Gå till innehåll

% finalbord på MTT's?


Timpa_K_G_B

Recommended Posts

Tja, när jag var het tidigare i vår hade jag ganska kass ITM%, men då tog jag mig nästan alltid till FT å andra sidan. Så ROI blev bra.

 

Just nu har jag (i mina ögon) en ganska hög ITM, skulle tippa på ca 20%, men jag lyckas sen alltid busta direkt pengarna åker in, så min FT% är ganska katastrofal just nu.

 

Men det fina med att lira MTT är att man bara behöver en enda fin träff för att månadens nettoresultat ska vara fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

% finalbord är väl inte en intressant siffra - det är ju stor skillnad på en 30-mannaturre och en 8000-mannaturre. Intressantare siffra är väl % ITM

 

Helt rätt, det är klart det är skillnad. Egentligen är det nog ROI per turnering som är intressant. % ITM ger ju inte så mycket om man oftast bara klarar bubblan precis och får tillbaka insatsen.

 

Anledningen till frågan är att jag funderar på ett litet höst/vinter projekt där jag tänkte spela MTT's seriöst. Har spelar rätt mycket MTT's de senaste 3 åren och resultatet är rätt så bra, har dock ingen koll på hur ofta jag kommer ITM osv. Brukar oftast casha ut och göra något kul de gånger jag kommer top 3 :-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hittade en kul sida där man kan se all statistik för ITM%, ROI, profit, etc på MTTs på Party och Pacific.

 

http://www.officialpokerranking.com

 

Så vill ni veta vilka siffror de "duktiga" turneringsspelarna har, snoka upp det här!

 

EDIT: Ok, sidan verkar inte hålla koll på satelliter och dylikt, så om ni tex ofta kvalar in billigt till söndagsmiljonen och missar att casha i den (ungefär som jag brukar göra varje söndag) så kommer det att påverka ROI ganska hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en kul sida där man kan se all statistik för ITM%, ROI, profit, etc på MTTs på Party och Pacific.

 

http://www.officialpokerranking.com

 

Så vill ni veta vilka siffror de "duktiga" turneringsspelarna har, snoka upp det här!

 

EDIT: Ok, sidan verkar inte hålla koll på satelliter och dylikt, så om ni tex ofta kvalar in billigt till söndagsmiljonen och missar att casha i den (ungefär som jag brukar göra varje söndag) så kommer det att påverka ROI ganska hårt.

 

Tack för tipset!

 

Mycket trevlig service.

 

Jag gillade mina 33 % ItM på party även om roin var berdrövlig.

 

Känns lite som en motivationboost då jag har haft en svacka på sistonde och det verkar omöjligt att nå finalbordet.

 

Ja e så grym. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

he he

 

Jag älskar rankinglistor. :twisted:

 

Kollade topp 100 listorna och det var ingen som slog mitt 33 % ItM. Mitt 30 + med större antalet n är väl mer relevant i och för sig.

 

Synd som sagt att det inte finns någon mer generell världsranking då jag spelar ganska lite på Party.

 

Jag rankades bara som runt 10 000. Men det blir ju så när man inte har klonkarskill mot slutet. :?

 

Vad nickar du då surfludde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara kommentera psykologens siffror... Känns som ett fantastiskt resultat men samtidigt 100-200% ROI känns kasst för någon med dina skills. Dvs en stor MTT tar ju åtminstone 4-6 timmar och kostar ofta $100 i buyin. Det innebär ju att du tjänar mellan $100-$200 på 4-6 timmar dvs en ganska låg timlön för någon med dina skills.

 

Är själv vinnande på NL 3/6 o $100-$200 sit n go så jag har ett hum om vad jag snackar om. Kan tänka mig att du är på samma nivå eller högre...Sitter man 4-6 timmar på de nivåerna så är ju inte 100-200 något man blir direkt glad över...

 

Inlägget är endast tänkt som en reflektion, lite o tänka på men nu när jag tänker efter så är det ju som så att när det smäller så smäller det högt... Trägen vinner, är det det som du tänker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara kommentera psykologens siffror... Känns som ett fantastiskt resultat men samtidigt 100-200% ROI känns kasst för någon med dina skills. Dvs en stor MTT tar ju åtminstone 4-6 timmar och kostar ofta $100 i buyin. Det innebär ju att du tjänar mellan $100-$200 på 4-6 timmar dvs en ganska låg timlön för någon med dina skills.

 

Är själv vinnande på NL 3/6 o $100-$200 sit n go så jag har ett hum om vad jag snackar om. Kan tänka mig att du är på samma nivå eller högre...Sitter man 4-6 timmar på de nivåerna så är ju inte 100-200 något man blir direkt glad över...

 

Inlägget är endast tänkt som en reflektion, lite o tänka på men nu när jag tänker efter så är det ju som så att när det smäller så smäller det högt... Trägen vinner, är det det som du tänker?

 

Tänk på att man inte alltid spelar till slutet av turneringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har ni för ranking då?, Vad kul det vore om det funnits en sån sida som kombinerade alla nätverk. skulle va jättekul att se.

 

jag har 1898 i ranking på party (spelar inte på pacific)

 

93a på party låg jag, kul sida :P. Finns även en sida som har inspelade pengar på Party ,Stars, Ultimate och full tilt. Resultaten är från i våras och framåt. Där finns bara alla klonkar och inga uppgifter om förlusterna. http://www.thepokerdb.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara kommentera psykologens siffror... Känns som ett fantastiskt resultat men samtidigt 100-200% ROI känns kasst för någon med dina skills. Dvs en stor MTT tar ju åtminstone 4-6 timmar och kostar ofta $100 i buyin. Det innebär ju att du tjänar mellan $100-$200 på 4-6 timmar dvs en ganska låg timlön för någon med dina skills.

 

Är själv vinnande på NL 3/6 o $100-$200 sit n go så jag har ett hum om vad jag snackar om. Kan tänka mig att du är på samma nivå eller högre...Sitter man 4-6 timmar på de nivåerna så är ju inte 100-200 något man blir direkt glad över...

 

Inlägget är endast tänkt som en reflektion, lite o tänka på men nu när jag tänker efter så är det ju som så att när det smäller så smäller det högt... Trägen vinner, är det det som du tänker?

 

Jag multitablar oftast nu för tiden. Dessutom har jag aldrig vunnit en större turnering. Har väl än 40 finalbord i bagaget typ 500+ startade. Någon jävla gång skall man väl klonka rejält. Förhoppningsvis i någon monsterturre. Då drar roin i väg utav bara helvete.

 

Timpengen ligger runt 80 $/h så det är helt ok för ett semiproffs tycker jag i alla fall.´Man snittar ungefär 3 h på en turre. Men det är sant att cashgame är bättre. Men jag har svårt att grinda cashgame och ambitionen är att bara spela tyngre turrar i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...