Gå till innehåll

NLT - SnG, QQ i flera steg


Myssion

Recommended Posts

Jag håller med om en höjning för att isolera mot en spelare, men inte så stor så att man skrämmer bort fi bara för att "definiera hans hand".

 

Tyvärr så synade jag bara, vilket väl inte är jättedåligt, men åtminstone rättså halvsunkigt IMO.

 

Här kommer mer action:

 

Myssion: calls 90

jax729: calls 90

WINDYMILL: folds

*** FLOP *** :9s::Js::7d:

Myssion: checks

jax729: bets 510

HIPSTERDUFUS: folds

Myssion: ?

 

Eftersom alla var så överens om tjeckräjs i den andra handen, så hoppar jag över det steget här och går direkt på vad som händer efter att jag tjeckat, men ha gärna synpunkter på tjeckräjsen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkar den här floppen, om jax checkar tror jag att Hipster betar det mesta - inklusive AK/AQ.

Nu är vi i läget att jax har överbetat och Hipster är ute - jag gillar det.

Jag ställer och förväntar mig syn från alla knektar, samt färgdraget, plus en del händer vi ligger under mot.

 

Hur brukar du tolka du ett överbet från en limpsynare rakt in i prefloppräjsaren? Luktar set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur brukar du tolka du ett överbet från en limpsynare rakt in i prefloppräjsaren? Luktar set?

 

Jag har sett det för sällan för att ha någon uppfattning om vad det kan betyda. Jag brukar undvika att, som man säger på engelska när svenskan inte räcker till "second guess myself" vad gäller att justera hd efter betstorlek. Jag ser helt enkelt inte mig själv som bra nog att utläsa något speciellt ur vad en överbet betyder (minbet/duttbet, däremot, är en annan femma).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grymt farlig flop och särskilt med tanke på att det är en limpa du har emot dig. Limp-syn passar in perfekt för PP från tidig pos, SC lite sämre. Det ligger steg o färgdrag ute och alla tre korten är i spannet för att vara uppe mot set och tvåpar. Du är dessutom uppe mot storstacken som slår ut dig. Det som jag tycker talar emot att han träffat set eller tvåpar är väl just överbettet. Det borde ju kanske vara bättre med ett mindre bet för att försöka få in pengar i potten.

 

Hade jag varit uppe i turren själv hade jag kanske hittat all-in knappen. Möjligtvis om man endå bestämt sig för att smeten skall in kan man ju köra en typ stop n go variant där du tar synen och trycker in resterande på turn (kan ju vara som så att du får tvåpar o triss o KK, AA att lägga sig om brädan skulle färga sig tex). Men när jag skriver detta känns det nog mer som en fold. Det är ju knappast ngn fara på taket eftersom det fortfarande är så tidigt och du har en bra stack.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jax729 är Tajt och semipassiv? Har ändå fått tag på nästan 45 % av markerna redan på nivå 2! Jag skulle vara mer rädd om det är någon annan än chipleadern som sätter press där. Bettet är ju mindre än 10 % av hans stack.

 

Jag skulle gått all in. Om han skulle ha riktigt bra varför betta så mycket?

 

Jag skulle se det som han vill vinna potten direkt, annars skulle han väntat in continue bettet från preflophöjaren och reraisat honom all in. Nu kan han ju inte vinna några pengar från någon som höjt med AK etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett händerna han har spelat, men enligt hans siffror har han definitivt varken slaskat runt eller varit aggressiv (litet urval dock). Sedan förespråkar ju Brunson att beta in i räjsaren med set för att få en räjs från överpar. Äsch, skulle kanske tryckt ändå?

 

Och har han ett drag så vore det ju mycket bättre att pusha direkt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid svårt att veta vad som är rätt och fel i sådana här situationer :-)

 

Jag tycker att Brunsons råd passar bättre i cashgame där man har djupare stackar.

 

Det man kan säga är att hade han riktigt bra spelade han ju riktigt dåligt. När inte överparen synar vilka skall syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...