Gå till innehåll

WSOP 2006: Jamie Gold stäms på halva WSOP-vinsten


Othello

Recommended Posts

Vad gäller Golds kvaliteter så spelade han väl bra i WSOP det jag såg, även om han så klart hade tur också?

Jo, han spelade bra. Men han är nog ingen vidare 'ambassadör' för poker. Jämför med ovanstående herrar, som åker jorden runt och gör bra reklam för sig själva, PokerStars och poker i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, han spelade bra. Men han är nog ingen vidare 'ambassadör' för poker. Jämför med ovanstående herrar, som åker jorden runt och gör bra reklam för sig själva, PokerStars och poker i allmänhet.

 

Är det inte lite tidigt att bedöma hans ambassadörsegenskaper? Att han blir stämd av en sannolik skojare är ju inte hans fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, han spelade bra. Men han är nog ingen vidare 'ambassadör' för poker. Jämför med ovanstående herrar, som åker jorden runt och gör bra reklam för sig själva, PokerStars och poker i allmänhet.

 

Är det inte lite tidigt att bedöma hans ambassadörsegenskaper? Att han blir stämd av en sannolik skojare är ju inte hans fel.

Du har rätt, man ska nog inte lita på allt som står på defamer.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om Bodog verkligen är så nöjda med att ha Jamie Gold. Någon Greg Raymer eller Joe Hachem är han sannerligen inte.

 

Han hadde själv tydligen sagt innan han kliev in på finalbordet att han inte var sugen på att ta över den bördan som ambasadör...

 

Kollade på finalen över nätet... och mår nästan illa när det blir så där amerikanskt...

Visst, hans far är sjuk... tråkigt !

Men ringa i direktsändning "*snyft* *snyft* hope you are proud over me dad *snyft*"

(Ahhhh... nu kommer alla i usa älska mej)

...väntade på att han skulle tacka gud med !

 

 

Jaja, Segern va rättvis iaf, han dominerade ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Skämt, eller ironi kanske :D

 

Jag lever ett anska alldagligt och trist liv under Höstperioderna, så man kan ta alla mina inlägg där jag levererar en sån här ----> :shock: som ett ironiskt inlägg.

 

Jag kan förvisso koka ihop en historia som låter trovärdig, så att du kan behålla skadeglädjen. Vill du ha en sån så hojta till så drar jag iväg en i PM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Och här är det berömda telefonmedelandet, om det nu inte postats tidigare dvs:

 

Hey, it’s Jamie, thank you for your message. I slept pretty well so we should be fine. I have a real good plan on what to do for today. Thank you for all your help. I wanted to let you know about the money. You’re obviously very well protected, everything will be fine but nothing’s going to happen today, that’s for sure. I have the best tax attorneys and the best minds in the business working for me from New York and LA and what we’re probably going to do is set up a Nevada Corporation and it’s going to … I have to pay you out of the corporation. I can’t just pay personally because I could get nailed. So it might take a few days, so please be patient. I promise you — you can keep this recording on my word — there’s no possible way you’re not going to your hal … after taxes. So please just be with me. I can’t imagine you’re going to have a problem with it. I just don’t want any stress about any money or any of that [censored] going on today, or even after the end of the day. I’m sure you’re going to be fine; you’re going to be very well taken care of, absolutely fairly. We’re just trying to handle this properly and after now I don’t even want to talk about it or think about it. But please just trust me. You’ve trusted me the whole way, you can trust me a little bit more. I promise you that there’s no way anybody will go anywhere with your money. It’s your money. Alright, I send you love, thank you for your support …
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera hur noggrann han är med att inte nämna den specifika summan.

 

Har för mig att han uttalat sig om att han hellre kommer tvåa för att slippa uppmärksamheten. En sann ambassadör.

Det visar att han är ett lismande as, inte att han är ödmjuk. Vore han det skulle han knappast haft personlig site där han i princip ljuger om vilka klienter han haft som skådespelaragent.

 

Min read är att han är ett slemmigt äckel som gärna blåser vem som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...