Gå till innehåll

FL - Positiva/negativa effekter av ett stort buy-in?


Pimpen

Recommended Posts

Har på senare tid kommit till insikt hur viktigt det är med money management och en ordentlig bankroll. Försöker numera diciplinerat följa att hålla få ihop till 300 BB innan jag byter nivå. För närvarande lirar jag mest på 2-4 $ bord FLTH eftersom min rulle ligger runt 1500$.

 

Nu över till det jag funderar över. Då jag oftast spelar ett bord (6-personers) för att ha koll på mina motståndare brukar jag oftas köpa in för hela rullen. Tycker det känns skönt med regält med chips och de tillfälliga svängningarna känns inte så stora och det hjäper mig att hålla mig från att tilta.

 

Anser ni att det är övervägande positiva eller negativa effekter med ett stort buy-in? Drar man till sig onödig uppmärksamhet och på så vis blir den som de andra vill slå? Visst medför det endel respekt vilket i endel situationer kan vara till min fördel. Om inte annat så visar det att man har viss diciplin. Dessutom känns det ibland häftigt när man har mer dubbelt så mycket pengar som de andra fem motståndarna tillsammans.

 

Borde jag göra mindre buy-ins?

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte heller det spelar någon roll, jag brukar alltid sätta mig med 100xbb, dvs 200 på 2/4, 500 på 5/10 osv. Om man sätter sig med allt man har på sidan så får ju de andra spelarna koll på det, och även om det inte spelar någon roll så vill man ju inte ge iväg information om hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller nog med Ugrath här. När jag letar bord så går jag helst in på bord där folk inte sitter med 250x BB t.ex. Enligt mina erfaranheter brukar dessa spelare faktiskt vara bättre än genomsnittet. När jag själv går in på bord brukar jag köpa in mig för mer än "rekomenderat" så att jag skrämmer bort liknande spelare som mig själv (bra alltså :P).

 

Jag vet faktiskt inte vad som är bäst. Att bra spelare tror att man är "dålig" eller att dåliga spelare tror att man är bra. Jag tror bra spelare har mer koll på andra medan dåliga spelare bara trycker på "ok" knappen för rekommenderat buy-in. Jag vill också hellre att en bra spelare vet att jag är bra än tvärtom, jag tror det passar mitt spel bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Tror inte heller det spelar någon roll, jag brukar alltid sätta mig med 100xbb, dvs 200 på 2/4, 500 på 5/10 osv. Om man sätter sig med allt man har på sidan så får ju de andra spelarna koll på det, och även om det inte spelar någon roll så vill man ju inte ge iväg information om hur det går.

Låter som du sätter dig med 50*BB. Ok, det är samma sak, men är det inte BB snarare än bb som folk brukar räkna i?

 

Vill bara undvika förvirring..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte heller det spelar någon roll, jag brukar alltid sätta mig med 100xbb, dvs 200 på 2/4, 500 på 5/10 osv. Om man sätter sig med allt man har på sidan så får ju de andra spelarna koll på det, och även om det inte spelar någon roll så vill man ju inte ge iväg information om hur det går.

Låter som du sätter dig med 50*BB. Ok, det är samma sak, men är det inte BB snarare än bb som folk brukar räkna i?

 

Vill bara undvika förvirring..

 

Du vet om att tråden är ett år gammal va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet om att tråden är ett år gammal va?

Jaha?

 

Jag har dragit fram gamla trådar förr o det har blivit intressant diskussion. Rent generellt så tittar jag inte på datum, bara på innehåll. Den mesta information har inget bäst-före-datum.

 

Om det skapar intressanta diskussioner ligger det så klart i allas intresse att det kommer fram. Men jag tror knappast att din "rättelse" kommer leda till något som inte redan är uppenbart.

 

Inget ont menat från min sida, men att gräva fram trådar som denna där huvudfrågan är uttredd utan att bidra till vidare diskussion gör ju bara att andra, nyare och möjligtvis mer intressanta trådar hamnar, längre ner på listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Klyka,

 

tack för din intressanta feedback. Nästa gång jag skriver något om inköp på fixed limit bord så ska jag använda big bets istället för big blinds.

Din goda ironi hedrar dig.

 

Om det skapar intressanta diskussioner ligger det så klart i allas intresse att det kommer fram. Men jag tror knappast att din "rättelse" kommer leda till något som inte redan är uppenbart.

God poäng.

 

Dock, till mitt försvar:

 

Rent generellt så tittar jag inte på datum, bara på innehåll.

Då slinker en o annan sån här meningslös rättelse in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...