Gå till innehåll

Toppace videodagbok! FL 2/4 och NL20-NL100


toppace

Recommended Posts

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Game # 416634257 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Essvik"

Game ended 2006-08-30 11:32:11 GMT+01:00

 

Players:

fin_mus_15 (EUR 24,80 in seat 2)

VALKYRIAN1 (EUR 10,84 in seat 4)

Burk_prutt (EUR 22,50 in seat 5)

ramzes_pl (EUR 24,60 in seat 6)

tanzkatrin (EUR 24,46 in seat 7)

rotten1234 (EUR 9,00 in seat 8)

 

Dealer: rotten1234

Small Blind: fin_mus_15 (0,10)

Big Blind: VALKYRIAN1 (0,20)

 

tanzkatrin was dealt: Kc - Qs

 

Burk_prutt Fold

ramzes_pl Raise (0,40)

tanzkatrin Call (0,40)

rotten1234 Fold

fin_mus_15 Fold

VALKYRIAN1 Fold

 

Flop 9d - Td - Jh

 

Ett stort tack till er som sagt till om att stoppa in hela packet med en bra hand.

 

ramzes_pl Bet (0,48)

tanzkatrin Raise (2,00)

ramzes_pl Call (1,52)

 

Turn 9d - Td - Jh - Ah

 

Det gäller att maximera sitt ev. Här får ju inte odds att syna, men dock så trodde han att hans hand var den bästa.

 

ramzes_pl Bet (1,80)

tanzkatrin All-In (22,06)

ramzes_pl Call (20,26)

 

River 9d - Td - Jh - Ah - 7c

 

ramzes_pl shows: Th - Ad (two pairs, aces and tens)

tanzkatrin shows: Kc - Qs (a straight, ace high)

 

tanzkatrin wins: EUR 46,77 (with a straight, ace high)

Chinkyia ramzez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades tyvärr radera senaste filmen :(

 

Well, jag måste åka och handla virke till sonens koja så jag hinner nog inte göra en ny film förrens i morgon.

 

Jag väntar på två besked om lite monetärt tillskott till projektet. Det kommer i så fall att innebära lite högre bord, NL 50 eller NL 100, och hoppas kunna återkomma i veckan om detta. En sak som jag(och troligen sponsorn också) tycker saknas i min dagbok är diskutioner om händerna.

 

Skulle det bli enklare att diskutera om jag postar ett par HH så diskuterar vi dem? Vem vet det kanske i framtiden kan bli lite HH-diskutioner i den fin-fina nya tråden om avancerade diskussioner :D

 

Plussar ca 37€ på en halvtimmes spel på NL 20€.

 

Well hare gott!

 

 

/toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Video från sveriges bästa hockeylag.

 

Dålig stil med falsk marknadsföring! Jag såg inte en sekund av HV i den filmen :)

 

Annars så kan jag väl passa på och säga att jag tycker att det är mycket trevligt att följa din videodagbok. Hoppas att du orkar hänga i med uppdateringarna.

 

Keep it up! 8-)

 

Tackar! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Om NL 50

 

jag fick en massa smisk för att jag ville fåna mig med starthandskrav på NL 10, är det samma historia på på NL50? Det känns som att jag skulle vilja ha något att gå på, naturligtvis kan man inte följa en sådan slaviskt, men ändå.

 

 

Jag tror hittils att det finns värde i att spela händer som kan vinna hela stacken av villain, typ suited ace, par och medelhöga suited connectors.

 

En annan fråga är om hajarna generellt spelar 6-manna eller fullring på NL 50, frågan gäller främst B2B.

 

Funderar på att börja lira NL 50 fullring med djup stack, dels för att spelet blir mer intreseant, dels för att dagboken skulle bli intressantare om det det spelas på en högre nivå än idag.

 

 

Vore tacksam för all hjälp och kommentarer om detta.

 

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har sär skrivit videodagbok i din signatur. Och jag kan inte pilla på signaturen... Jobbigt... ;)

 

EDIT: Starthandstabeller är ju en bra guide så länge man inte följer dem slaviskt och håller koll på fi så att man kan avvika och optimera sitt spel. Och så länge tabellen inkluderar any two från knappen så är det för övrigt en bra tabell. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som spelar handen annorlunda?

 

 

Game # 417644368 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Essvik"

Game ended 2006-08-31 13:33:19 GMT+01:00

 

Players:

tanzkatrin (EUR 17,69 in seat 1)

Arcadiux (EUR 10,58 in seat 2)

Idziu (EUR 10,19 in seat 3)

zgryczyn (EUR 6,80 in seat 4)

TUFTM (EUR 27,05 in seat 5)

tiros (EUR 17,43 in seat 6)

P0Tpirate (EUR 22,20 in seat 7)

n0pe (EUR 17,52 in seat 8)

 

Dealer: P0Tpirate

Small Blind: n0pe (0,10)

Big Blind: tanzkatrin (0,20)

 

tanzkatrin was dealt: 3h - 4h

 

Arcadiux Fold

Idziu Call (0,20)

zgryczyn Call (0,20)

TUFTM Fold

tiros Fold

P0Tpirate Fold

n0pe Call (0,10)

tanzkatrin Check

 

Flop 7h - 3c - 9h

 

n0pe Check

tanzkatrin Bet (0,75)

Idziu Call (0,75)

zgryczyn Fold

n0pe Call (0,75)

 

Turn 7h - 3c - 9h - 4c

 

n0pe Bet (1,10)

tanzkatrin All-In (16,74)

Idziu Fold

n0pe All-In (15,47)

tanzkatrin Payback (0,17)

 

River 7h - 3c - 9h - 4c - 8d

 

n0pe shows: 6c - 5s (a straight, nine high)

tanzkatrin didn't show: 3h - 4h (two pairs, fours and threes)

 

n0pe wins: EUR 34,39 (with a straight, nine high)

Rake: EUR 1,80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som spelar handen annorlunda?

 

 

 

Hmm.

 

Efter att ha fått pisk ett flertal gånger i liknande situationer med högre två par, triss eller stege så lutar jag nog mer åt ett mindre omslag på turn och check-fold på river vid eventuell syn. Jag hade nog raisat ca 3 Euro på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par funderingar på detta med dagbok. Det finns otroligt många bra dagböcker, med så ofantligt många bra skribenter så att det är inte lätt att sklilja sig i mängden. Jag och kanske någon annan med mig trodde att detta med videodagbok skulle bli en rejäl höjdare. Som resultatet ser ut för mig så är det ganska många som tittar på filmerna men väldigt få som kommenterar händer, spelsätt, stackar osv i dagboken. Vidare så är kvaliten helt undermålig, ljudet hänger inte med.

 

Jag tror att en bättre lina och ett högre spel hade gjort dagboken till en väldigt speciell grej, nu tror jag att forumets medlemmar tycker att det är ointresant för att även om besluten är rätt eller readen eller tanken eller vad som helst bara leder till en vinst på 30€.

 

jag är ingen man av stort tålamod. Jag ville för ett tag sedan samla ett gäng för att dricka en bärs och diskutera poker på en hög nivå, detta resulterade i sveriges första pokerseminarium Pokerforum.nus FL HU- turnering, Jag har både drivit coachprojektet "mare Nostrum" och en studiegrupp för FL-poker där bland annat Svinto, Gyre och Heltok utvecklades(hoppas jag). Har precis i dagarna skrivit min tredje artikel.

 

varför säger jag detta jo därför att det står inte avancerad poker skribent under mitt namn. Det är lite för svårt att urskilja sig i mängen av alla duktiga spelare här så endast det bästa överlever. Jag har inte rulle för att spela NL 100(som alla vill se) och jag fattar inte hur man får en bättre lina till alla er som downloadar filmerna, men, jag har mailat lile folk för att försöka få en liten slant till detta men alla är för upptagna, eller så är jag för ointresant, öppen för det.

 

 

Som läget ser ut nu så vet jag inte om det verkligen ger så himla mycket med denna dagbok, jag har ett heltidsarbete, 22 poäng på universitet denna termin att ta Fru och barn, fortfarande ett par vänner kvar :D

 

Jag ber om förlåtelse men i bland känns pokerforum.nu som ev-

 

 

Jag önskar er alla en mycket god helg och god tur med pokern.

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...