Gå till innehåll

Konto för att vara anonym?


Bein

Recommended Posts

Även med ipadress är det nästan omönligt som privatperson att få reda på vem det är. Men om man däremot följer personen inlägg kan man luska fram detaljer som tillslut säger vem det är. Så ett anonymt inlägg hade varit fint.

 

Men det ändras ju inte om du får kontot anonym? Varför inte bara låta folk som vill göra ett nytt nick som heter anonym1, anonym2 etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IP loggarna tas som sagt inte bort, men det är inget som publiseras som sagt.

 

Däremot så har jag förståelse för att man inte alltid vill vara sig själv om man ska prata om att man har svåra problem och man ev. har vänner och familj som hänger här.

 

Därför tänkte jag att man ska få låna konton just för att uppnå den typen av anonymitet.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fröslag, funderar bara på hur det ska läggas upp så att det fungerar i praktiken.

 

Vad tror ni om att man PMar så att man får "låna" ett anonymt konto under en period?

 

- QoS

 

Inte så pjåkigt, men jag har en känsla av att den som skäms rejält och tycker det är jobbigt inte ens vill PM:a för att låna ett konto. Det är nog svårt att gå till experterna på poker och be att få låna ett konto för att få skriva av sig om hur dåligt det går och hur svårt man har att hantera pokern (Det blir ju lite en känsla av att man ska skriva "hej expert, kan jag få tigga till mig möjlighet att berätta om hur usel jag är på det du är asbra på"), så jag tror många skulle ha svårt att ens be att få låna ett konto för en sådan sak. Jag skulle ha det i alla fall, tror jag. Och ja, jag vet att det inte är samma sak att vara moderator som att vara poekrexpert, men många gör den liknelsen mer eller mindre i alla fall, åtminstone undermedvetet.

 

Så om dte gick att skapa en möjlighet att skriva i en viss tråd/grupp utan att vara inloggad så vore det nog bättre, men det kanske inte programvaran tillåter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore ju om man fortfarande var tvungen att vara inloggad för att posta men när man postar kan man klicka i "dölj mitt konto" eller liknande. Första gången skapas en koppling till en ledig anonym identitet (tex anonymxx eller att man får välja ett andra namn) mellan användaren och den anonyma identiteten som lagras i databasen. Så varje gång personen fyller i "dölj mej" får han samma anonyma alias. Detta gör att man kan följa diskussionerna utan problem men personen riskerar inte att länkas ihop med sitt vanliga kontonamn.

 

Detta speciella kontonamn kommer då inte att kunna användas utanför spelberoendegruppen men väl därinne så väljer man under vilket alias man postar. Det hemliga aliaset kommer heller inte att länka till ev. profil eller på något sätt kunna kopplas till den riktiga användaren utan adminaccess till databasen.

 

Jag är medveten om att ett plattformsbyte är på G och att det därför troligen känns overkill att fixa denna funktion i det nuvarande forumet. Men efter bytet så känns faktiskt en sådan lösning väldigt klockren tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bein, hehee... :)

 

Vad tror ni om att man öppnar ett gästkonto för spelberoende gruppen, men alla inlägg som inte avslutas med ett "anonym identitet" tas bort, bara så att det finns något sätt att följa det hela?

 

Sen kan det ju missbrukas med ett öppet gästkonto, och i dom fallen vi kan koppla det till en vanlig forumare så bannar vi det vanliga konto som åtgärd känns rätt lagom.

 

Vad tror ni?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bein, hehee... :)

 

Vad tror ni om att man öppnar ett gästkonto för spelberoende gruppen, men alla inlägg som inte avslutas med ett "anonym identitet" tas bort, bara så att det finns något sätt att följa det hela?

 

Sen kan det ju missbrukas med ett öppet gästkonto, och i dom fallen vi kan koppla det till en vanlig forumare så bannar vi det vanliga konto som åtgärd känns rätt lagom.

 

Vad tror ni?

 

- QoS

 

Sounds great.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...