Gå till innehåll

Billigaste Kontantkortet?


Bernt

Recommended Posts

Jag sager Halebop. Enkelt som fanken. Finns sakert billigare (Halebop ligger pa 69 ore/min till alla nat, 0 kr/min inom Halebop), men Halebop ligger pa Telias nat sa tackningen ar riktigt bra till skillnad fran Comviq och andra fattigmansoperatorer.

 

Dessutom far du behalla ditt nuvarande nummer aven om du byter till Halebop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sager Halebop. Enkelt som fanken. Finns sakert billigare (Halebop ligger pa 69 ore/min till alla nat, 0 kr/min inom Halebop), men Halebop ligger pa Telias nat sa tackningen ar riktigt bra till skillnad fran Comviq och andra fattigmansoperatorer.

 

Dessutom far du behalla ditt nuvarande nummer aven om du byter till Halebop.

 

Dom kräver ju dock att man ringer för 50kr/månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kräver ju dock att man ringer för 50kr/månad

 

Det gor man ju latt? Vem pratar inte i tfn mer an 100 min i manaden? Och om man nu inte skulle gora det ar det anda snormycket billigare an Telias grundpris.

 

Jag trodde det var lagstadgat att så gällde oavsett vilket operatörsbyte man gjorde?

 

Da ar det sakert det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halebop de filurerna snor ju 5 spän när kontantkortet laddas med en hudring... inte stabilt alltså. Men har alla andra man känner också halebop och man ringer för 50kr i månaden så är det nog ändå värt det... noteras ska ju att man bara ringer gratis till andra som har halebop (när man har kommit upp till 50 den månaden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv jobbar jag på comviq och har jobbat på telia och jag skulle nog vilja säga att det kontantkortet som är bäst är hopplöst att säga.

 

Allt beror på ditt ringmönster, vilka operatörer dina kompisar har och vilka krav på täckning man vill ha.

Sen att folk fortfarande lever i forntiden och tror att comviq har sämre täckning än telia tex är nästan komiskt. Dom senaste 3 åren har alla 3 operatörerna legat på "samma" täckning bara att det täcker på olika sätt.

 

Telia tex saknar täckning ovan dalälven, vilket även telenor gör. Comviq är enda operatör där ovan.

Telenor har skitdålig inomhustäckning vilket inte telia och comviq har (självklart är detta fläckvis beroende på vart man bor och området runtomkring)

Bäst avtal med utlandet har telenor (då dom verkar äga minst 100 nät i utlandet)

 

så.... för att sammanfatta, allt är beroende på hur just DU brukar din telefon. (glöm inte bort sms/mms/ems samt övriga tjänster)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia tex saknar täckning ovan dalälven, vilket även telenor gör. Comviq är enda operatör där ovan.

Nu har du väl ändå blandat ihop dom båda??

Telia har överlägset bäst täckning i norra Sverige. Comviq fungerar bra i kustregionerna men har väldigt dålig täckning i inlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sager Halebop. Enkelt som fanken. Finns sakert billigare (Halebop ligger pa 69 ore/min till alla nat, 0 kr/min inom Halebop), men Halebop ligger pa Telias nat sa tackningen ar riktigt bra till skillnad fran Comviq och andra fattigmansoperatorer.

 

Dessutom far du behalla ditt nuvarande nummer aven om du byter till Halebop.

 

Dom kräver ju dock att man ringer för 50kr/månad

Kör man med endast mobiltelefon är det lugnt. Halebop brukar SMS:a nya erbjudanden med jämna mellanrum, ofta i stil med om du tankar för minst 300 kronor får du SMS gratis världen över i en månad.

 

Och jag vill verkligen trycka på hur usel Telenors täckning är. Du måste hålla dig konstant i en central mellanstor stad för att kunna ha en chans. På landet/sommarstället är det bara att tacka för kaffet direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.comviq.net

 

Det har jag, lätt det bästa!

 

"Comviq.net är kontantkortet för dig som vill ringa och SMS:a riktigt billigt. Du betalar inte någon månadsavgift, utan enbart för dina samtal. Och det bästa av allt, du ringer för samma låga pris dygnet runt!"

 

Dygnet runt till alla nät 0:76/min

 

Skicka SMS 0:76/st

 

PERFEKT!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.comviq.net

 

PERFEKT!!

 

Forutom att Halebop a 7 ore billigare per min och att Comviq har lika mycket tackning som Michael Jacksons checkar.

 

Men med Halebop har en Minimiförbrukning på 49 kr/mån.

Förstår inte riktigt vad du menar när du säger att comviq har dålig täckning, ja har haft comviq i flera år och inte tänk på att ja har haft sämre täckning en någon annan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.comviq.net

 

PERFEKT!!

 

Forutom att Halebop a 7 ore billigare per min och att Comviq har lika mycket tackning som Michael Jacksons checkar.

 

Men med Halebop har en Minimiförbrukning på 49 kr/mån.

Förstår inte riktigt vad du menar när du säger att comviq har dålig täckning, ja har haft comviq i flera år och inte tänk på att ja har haft sämre täckning en någon annan...

 

Åk ut till landet så får du se.

 

Har haft Comviq och bor halvtid på landet och där är det knas från och till.

Ska byta till Halebop sen (Telias nät), som har ett oslagbart nät och nu även billigare pris.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag skrev tidigare så beror det på för många faktorer vilka som är "bäst".

 

Vissa bor i en dal där en operatör saknar täckning, vissa bor bakom spridningen från en mast å har en bit skog emellan vilket ger dom dålig täckning osv osv osv.

 

Men generellt så skall täckningen vara nästan lika i genomsnitt över dom 3 stora operatörerna. Nu pratar jag 2G. 3G vill jag inte ens gå in på :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag skrev tidigare så beror det på för många faktorer vilka som är "bäst".

 

Vissa bor i en dal där en operatör saknar täckning, vissa bor bakom spridningen från en mast å har en bit skog emellan vilket ger dom dålig täckning osv osv osv.

 

Men generellt så skall täckningen vara nästan lika i genomsnitt över dom 3 stora operatörerna. Nu pratar jag 2G. 3G vill jag inte ens gå in på :lol:

 

Går inte Telias 3G-lurar in på deras (Telias) 2G-nät ifall täckning saknas?

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...