Gå till innehåll

PLO - Svag kåk på turn, hur agera i bb?


käkably

Recommended Posts

Ks - 8c - 9c - 8h i bb, du får en gratisflopp med 4 pers bakom dig.

 

flopp: 8d - 6s - Qh

 

här träffar jag mid-set och bettar ut pot, UTG slår om pott, de andra lägger sig. Både jag och UTG har ganska halvdjupa stackar, men jag har ingen read. Finns fold redan här kanske? Om jag slår om åker pengarna med stor sannolikhet in på flopp eller turn. Detta på ett osäker hand, speciellt utan redraws. Jag synar hur som helst.

 

Turn: Qd

 

Nu känner jag mig ganska körd, men betar ut halv pott för att se vart jag står. är detta dumt? Jag menar, det är inget ovanligt att folk slår om med 66 på den floppen. men det är den enda handen jag slår och QQ är väl troligast. Q8/Q6 är mindre sannolikt. han synar bara iaf.

nu på river hamnar jag i en död sits. det enda jag ser är check/fold här.

 

Känner att jag spelar dessa typer av händer riktigt tafatt, och detta är en sits jag ofta hamnar i. är det check/fold på turn som gäller eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enkelt beslut enligt min mening, du mosar om pott på floppen och slipper alla kluriga beslut.

 

vad ska du göra på turn om 4, 5, 7, 9, T, J kommer?

 

1. bestäm dig på flopp

2. syna är absolut sämsta beslutet enligt min mening du svävar i ovisshet i resten av handen.

3. det finns massor av händer han kan ha här: 579T Q8xx Q6xx 66xx många ggr har jag sett idiotiska fi köra all in med AAxx som dom limpat in. av alla tänkbara händer fi kan ha så är QQ klart möjligt.. men jag är övertygad om att i längden är det +ev att smeta in så mycket som möjligt på flopp.

 

Q på turn är ju katastrof för din hand. nu slår både Q8 Q6 din hand.

 

vad har han? du har inte en aning för ditt dåliga floppspel.

 

mot en wrapstege är du 50-50 på flopp, mot allt annat än QQ så är du stor favorit vilket du måste utnyttja till max.

 

nu har du satt dig själv i skiten och får skiten tåla... på just en sån där bräda måste man smeta på!

 

Floppspelet är skälet till att du inte har nån aning alls om var du står i handen.

 

stor skillnad om floppen är K82 och du har 88xx då kan du syna floppen för att c/r turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...