Gå till innehåll

NLT - AKs med drag.


DejnyRich

Recommended Posts

Undrar lite va ni skulle gjort här i mitt ställe, både före och efter turn. Av hans bet o döma har han en väldigt stark hand eftersom han gör sig själv ganska potcomitad iom turn bettet. Räknade med att ha fina implicita odds.

 

_Callbas_ (EUR 410,13 in seat 1)

morsans11 (EUR 133,40 in seat 2)

**ziz** (EUR 15,75 in seat 3)

Golfer31 (EUR 111,10 in seat 4)

ILIKECANDY (EUR 100,00 in seat 5)

DaniRich (EUR 155,95 in seat 6)

 

Dealer: morsans11

Small Blind: **ziz** (0,50)

Big Blind: Golfer31 (1,00)

 

DaniRich was dealt: As - Ks

 

ILIKECANDY Fold

DaniRich Raise (4,00)

_Callbas_ Call (4,00)

morsans11 Call (4,00)

**ziz** Fold

Golfer31 Fold

 

Flop Jd - Qs - 8s

 

DaniRich Bet (4,00)

_Callbas_ Raise (16,00)

morsans11 Fold

DaniRich Call (12,00)

 

Turn Jd - Qs - 8s - 7d

 

DaniRich Check (?)

_Callbas_ Bet (38,00)

DaniRich (?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,5+4+4+4+4+16+12 = 45,5= potten

Hans bet gör en pott på 38,00+45,5 euro.

Han representerar T9 inte sant? Kan det vara Ts9s? Det skulle nämligen försvåra situationen en liten aning men samtidigt förbättra den. Din flush- + gutshotdraw hade ju från början 12 outs men du kan väntas att ta bort åtminstone en tia eventuellt även din flushnia och om du tror att han har Ts9s försvinner ju även knekten då han får straight flush. Vad är då det som är bra om han håller T9? Han lär knappast släppa den eller hur?

Det jag menar är att om du tror att han inte släpper den så kan du vänta dig att vinna 83,5 och även kanske allt han har framför sig eller åtminstone en stor del av det. Med oddsen 3,18:1 (räknat med 11 outs, förhoppningsvis har han inte Ts9s) behöver du vinna minst cirka 40 dollar ytterligare för att det ska gå jämt ut. Är det möjligt? Jag tror det. Jag skulle synat. Det gäller givetvis då att du har någonting kvar att gå in med på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att din flopbett är på tok för svag inte ens halvpott, när jag hamnar i sådana positioner brukar jag vända på steken redan på floppen.

 

För att få min motståndare att fundera, som läget är nu sätter jag han på AQ, KQ i värsta fall QJ genom att trycka tillbaka massivt och hårt med ytterligare en stor reraise (all in till och med) får jag min motståndare till att fundera du höjde ju trots allt preflop genom att bara syna känns ju ditt färgdrag rätt så uppenbart. Du höjde preflop, raisade hans reraise kraftigt ytterligare en gång

AA, KK eller set QQQ, JJJ är nu händer som motståndaren sätter dig på och naturligtvis också AKs. Antingen så köper du potten redan där eller så väljer fi att syna, men du har forfarande en hel del kort som hjälper dig.

 

Genom att bara syna och inte ens försöka vinna potten på flop med en sådan hand så har du som du själv nämnde genom att han commita sig själv på turn också tagit väck dina möjligheter att bluffa till dig potten vid missat drag på river.

 

Som handen nu utspela sig hade jag nog fällt på turn, möjligtvis en syn på grund av implicita odds men då gäller det ju också att du träffar. Hela din stack är ju nästan inne till slut ändå, så varför inte trycka på flop och öka dina chanser till vinst?

 

Kanske bara jag som tycker så, har du dessutom en tight image så är ju all in på flop ännu mer värd fi har ju också en fin stack så han väljer nog sina lägen och förlitar sig kanske inte på ett par only, om han nu inte själv hittat setet förstås

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att din flopbett är på tok för svag inte ens halvpott, när jag hamnar i sådana positioner brukar jag vända på steken redan på floppen.

 

För att få min motståndare att fundera, som läget är nu sätter jag han på AQ, KQ i värsta fall QJ genom att trycka tillbaka massivt och hårt med ytterligare en stor reraise (all in till och med) får jag min motståndare till att fundera du höjde ju trots allt preflop genom att bara syna känns ju ditt färgdrag rätt så uppenbart. Du höjde preflop, raisade hans reraise kraftigt ytterligare en gång

AA, KK eller set QQQ, JJJ är nu händer som motståndaren sätter dig på och naturligtvis också AKs. Antingen så köper du potten redan där eller så väljer fi att syna, men du har forfarande en hel del kort som hjälper dig.

 

Genom att bara syna och inte ens försöka vinna potten på flop med en sådan hand så har du som du själv nämnde genom att han commita sig själv på turn också tagit väck dina möjligheter att bluffa till dig potten vid missat drag på river.

 

Som handen nu utspela sig hade jag nog fällt på turn, möjligtvis en syn på grund av implicita odds men då gäller det ju också att du träffar. Hela din stack är ju nästan inne till slut ändå, så varför inte trycka på flop och öka dina chanser till vinst?

 

Kanske bara jag som tycker så, har du dessutom en tight image så är ju all in på flop ännu mer värd fi har ju också en fin stack så han väljer nog sina lägen och förlitar sig kanske inte på ett par only, om han nu inte själv hittat setet förstås

 

;)

 

 

Rejält dålig bet postflop, men med drag ville ja försöka undvika att bli reraisad alltför mkt så ens implicitia odds försvinner, skulle ja reraisat honom o hann gått all in hade ju bara allt annat än fold varit big fishing jao. O "bara" cirka 1/3 av min stack va ju inne före river.. Bra replies iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...