Gå till innehåll

Party oansvariga med cashouts - mitt förslag


heltok

Recommended Posts

Nästan dagligen läser man om folk som fått sina konton länsade. Verkar vara nya sysselsättningen för hackers och något många pokerspelare oroar sig för.

 

Trots att vi pokerspelare betalar avgifter i 100,000kr-storlek per månad för att party ska förvalta våra pengar har de som enda krav för att man ska kunna registrera ett nytt moneybookerskonto(som går att sätta upp och ta ut med direkt utan större kontroll) och börja överföra pengar direkt att man vet lösenordet. Ett lösenord!

 

Även om man snällt ber dem spärra möjligheten att registrera nya utbetalningsätt eller kräva legitimation när man gör det så vägrar de inte göra det. De vill att hackare ska ha det lätt.

 

Vanliga banker som tar någon hundralapp avgift varje år har bra mycket högre säkerhet. Dosa med pinkod som ger en säkerhetskod borde varit standard för länge sedan för alla cashouts. Vissa siter har det som feature för att locka kunder, mycket bra. Men inte party.

 

Så här är mitt förslag för hur man enkelt kan lösa alla problem med hackade konton. Tycker detta borde vara självklart:

 

1. Digipass/dosa/liknande pryl för alla överföringar och nyregistreringar av utbetalningsmöjligheter.

2. Val(för de som prioriterar säkerhet över smidighet) att kräva PINkod för stoploss/inlogg/ändra tillåtna bord/etc.

 

Om nu partys miljarder i vinst inte räcker för att ge kunderna något som borde vara gratis, ha det som tillval då och ta betalt exempelvis 1000party points för det och tjäna en slant på det då OM party nu är så snåla.

 

Låter detta rimligt, skriv här så kanske partys trevliga representant kan göra ett tappert försök att flytta lite elefanter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tack...

 

1. Digipass/dosa/liknande pryl för alla överföringar och nyregistreringar av utbetalningsmöjligheter.

 

ha det som tillval då och ta betalt exempelvis 1000party points för det och tjäna en slant på det då OM party nu är så snåla.

 

Att ha det som option (i shopen tex) och kunna ta betalt för det ser jag inte som ett problem, skulle lätt kunna betala en peng om året (eller points) för denna typ av feature...

 

please fix...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer till fullo. En SecurID / Digipass etc dosa hade varit väldigt väldigt välkommet. Som det är nu vågar jag inte ha för stora summor varken på party eller någon annan sajt eftersom jag inte till 100% kan vara säker på att dom finns där nästa gång jag loggar in. Hade lätt betalat $10 / månaden för att kunna få en "dosa", än bättre vore ju givetvis om det vore gratis eller att man betalade med VIP poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En säkerhetsdosa kostar inte mer än 500-1000 kr och borde vara något som alla konton med mer än t.ex. $3000 skulle få. Sen skulle alla som betalat mer än $500 i rake också bli erbjudan dosa.

 

Jag kan tänka mig att betala en slant för en dosa också men i så fall en väldigt marginell summa. Jämför gärna vad bankerna tar för sina säkerhetslösningar (0-200 kr/år).

 

En två-faktors säkerhetslösning borde egentligen vara självklar på alla siter, åtminstone som ett alternativ!

 

Edit: Nu har jag det! Ta hälften av all j-a monsterrake och köp en säkerhetslösning för pengarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ja! Bra initiativ!

Låt oss bolla lite förslag och alternativ så ska jag se till att det hamnar på rätt bord!

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

 

Färdigbollat.

 

Pin-dosa ska det vara. Gratis ska det vara för de som har dragit in mer än XXX antal dollars i rake till Party (bestäm själva hur mycket). Resten kan betala typ $50 för en dosa.

 

Party tjänar ju grismycket pengar på sina kunder, de skulle gott kunna erbjuda pin-dosor gratis till alla som har ett konto och skickar in kopia på körkort eller liknande. Party skulle trots detta vara grisrika. Eller skippa en stor freeroll och ta de pengarna till pin-dosor, om det kniper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En säkerhetsdosa kostar inte mer än 500-1000 kr

 

Hur vet du det? För 500-1000kr kan man få en avancerad miniräknare med grafritare och hela tjottafräset. Säkerhetsdosan som jag har till fsb består vad jag vet "bara" av någon form av krypteringsalgoritm som gör om siffrorna till några andra siffror, som man sedan skriver in på internet. Hur kan en sån dosa kosta lika mycket som en avancerad miniräknare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Implementeringen av säkerhetssystemet lär kosta 10ggr så mycket som att skicka ut säkerhetsdoser.

 

Jag har programmerat såna system flera gånger och det är varken dyrt eller svårt.

Förhoppningsvis förstår du att det är fler moment inblandade i införandet av ett sånt system än att just programmera en liten dosa till att generera koder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Implementeringen av säkerhetssystemet lär kosta 10ggr så mycket som att skicka ut säkerhetsdoser.

 

Jag har programmerat såna system flera gånger och det är varken dyrt eller svårt.

Förhoppningsvis förstår du att det är fler moment inblandade i införandet av ett sånt system än att just programmera en liten dosa till att generera koder.

 

antagligen är han väl medveten om det. dock är jag övertygad om att det inte är överdrivet mycket svårare för party att göra det än för t ex SEB eller FSB att göra samma sak för sina kunder som betalar några 100kr i avgifter varje år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen är han väl medveten om det. dock är jag övertygad om att det inte är överdrivet mycket svårare för party att göra det än för t ex SEB eller FSB att göra samma sak för sina kunder som betalar några 100kr i avgifter varje år.

Skillnaden är väl att ingen vettig människa skulle komma på tanken att anlita en bank som inte har liknande säkerhetssystem, så för bankerna är det mer eller mindre ett krav för att kunna finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jo, jag har pratat lite med de som sitter och knappar på betalningslösningar etc och jag fick en del muttrande tillbaka som jag har lite svårt att tolka. Man är medveten om att det finns intresse från vissa marknader med en säkerhetsdosa, men jag kan inte direkt säga att det är något som prioriteras i dagsläget.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har pratat lite med de som sitter och knappar på betalningslösningar etc och jag fick en del muttrande tillbaka som jag har lite svårt att tolka. Man är medveten om att det finns intresse från vissa marknader med en säkerhetsdosa, men jag kan inte direkt säga att det är något som prioriteras i dagsläget.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

 

Men lol. Är inte du en representant för Party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...