Gå till innehåll

SnG - AQo på SB


sinja

Recommended Posts

Första inlägget..

Spelade $10+$1 SnG ikväll (inatt). Hamnade in en intressant situation där jag tvekade mellan trycka och lägga (Syn känns inte aktuellt).

 

Blinds $50/$100

Total number of players : 5

Seat 10: HERO ( $1055 )

Seat 2: mamaw741 ( $1605 )

Seat 3: franco64 ( $3525 )

Seat 4: pdxjohn ( $1095 )

Seat 8: gdlite ( $720 )

HERO posts small blind [$50].

mamaw741 posts big blind [$100].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ A:heart: Q:spade: ]

franco64 folds.

pdxjohn raises [$200].

gdlite folds.

HERO ?

 

Killen ifråga hade höjt 1/47 händer under denna session (inte spelat mot han tidigare).

Vad sätter man han här på och isåfall push/fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag resonerade såhär:

 

Det finns 3 anledningar till att fi bettar 2BB i TP när blindsen är såhär höga.

 

1: Lågt eller mellan pocket pair och vill visa styrka men inte komitta sig.

2: Högt pocket pair och vill ha omslag så kan gå all-in.

3: Taffligt stöld-av-blinds-försök

 

Då personen i fråga höjt så sparsamt tidigare så var alternativ 1 eller 2 troligast.

1) Om han hade lågt pocket par skulle jag antingen få hans tönt-bet eller så flippar han och synar omslaget vilket ger en 50/50 situation.

2) Hade han högt pocket par skulle han garanterat syna och jag skulle troligtvis vara rejäl underdog.

3) Då skulle han troligtvis lägga om han inte resonerar trött och synar med en hand som KQ, KJ, QJ.

 

Så åter.. ställ/fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigt läge! troliga händer är låga/mellan PP och höga kort, möjligtvis höga PP men mindre troligt...ni är 5 kvar och du, pdxjohn och gdlite är rätt shortstackade...i detta läget vill jag helst undvika 50/50 situationer men du måste snart göra nått för att ha chans att komma långt. de händer som vi vill ha syn av(om han inte foldar) är AJ-AT-KQ-KJ men det är inte så troligt att han synar med dom händerna...så antingen har vi en coinflip eller så är vi rejäl underdog!

 

jag hade ställt efter lång tvekan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ, tror du sämst är upp emot 50/50, om han inte har AK.

 

AA eller KK tror jag inte på, finns större anledning att limpa i så fall, knappast att miniraisa, syftar ju inget till.

 

Jag tycker det händer titt som tätt att folk bettar 2BB med AA eller KK i TP. Dom gör det för att det ska bli billigare att syna jämfört mot 3BB. Dom vill helt enkelt att blindsen ska syna och/eller nån höja. Visserligen händer det att nån synare träffar 2 par och vinner handen men som oftast träffar någon synare top par J eller nåt och stoppar in massa pengar för att sedan bli av med dom.

 

Hur som helst så jag la handen och konstaterade att jag hade vunnit den eftersom BB synade och floppen QTx blev nercheckade till SD och fi hade bettat 2BB med 99 i TP.

 

Surt, men kanske rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...