Gå till innehåll

Hur förbereder ni er inför en pokersession?


Sommar

Recommended Posts

Sätter på nån hyfsat episk/aggressiv musik ( Emperor, Satyricon, Taake ) så man får den rätta övermänniskokänslan när man nu skall till att utöva lite ekonomisk socialdarwinism. Sen är det bara å köra, bruka dock alltid få ta ett break 10 minuter in i sessionen eftersom jag aldrig lär mig att klara av toabesöken innan jag börjar spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kravlar mig upp i sängen med laptopen på magen och fjärrkontrollen till tvn i vänsterhanden. Zappar på varenda dj tvkanal som finns samtidigt som jag multitablar 3-4 sng undertiden som jag kollar mailen och surfar runt på nätet.

 

Kan lova att jag inte ens presterar poker på fisknivå utan den ligger snarare på planktonnivå.

 

//Guts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixar toa-besök å försöker va på riktigt gott humör, för annars går spelet inte bra...e ja trött,hungrig,full,sur eller nått annat så spelar ja inte...

 

fördelen med att inte spela så ofta är att man e riktigt spel-sugen varje gång man sätter sig vid datorn! funkar iofs inte om man lever på pokern, men för hobbyspelaren går de fint =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Loggar in på msn för att med direktrapportering kunna berätta för mina vänner hur sjukt utdragen jag blir.

 

2. Tar fram några gosedjur som jag kan slänga i väggen istället för musen och tangentbordet då jag blir utdragen.......

 

3. Har en hink med vatten bredvid mej som jag kan doppa huvet i då jag blir utdragen...

 

4. Spelar musik högt så inte min sambo skall höra hur jag svär åt fisken då jag blir utdragen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Gör bort alla toabesök

*Ser till att ha en kanna vatten i närheten

*Ser till att ha en tröja i närheten om det skulle bli kallt och kylliniment om det skulle bli varmt.

*Ser till att jag har snus att kedjesnusa upp.

*Sätter på en TV-serie (5 bord eller mindre) eller en talbok (6 bord eller mer) och kör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

talbok, lätt att jag ska testa det.

 

annars så känner jag efter så inget HALT finns i kroppen, plockar fram vattenflaskan, något sött alt. en frukt och sen kör jag.

lite musik i bakgrunden men har lyssnat igenom det mesta på datorn, föredrar oftast lugn musik med akustisk gitarr alt. piano.

 

Visst ja, fiskehåven får man inte glömma att plocka fram heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Loggar in på msn för att med direktrapportering kunna berätta för mina vänner hur sjukt utdragen jag blir.

Känner tyvärr igen mig. Som straff får jag tycka synd om dom också.

 

Skickar även HHs som är värdiga att diskuttera, vilket stör kocentrationen mitt under en session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...