Gå till innehåll

Vilken bok ska jag köpa?


Henkeman

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 244
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat NL Holdem i ca 1 års tid. De böcker jag läst än så länge är Harrington on Holdem, Super Systems, Play Poker like the pros samt Holdem Poker for advanced players.

Det jag nu söker är en lite mer avancerad bok rörande NL Holdem. Någon som har något bra tips (bortsett från Harrington on Holdem vol. 2)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat NL Holdem i ca 1 års tid. De böcker jag läst än så länge är Harrington on Holdem, Super Systems, Play Poker like the pros samt Holdem Poker for advanced players.

Det jag nu söker är en lite mer avancerad bok rörande NL Holdem. Någon som har något bra tips (bortsett från Harrington on Holdem vol. 2)?

 

en vis man sa en gång att man ska bygga huset från grunden inte från taknocken. Känns ganska rätt tillfälle att utnyttja det nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en vis man sa en gång att man ska bygga huset från grunden inte från taknocken. Känns ganska rätt tillfälle att utnyttja det nu...

 

Som jag skrev i inledningen av mitt inlägg har jag spelat NL poker i ca ett år. Med detta i åtanke söker jag naturligtvis ej en bok som går igenom grunderna i NL poker. Boken jag söker skall alltså vara lite mer avancerad än en nybörjarbok (ungefär på samma nivå som Harrington on Holdem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ytterligare en fråga rörande pokerlitteratur:

 

Är det någon idé att köpa Super Systems II, om man redan läst den usprungliga boken samt främst är intresserad av NLH delen?

 

Nej. Däremot är Omaha Hi/lo i SS2 det bästa som skrivits i pokerlitteraturen, ever.

 

pris 1987:- hur kan det vara möjligt?

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag söker först och främst böcker om NL-turneringar, men också om poker på nätet.

 

Jag har tidigare läst bland annat Harrington on Hold ém vol.1 och ska köpa tvåan så fort jag lyckas få tag på den. Jag tänkte i samma veva köpa ytterligare ett par böcker för att minska fraktkostnaderna.

 

Alltså, hit med boktips (och motivera gärna varför)!

 

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej, jag har tänkt läsa dan glimnes pokerhandboken för att få en grund. Jag har även Doyle Brunson's Super System 2 hemma, men jag vill gärna läsa en bok som endast handlar om NL Texas Hold'em innan jag går vidare till den. Den ska inte vara för avancerad eller för anpassat till high-stakes spel. Livegames är det jag håller mig till för tillfället.

 

Jag har funderat på några böcker och undrar om det är någon som läst nån av dessa och/eller kan ge tips råd:

 

1.Winner's Guide Texas Hold'em - Ken Warren

2.Phil Hellmuth's Texas Hold'em

3.The complete book of Hold'em poker - Gary Carson

 

Jag har en begränsad budget och har därför valt ut lite billigare böcker. Det jag undrar över är om någon på forumet läst eller hört något om några av dessa böcker. Är det NL böcker? Är dom bra? Vad går böckerna igenom?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tänkte slänga iväg en Amazonbeställning nån av de närmaste dagarna på följande böcker.

 

Pot-Limit & No-Limit Poker - Stewart Reuben; Paperback

 

Middle Limit Holdem Poker - Bob Ciaffone; Paperback

 

Poker : The Real Deal - Phil Gordon; Hardcover

 

Poker Essays, Volume III - Mason Malmuth; Paperback

 

Poker Essays, Volume II - Mason Malmuth; Paperback

 

Någon som har några synpunkter på dessa och kan tillstyrka eller avråda från köp? Kanske någon som har någon ytterliggare bok att rekomendera? (Är sugen på King Yaos bok men tyvär är det fortfarande 3-5v leverans så får bli senare.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellmuths bok har allmänt dåligt rykte. Jag har inte sett någon kunnig spelare ge den någon som helst positiv kritik.

 

 

Har du läst den?? Jag tycker hellmuths bok är lysande. Han delar upp den i tre delar för nybörjare(som även passar reltivt rutinerade), intermediate och proffs. Han har även lagt en del om No limit tournaments o han är ju som vi vet vass på dom.

 

Jag läste precis Glimnes senaste och han gav beröm till Hellmuths bok.

 

Vidare skulle jag vilja säga att Sklansky och Malmuths "advanced poker theory"..eller nåt... är oerhört detaljerad och passar nog bättre till bord där potterna ligger kring $2000. Hellre rekommenderar jag merparten på det här forumet att läsa t.ex. Lee Jones bok om low limit poker och även Hellmuths bok. I Lee Jones bok står allt du behöver veta för att bli en stabil vinnare på low-limit bord, dock kan man ifrågasätta vissa av hans startkrav av hålkort och även hur han spelar några av dem.... .....men marginella händer brukar i längden ge marginella skillnader på bankrulle...

 

eller??

 

cheerio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Tänkte köpa Super System 2, men undrar om det är ett måste att läsa Super System 1 först? Är de båda böckerna lika eller har de helt olika innehåll?

 

SS2 är en ny version av SS1. Den har blivit uppdaterad för att passa den poker som spelas nu tillskillnad från den poker som spelades när SS1 skrevs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt att beställa lite nya böcker nu då jag läst ut de senaste.

Böcker jag läst är:

*Pokerhandboken (halva)

*theory of poker

*No limit texas holdem

*Winning low limit holdem

*Poker wisdom of a chimp

*SS2

*Book of tells

*NL/PL poker

kanske nån mer.. men inte vad jag kommer på nu..

 

Jag spelar NL holdem endast. Spelar NL100 och NL200. Lirar även en del turneringar och känner att jag vill förbättra det spelet en aning.

Så jag ska beställa Harrington on holdem, och vad jag har fattat så ska man läsa båda?!

 

Kan någon ge mig tips på vad jag ska beställa för fler böcker? känner att jag verkligen behöver hjälp med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...