Gå till innehåll

Avancerade diskussioner - nu är vi igång!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

QoS, ivrig som vanligt. :)

 

Kanske ska presentera vad detta är lite kort. Vi kommer på försök skapa en grupp för lite mer avancerade diskussioner, där endast speciellt utvalda skribenter får skriva. Vi håller på för fullt att skicka ut förfrågningar till skribenter vi tror skulle passa. Vanliga användare kommer inte kunna skriva i gruppen, utan endast läsa det som skrivs. Vi tror och hoppas att detta kommer göra att några fler av de riktigt duktiga pokerspelarna kommer söka sig hit och sprida sin visdom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker som sagt att alla trådar som skapas ska matchas av en "kommentera-tråd" som alla kan skriva i. Ungefär på samma sätt som sker i WSOP-bloggarna.

 

Vet inte hur det skulle gå till rent tekniskt. Antar att den enklaste lösningen är att skapa en grupp som heter "Kommentera Avancerade diskussioner" där alla har åtkomst och således kan skapa en tråd med samma namn som den "Avancerade diskussioner"-tråd som man vill kommentera. En krångligare men bättre variant är att varje gång någon skapar en ny tråd i gruppen för avancerade diskussioner så skapas automatiskt en allmän tråd med namnet "Kommentera [+namnet på huvudtråden]. Är något sådant möjligt?

 

Detta är ett bra sätt att involvera alla användare och att möjliggöra för oss mindre avancerade att resonera med och ställa frågor till de mer avancerade och varandra utan att vi för den sakens skull "späder ut" det kvalitativa innehållet i de avancerade diskussionerna. De avancerade medlemmarna kan sedan i de avancerade trådarna ta upp det som de finner intressant från kommentera-trådarna.

 

Hoppas något dylikt kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text.

 

Något åt det hållet har vi tänkt, dock inte klurat ur hur än. Vi ska kolla när den nya forumprogramvaran kommer hur det går att ordna med undergrupper, det bästa vore att ha "kommenteradiskussionerna" som en undergrupp.

 

Precis. Blir behovet att kommentera väldigt stort innan nya forumprogramvaran finns på plats, drar vi igång en grupp för det. Det kommer säkert ta ett tag innan den nya forumdelen fylls upp, eftersom vi inte ens lagt till några skribenter ännu (kommer under veckan) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra idé. Jag vet inte hur många skribenter ni har tänkt er men jag tycker ni ska försöka se till att det blir ganska många, så att diskussionerna kommer igång. Jag tror det finns många fler än de man först kommer att tänka på som skulle kunna passa.

 

Ett sätt att åstadkomma det här är att ha en lista på sådana som är inne i gruppen och en lista på folk som är på prov i gruppen. På det viset kan vissa få en prövoperiod utan att de för evigt har rätt att sänka kvaliteten på inläggen 8-). Anledningen till att göra så, är att det kanske inte blir nog med fart på trådarna annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att åstadkomma det här är att ha en lista på sådana som är inne i gruppen och en lista på folk som är på prov i gruppen. På det viset kan vissa få en prövoperiod utan att de för evigt har rätt att sänka kvaliteten på inläggen 8-). Anledningen till att göra så, är att det kanske inte blir nog med fart på trådarna annars.

 

Fantastiskt bra förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra idé. Jag vet inte hur många skribenter ni har tänkt er men jag tycker ni ska försöka se till att det blir ganska många, så att diskussionerna kommer igång. Jag tror det finns många fler än de man först kommer att tänka på som skulle kunna passa.

 

Vi kommer satsa på kvalitét framför kvantitet till en början. För att ge en fingervisning är det knappt att gdaily platsar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De med flera mil viktigaste att få med tycker jag är Nebbis och Hjort. Dessa har en formidabel pokerteoretisk kunskap och dessutom väldigt duktiga på att lägga fram sina argument. Dock blir det väl dock svårt att få Hjort och framförallt Nebbis att deltaga om jag förstått situationen rätt. En annan medlem som ger intryck av att ha god insikt i pokerteori är Gekko, som dessutom är ganska duktig på att uttrycka den i skrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra idé. Jag vet inte hur många skribenter ni har tänkt er men jag tycker ni ska försöka se till att det blir ganska många, så att diskussionerna kommer igång. Jag tror det finns många fler än de man först kommer att tänka på som skulle kunna passa.

 

Vi kommer satsa på kvalitét framför kvantitet till en början. För att ge en fingervisning är det knappt att gdaily platsar. :)

 

Jaha och? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara lite allvarlig så tycker jag det är en grymt bra idé

 

Men några frågor:

 

* Hur är det tänkt att gruppen det skall delas upp? Vad kommer fokus att ligga på (handanalys, highstakes, allmän avancerad pokerteori etc.)?

 

* Kommer det att diskuteras någonting kring medium stakes? (2/4, 3/6 etc.).

 

* Vad för slags poker kommer diskueras? Bara texas och omaha? Eller kanske lite 7SC och mörkpoker? Kommer det diskuteras kring både NL, FL och PL?

 

EDIT: hittade några svaren här http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=33087... men inte alla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni får svårt att hitta villiga duktiga spelare så varför inte köra denna tråd på engelska och bjuda in lite sköna highstakes-lirare from around the globe.

 

Eller om detta inte faller i god jord kanske i allafall norrmän skulle kunna bjudas in, då kan man ju köra tråden på svensk/norska!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Hur är det tänkt att gruppen det skall delas upp? Vad kommer fokus att ligga på (handanalys, highstakes, allmän avancerad pokerteori etc.)?

 

* Kommer det att diskuteras någonting kring medium stakes? (2/4, 3/6 etc.).

 

* Vad för slags poker kommer diskueras? Bara texas och omaha? Eller kanske lite 7SC och mörkpoker? Kommer det diskuteras kring både NL, FL och PL?

 

I gruppen kommer det som användarna i den är intresserade av avhandlas. Innehållet är alltså direkt beroende av vilka som aktiverar sig i gruppen. Troligen blir fokus på hand- och spelanalyser men vill nån skriva dagbok eller göra artiklar går det givetvis jättebra. Vilka stekes som diskuteras kommer antagligen också mest styras av vilka stakes de som diskuterar spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ge en fingervisning är det knappt att gdaily platsar. :)

 

Hade ni ens overvagt honom?

 

Nu till mitt seriosa forslag. Tanken ar val att alla ska kunna ha nytta av och utvecklas av dessa avancerade diskussioner, sa aven nyborjarna. Jag har en kansla av att det blir en hel del pokerlingo i denna grupp sa varfor inte slanga upp en ordlista som klistrad i gruppen? Den kan innehalla ord som EV, Fold Equity, HD, CO, etc etc. Pa detta vis hanger de som mest behover information fran diskussionerna med lite enklare.

 

EDIT: Klistrad och locked! Bara en ordlista, inte en massa diskussioner kring orden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till mitt seriosa forslag. Tanken ar val att alla ska kunna ha nytta av och utvecklas av dessa avancerade diskussioner, sa aven nyborjarna. Jag har en kansla av att det blir en hel del pokerlingo i denna grupp sa varfor inte slanga upp en ordlista som klistrad i gruppen? Den kan innehalla ord som EV, Fold Equity, HD, CO, etc etc. Pa detta vis hanger de som mest behover information fran diskussionerna med lite enklare.

 

EDIT: Klistrad och locked! Bara en ordlista, inte en massa diskussioner kring orden.

En sådan finns ju redan under FAQ:n så det är ju bara att länka in den om det skulle behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...