Gå till innehåll

Tips på sjysta skjortmärken?


BOGiS

Recommended Posts

Har tidigare köpt Hugo Boss, nu mer passar dom inte. Deras modeller är för kunder som är mer långsmala än mig. Jag har lagt på mig mer muskler och en liten mage – inte direkt deffad. Andra märken jag har testat har varit försmå upptill. Vill ha en figursydd skjorta – slimfit. Är skräddarsydd det ända som gäller ? Jag är verkligen inte stor – 176 lång och väger 74-75 kg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan variant, som jag själv har använt till belåtenhet, är att låta en firma i Hongkong sy upp skjortor som sen skickas hit. Ägaren kommer till Sthlm-Kph-Oslo, några gånger om året och då kan man bli mätt och välja tyger (1000-tals olika finns att välja på). För ett par år sen när jag senast sydde upp gav jag ca 2100:- för 7 skjortor med frakt och tull (ett av paketen fastnade i tullen)

 

http://leebaron.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör stenhårt med skjortor inköpta på NK.

 

Julrean på NK är ett perfekt tillfälle att inhandla bra ~1100 kr skjortor för typ 6-700 kr.

 

Själv kör jag en del SAND. Bra skjortor och bra rockar. Det är dock skjortor jag bär i jobbet som behöver bra kragar för att funka med slips.

 

Söker du skjortor till jeans att ha ute på krogen är det en annan diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så tycker jag Ralph Lauren gör snygga skjortor och beställer man på polo.com så kan man fixa sitt egna emblem.

 

Det går väl inte att handla från Sverige på polo.com?

 

Det är sant, men man kan beställa via amazon.com eller så beställer man via ett norsktföretag som man beställer varorna till som i sin tur sänder dem till en själv. Eller, som i mitt fall, så beställer man till en kompis i USA som skickar grejerna till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...