Gå till innehåll

FLT - SH, KTs blir mittenpar HU på flop


ParvelX

Recommended Posts

Starting a new hand (#423493539)

xtreem5 posts Small Blind $0.50

antzzzz posts Big Blind $1

 

Dealing cards

Your cards K :diamond: T :diamond:

 

ParvelXXX raises $2

PandaPoker calls $2

HACKER44 folds

xtreem5 folds

antzzzz folds

 

Dealing Flop T :heart: 6 :spade: J :club:

 

ParvelXXX bets $1 Leda ut eller gå på C/R?

PandaPoker raises $2

ParvelXXX calls $1

 

Dealing Turn T :heart: 6 :spade: J :club: Q :club:

 

ParvelXXX checks

PandaPoker bets $2

ParvelXXX calls $2 Fold?

 

Dealing River T :heart: 6 :spade: J :club: Q :club: K :heart:

 

ParvelXXX bets $2 Borde lagt redan på turn...

PandaPoker calls $2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade aldrig släppt turn i det läget. Du plockar upp ett öppet stegdrag och får nästan 6:1 i pottodds vilken ger en enkel syn. Fi kan sitta på en hand som QJs eller AJ så du kan säkert räkna T och K som minst en out också. När K sedan faller på river hade jag bettat och slängt mot en raise (om du inte har en jätteread på fi, tror inte han höjer med annat än ett A där).

 

Edit: Jag hade precis som du bettat ut direkt på floppen. Du får info om hans hand samtidigt som du kan plocka upp potten direkt. Dessutom vill du inte ge ett frikort om han sitter på drag eller har missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebeta floppen, det är stor chans att du leder.

Varför vill du lägga dig med öppetstegdrag :? ? När du inte trebetar floppen så får du svåra beslut senare i handen och det är lätt att det kan bli fel. Se inte spöken under sängen!

 

Tror det är variansen som har satt spöken i huvudet på mig. Har haft en usel period på senaste och börjat ta riktigt knepiga beslut. Det är precis som du säger, fel beslut tidigt kan göra det knepigt senare, känns som ett signum för senaste dagarnas spel men lite koncentration skall ändra på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebeta floppen, det är stor chans att du leder.

 

Om vi nu skall köra hyperagressivt, vilket man kanske måste göra HU.

(Beror förstås på read om en passiv spelare höjer på floppen har han sällan någonting annat än minst toppar, och kommer aldrig att lägga så trebet är bara slöseri.)

 

Vad är bäst checkraisa floppen eller leda ut och trebetta vid raise?

 

Och hur följer vi upp. Nu har vi ju tur på turn, men om det kommer en blank. Skall vi beta ut och folda mot omslag? Om vi istället får syn skall vi checksyna rivern om ännu en blank kommer?

 

Låt säga att vi trebettar eller checkraisar flopp och får syn. Skall vi leda ut på turn eller checka och hoppas Fi checkar bakom? Lägga finns ju i vilket fall inte när vi träffar det öppna stegdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebeta floppen, det är stor chans att du leder.

 

Om vi nu skall köra hyperagressivt, vilket man kanske måste göra HU.

(Beror förstås på read om en passiv spelare höjer på floppen har han sällan någonting annat än minst toppar, och kommer aldrig att lägga så trebet är bara slöseri.)

 

Vad är bäst checkraisa floppen eller leda ut och trebetta vid raise?

 

Och hur följer vi upp. Nu har vi ju tur på turn, men om det kommer en blank. Skall vi beta ut och folda mot omslag? Om vi istället får syn skall vi checksyna rivern om ännu en blank kommer?

 

Låt säga att vi trebettar eller checkraisar flopp och får syn. Skall vi leda ut på turn eller checka och hoppas Fi checkar bakom? Lägga finns ju i vilket fall inte när vi träffar det öppna stegdraget.

 

Kommer det två lankor så betar jag både turn och river. Kommer en lanka på turn och jag blir höjd så är det lite "det beror på". Iofs så är fold nog det bästa om det är en randomtomte som inte gjort så mycket väsen av sig tidigare. Om det är en aggro vill jag syna ner honom. Speciellet om x :club: kommer på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar trebetten på floppen, och tycker inte att det är särskilt hyperaggresivt, som Plantinga skrev. Snarare tycker jag att syna för att sedan checksyna om man inte förbättrar är ganska vekt. På ett shorthandedbord känns image som något ganska viktigt, och det sista jag vill uppfattas som är vek. I shorthanded vill man gärna plocka upp många småpotter, och det gör man inte om man börjar bli reraisad med lite vadsomhelst. Om jag blir mer eller mindre tvingad till att göra ett par såna spel brukar jag ge upp och byta bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar trebetten på floppen, och tycker inte att det är särskilt hyperaggresivt, som Plantinga skrev. Snarare tycker jag att syna för att sedan checksyna om man inte förbättrar är ganska vekt. På ett shorthandedbord känns image som något ganska viktigt, och det sista jag vill uppfattas som är vek.

 

Om man kan få sämre händer att beta in i en är det ju bra att visa svaghet. Inget fel att uppfattas som vek sålänge man är medveten om att andra kommer raisa en med sämre händer.

 

Kan hålla med om att det känns naturligt att följa upp med bet på turn om vi trebettar floppen. Men det finns inte så jättemånga händer som Fi kan tänkas lägga här. Underpar, kanske J eller T med dålig kicker, men om Fi är dålig nog att kallsyna en sådan hand preflop kommer han garanterat syna ner med den. Bettar vi turn är det ju knappast för värde i vilket fall eftersom vi inte har en aning om vart vi står.

 

Om Fi sitter på J och vi checkar till honom på turn borde han vara rädd för dam, straight, tvåpar, bättre J - således torde det vara ganska sannolikt att han checkar bakom och ger oss gratiskortet som det är väldigt troligt att vi behöver (han/hon borde vara rädd för C/R).

 

Betar in i oss på turn med en sämre hand (t.ex. Tx, underpar) är detta bra om vi tänkte gå till showdown.

 

Vi vill knappast bygga pot med en sådan här marginel hand. Varför inte checkraise på floppen och spara ett litet bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...