Gå till innehåll

Söker lite hjälp ang barn + utomlands


Suppe

Recommended Posts

Ska åka utomlands igen men denna gång blir den första för min dotter, åker i Januari till Mogan på Gran Vanaria.

Det jag undrar över är nu, ska jag ta med mig barnmat till henne eller går det bra att köpa där nere? Man vet ju själv hur man kan bli av käket där nere ibland men jag har ingen aning om hur stor skillnad det är på (burk-)barnmaten där nere mot här hemma men jag förmodar att många här har barn och gjort några resor med dom.

 

Seså, hjälp en nybliven far som har en dotter på ca 10 månader när resan faller in.

 

Och god fortsättning på er alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag visserligen inte barn själv men har likväl två stycken småsyskon som är elva respektive fjorton år yngre än mig.

 

Vi åkte till Mallorca tror jag det var när lillsyrran fortfarande åt burkmat, och det var inga som helst problem att få tag på barnmat som hon åt med precis lika god apptit som den som finns att köpa i Sverige. Köpte aldrig mat från de mindre ställena dock utan enbart från de större supermarketsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...