarna är innan himlen faller ner och kriget med mig själv! du ska vara president är ju ganska mycket sämre än de två men ändå bra.

 

 

Med thåstöm gillar jag bland annat: Alla vill till himlen,ingen neråt sång och vacker död stad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, tre band som ligger mig väldigt nära hjärtat. Många av de allra bästa låtarna har redan nämnts men förutom dessa så;

 

 

Ebba:

Beväpna er (Nästan så man vill gå ut och kriga med de 15-åriga hobby-proletärerna när man hör denna på hög volym)

Folk bits

Tyna bort

Handgranat...ge sig totalt

Mamma pappa barn

 

Imperiet:

Kickar

Alltid rött alltid rätt

1987

Det glittrar

 

 

Thåström:

Djävulen och jag

Alla vill till himlen

Karenina

Städer där jag blöder

Flicka med guldbruna ögon

En vacker död stad

Ingen neråtsång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska sjukt att försöka separera Ebba/Thåström från politiken...

 

We're only in it for the drugs är överlägset bästa ebbaskivan, favoritlåtar är framför allt:

 

Jag hatar söndagar

Tyna bort

Sno från dom rika

Alla visa män

Vad har jag gjort?

We're only in it for the drugs no1

Uppgång & Fall

 

Bästa låtar med Imperiet känns som Kriget med mig själv och...tja...resten är rätt långt efter, men Alltid rött alltid rätt är så klart bra.

 

Vad gäller solo så är Alla vill till himlen och Ingen nedåtsång rätt överlägsna som låtar.

Debutskivan är bästa skivan. Refrängen till En Perfekt Värld är sjukt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...