Gå till innehåll

ROI, vad är det och hur räknar man ut det?


Hertigen

Recommended Posts

alltså nu hår jag ännu mer förvirrad, trodde på att en bra roi för en sit&go spelare var melllan 15 och 25 procent, vilket jag uppfatar i mitt huvudet som mellan 15 och 25 dollar för varje 100 insättning, måste nog läsa nin sklanky en gång till tror jag

 

Är så få SnG's som uträkningen görs på samt figurerade siffror.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fortfarande vet jag ej, är det mina siffror som är rätt eller de andras ??

 

Säg att jag spelar 10st 5.5$ SNGs och vinner 100$ sammanlagt på dessa, vad är då mitt ROI?

 

Om 'vinner 100$ sammanlagt' betyder $100 i nettovinst:

 

ROI = 100 / 55 = 1.82. Dvs 182 %

 

Om 'vinner 100$ sammanlagt' betyder $100 i prispengar:

 

ROI = 100 - 55 / 55 = 82 %

 

Så ja, dina siffror är rätt, men så är andras också (inte mina dock).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett vedertaget uttryck som heter ROI. Det betyder Return Of Investment. Det innebär hur många % man tjänar på varje satsad krona. Låt oss säga att du spelar på 6$ Sit & Go bord. Du har spelat 100 gånger. Sammanlagt så har du satsat 600$. Du har vunnit ihop så att du har 684$. Då är din ROI 84/600 = 14%.

 

Du bör ha ett ROI på 25% innan du går upp till 22$ nivån. Tabellen nedan visar hur mycket en bra spelare tjänar på olika nivåer. Anledningen till att ROI sjunker på högre bord är givetvis att motståndet ökar. Om du spelar på flera bord så bör ditt ROI vara detsamma för varje bord. Det vill säga att du bör ha 25% på varje bord innan du går upp till 22$ nivån. 100 spelade bord är för lite för att beräkna ett korrekt ROI. Man bör spela minst 500 för få ett bra värde.

 

ROI

11s - 25% ROI

22s - 20% ROI

33s - 16% ROI

55s - 13% ROI

109s - 10% ROI

215s - 7% ROI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...