Gå till innehåll

Musikpartier som är en ständig källa till rysningar


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående Tori Amos proffs, älskar A Sorta Fairytale kommer jag gilla något annat? Har ni några bra låttips så man kan mjukstarta lite med o lära sig hennes musik?

:oops:

 

Du kan ju börja med att lyssna på hela Scarlet's walk om du inte redan gjort det och sedan jobba dig igenom resten. Personligen är jag rätt förtjust i skivan From the choirgirl hotel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rust-DVDn med Neil Young är ett enda långt top-till-tå-rys. Främst Powder Finger-solot och gitarrstämmorna i The Loner.

 

 

David Bowies ambient-aktiga låt A Small Plot of Land i filmen Basquiat

 

 

Introt "the big blue overture" i Det stora blå

 

 

All Bill Contis musik i första Rockyfilmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
http://www.youtube.com/watch?v=5xvJEkGHZi8

 

Donerar en NL1000 rulle till den som inte får ståpäls när den mörka tjejen tar över sången ca 2min in i låten. ;)

 

Vinner jag ensam eller måste jag dela med alla andra som inte står ut med Stones och därmed inte kan få någon kroppsdel eller behåring att stå samtidigt som keefan vevar igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.youtube.com/watch?v=5xvJEkGHZi8

 

Donerar en NL1000 rulle till den som inte får ståpäls när den mörka tjejen tar över sången ca 2min in i låten. ;)

 

Vinner jag ensam eller måste jag dela med alla andra som inte står ut med Stones och därmed inte kan få någon kroppsdel eller behåring att stå samtidigt som keefan vevar igång?

 

Du ljuger...eller så har du blivigt 2 outad 500ggr på en timme och är otillgänglig fn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Kom direkt att tänka på att jag alltid gillat inledningen till Civil War med GnR där de samplat en bit ur 60-filmen Cool hand Luke med Paul Newman: What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach. So you get what we had here last week, which is the way he wants it... well, he gets it. I don't like it any more than you men.

 

Bra film, bra låt...

 

/TF

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...