Gå till innehåll

FLT - Hur spela JJ ur SB?


kenomann

Recommended Posts

Har ingen som helst read på någon av spelarna. Det jag mest undrar över är om man ska betta på samtliga gator även fast det dyker upp ett över kort?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Jspade.gif.

UTG raises, 4 folds, CO calls, Button calls, 1 fold, Hero 3-bets, UTG caps, CO calls, Button calls, Hero calls.

 

3 betten är väl ganska självklar?

 

Flop: (16.50 SB) 7spade.gif, 5club.gif, Tdiamond.gif(4 players)

Hero bets, UTG calls, CO calls, Button calls.

 

Info bet för att få reda på hur jag står. Tror UTG sitter med överkort, har någon AA KK QQ så lär jag få reda på det. Samma gäller för stegdraget.

 

Turn: (10.25 BB) Qspade.gif(4 players)

Hero bets, UTG calls, CO calls, Button calls.

 

Check eller bet? Jag väljer att betta mest för att fösöka få ut någon form av info.

 

River: (14.25 BB) 8spade.gif(4 players)

Hero bets, UTG folds, CO calls, Button folds.

 

Väljer att betta. I och med att jag inte har någon read på spelarna så vill jag vara den drivande till det är någon som stökar emot för mycket då får jag väl ge mig. Vad tycker ni?

 

Final Pot: 16.25 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"infobet" och "infobet". Vad är det för info du letar efter? Om du blir raisad på floppen av spelare X, vad gör du med den informationen på floppen? Vad gör du om du blir raisad på turn av spelare Y?

 

"I och med att jag vill vara den drivande till det är någon som stöker emot för mycket då får jag väl ge mig"

 

Så du lägger dig rakt av i en pott på Minst 14.25bb på river mot en raise efter att du betat ut där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyna rivern. Du är förmodligen slagen, du kan knappast utgå ifrån att det finns värde att hämta. Bättre att försöka fånga in bluffarna.

 

????????????????????

 

Han spelar handen utomordentligt och blir nersynad på alla gator hur kan du tycka att han ska checka river coh syba. 1000 ggr bättre att betta. Fi hade antagligen raisat på turn med ett tvåpar eller Qx. Fi kan lätt ha AT, KT etc i sin HD som synar ner Hero's bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyna rivern. Du är förmodligen slagen, du kan knappast utgå ifrån att det finns värde att hämta. Bättre att försöka fånga in bluffarna.

 

Turn är svårare, skulle nog också ha betat ut och foldat vid omslag.

 

Varför är vi slagna? UTG har antagligen AK (i vissa fall sitter han väl med TT dock och sätter dig dig på river), annars hade han fortsatt agra på flop/turn. Eftersom CO kallsynar pre så kan vi anta att han är fisk. Efter hans agerande fram tills river så är han garanterat en fisk. Klart han kan sitta med ett set, men känns mindre troligt.

 

Vi får här syn (från CO) av massvis med händer vi slår, som alla T, 7, mellanpar, A5, underpar. Känns som ett givet bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi är uppe mot fiskar kan vi knappast utgå ifrån att de höjer med topparet. Mot så många motståndare, speciellt om de är dåliga, är det stor risk för alla möjliga konstiga sorters tvåpar inte ens stegar och färg är otroliga. Bättre att inducera bluff. Vi är ju för katten uppe emot tre motståndare här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ju för katten uppe emot tre motståndare här!

 

Jag har helt missat knappen faktiskt. Vet inte riktigt vilka händer vi kan sätta honom på. Fisk är han ju, men hans HH ser nog ut ungefär som CO:s, möjligen mer SC:s än broadwaykort.

 

Tycker ändå bet är bättre än check-syn. Känns som om alla händer vi kan inducera en bet från ändå kommer syna en bet om vi leder ut, förutom eventuella drag som går in (och set) som raisar. Får vi en raise i facet är det nog bara att gråta och syna med tanke på pot-oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...