Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!


FiskNils

Recommended Posts

  • Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker MrAnton har bra idéer på turn/river ovan. Fattar inte varför han skulle raisa på turn då 9:an kommer och får triss/fyrtal. Inte heller med 55 för kåk på turn. Nog hade random fisk väntat till river för att få mer betalt och inte skrämma bort HERO? Pengarna lär ju komma in på river i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog han kan ha kungen, hade nog försökt få in degen.. Iof så har han förlorat en del under tiden du suttit där och kan ju vara lite halvtiltad och limpar med 109 J9 89 eller liknande och andra sidan kan han ha många händer du slår också..Hur uppfattar han dig ? Han kankse ser dig som jättetight och mycket väl skulle kunna vika AK/AA i sånna lägen och ger sig på ett försök att sno potten.. vet ju inte så mycket om hans spel direkt.. Men jag hade iallafall tryckt på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade upp mig till kanske $30 plus som bäst, men sen vände det neråt och nu är jag back $100 igen. Blev utdragen när överpar träffade set mot mitt set. Väldigt jobbig psykiskt då den kom i ett skede då jag inte vunnit en pott på länge utan bara förlorat och förlorat.

 

Får väl försöka kom tillbaka igen..

 

Inga fler såna här, tack:

 

Seat 1: KonigGeld ( $27.85)

Seat 2: Luckbox_x ( $50.30)

Seat 3: fortuneGirl ( $64.35)

Seat 4: Hero ( $48.95)

Seat 5: RIPJMJ ( $31.95)

Seat 6: AliBaros ( $30.88)

AliBaros posts small blind (0.25)

KonigGeld posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 6d, 6s ]

Luckbox_x folds.

fortuneGirl folds.

Hero calls (0.50)

RIPJMJ folds.

AliBaros calls (0.25)

KonigGeld raises (1.50) to 2

Hero calls (1.50)

AliBaros folds.

** Dealing Flop ** : [ Th, 4h, 6c ]

KonigGeld bets (3)

Hero raises (8) to 8

KonigGeld raises (22.85) to 25.85

KonigGeld is all-In.

Hero calls (17.85)

** Dealing Turn ** : [ Qd ]

** Dealing River ** : [ Jh ]

Creating Main Pot with $53.40 with KonigGeld

** Summary **

Main Pot: $53.40 | | Rake: $2.80

Board: [ Th 4h 6c Qd Jh ]

 

KonigGeld balance $53.40, bet $27.85, collected $53.40, net +$25.55 [ Jd Jc ] [ three of a kind, Jacks -- Qd,Jd,Jc,Jh,Th ]

Luckbox_x balance $50.30, didn't bet (folded)

fortuneGirl balance $64.35, didn't bet (folded)

Hero balance $21.10, lost $27.85 [ 6d 6s ] [ three of a kind, Sixes -- Qd,Jh,6d,6s,6c ]

RIPJMJ balance $31.95, didn't bet (folded)

AliBaros balance $30.38, lost $0.50 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade några bra händer och jobbade upp mig, bara för att sedan backa ner till -$100 igen.

 

Här är en intressant hand. Allt går enligt planerna men så kommer esset på rivern. Vad gör ni på rivern?

 

Seat 1: AS_player ( $31.95)

Seat 2: SpadeRunna ( $39.02)

Seat 3: Hero ( $49.50)

Seat 4: Roald373 ( $50)

Seat 5: hirschkopf ( $66.84)

Seat 6: penix06 ( $44.25)

SpadeRunna posts small blind (0.25)

Hero posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qd, Qc ]

hirschkopf calls (0.50)

penix06 folds.

AS_player calls (0.50)

SpadeRunna folds.

Hero raises (2) to 2.50

hirschkopf calls (2)

AS_player folds.

** Dealing Flop ** : [ 7h, 2h, Jc ]

Hero bets (5.50)

hirschkopf calls (5.50)

** Dealing Turn ** : [ 4c ]

Hero bets (12)

hirschkopf calls (12)

** Dealing River ** : [ Ad ]

Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ta en liten paus nu så då tänkte jag att jag kunde ge en lägesrapport också. Ligger -$91 för dagen nu efter 5h 15min. Blev utdragen här i slutet när jag fick in degen mot färgdraget som tyvärr satt på rivern. Det är ju inte mycket att säga om, men jag skulle inte ha nåt emot att ha lite flyt.

 

Hur korten faller kan jag inte påverka, men däremot kan jag påverka mitt eget spel. Ska nu försöka att spela riktigt tight och sen var riktigt aggressiv i dom händerna jag spelar.

 

Nya tag efter en kortare paus.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny maratondag slut. Jobbade tillbaka det mesta av backet och slutade -$23. Det är jag nöjd med efter att ha varit ca -$140 som sämst. Hade slutat på plus om inte fi träffat 4-outaren med sitt tvåpar mot min nötstege, all in på floppen och återigen rivern som förstör för mig.

 

Tro nu inte att jag skyller mina halvtaskiga resultat på otur. Anledningen till att jag berättar om vissa utdragningar är för att dom påverkar mig. Jag spelar nog helt enkelt inte tillräckligt bra för att plussa och jag tror till stor del att det beror på dåligt självförtroende efter en ganska tung pokermånd i december. Förhoppningsvis får jag flyt några sessioner irad och så är snöbollen i rullning igen! :)

 

Tar med datorn till päronen imorgon så får vi se om man hinner med nåt spel..

 

23/12: -$23 8h40min

 

BR: $2075

 

FiskNils vs Party: -$34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade några bra händer och jobbade upp mig, bara för att sedan backa ner till -$100 igen.

 

Här är en intressant hand. Allt går enligt planerna men så kommer esset på rivern. Vad gör ni på rivern?

 

Seat 1: AS_player ( $31.95)

Seat 2: SpadeRunna ( $39.02)

Seat 3: Hero ( $49.50)

Seat 4: Roald373 ( $50)

Seat 5: hirschkopf ( $66.84)

Seat 6: penix06 ( $44.25)

SpadeRunna posts small blind (0.25)

Hero posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qd, Qc ]

hirschkopf calls (0.50)

penix06 folds.

AS_player calls (0.50)

SpadeRunna folds.

Hero raises (2) to 2.50

hirschkopf calls (2)

AS_player folds.

** Dealing Flop ** : [ 7h, 2h, Jc ]

Hero bets (5.50)

hirschkopf calls (5.50)

** Dealing Turn ** : [ 4c ]

Hero bets (12)

hirschkopf calls (12)

** Dealing River ** : [ Ad ]

Hero ??

 

Checka river. Skulle först och främst sätta FI på färgdraget eller Jx. Med tanke på att många limpar 22-99 är ju set i tvåor eller sjuor möjliga. Oavsett vilken av ovanstående händer som FI har så vill du checka river. FI synar knappast en tung riverbet med Jx (såvida han inte har AJ), han lägger färgdraget om du betar och han lär gå allin med seten. Alltså checkar du och värderar hans potentiella riverbet!

 

Kämpa på med partyspelet, det kommer vända, men precis som vi diskuterat tidigare så är det annorlunda spel jämfört med en del andra nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk den dagen då händerna håller även på rivern, då kanske jag kan gå pluuuuuus! Låg faktiskt på plus före denna.. :)

 

Seat 1: devil932 ( $23.50)

Seat 2: KevinhoStar ( $46)

Seat 3: Eddyold ( $49.25)

Seat 4: OnnieArko ( $41.23)

Seat 5: Hero ( $46.30)

Seat 6: Thoissen ( $39.12)

devil932 posts small blind (0.25)

KevinhoStar posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 8c, 8h ]

Eddyold calls (0.50)

OnnieArko raises (2) to 2

Hero calls (2)

Thoissen folds.

devil932 folds.

KevinhoStar folds.

Eddyold calls (1.50)

** Dealing Flop ** : [ 9c, 3s, 8d ]

Eddyold checks.

OnnieArko bets (5)

Hero calls (5)

Eddyold folds.

** Dealing Turn ** : [ Th ]

OnnieArko bets (12)

Hero raises (35.50) to 35.50

OnnieArko calls (22.23)

OnnieArko is all-In.

** Dealing River ** : [ Qh ]

Creating Main Pot with $82.21 with OnnieArko

** Summary **

Main Pot: $82.21 | Side Pot 1: $1.27 | Rake: $3

Board: [ 9c 3s 8d Th Qh ]

 

devil932 balance $23.25, lost $0.25 (folded)

KevinhoStar balance $45.50, lost $0.50 (folded)

Eddyold balance $47.25, lost $2 (folded)

OnnieArko balance $82.21, bet $41.23, collected $82.21, net +$40.98 [ Jc As ] [ a straight Eight to Queen -- Qh,Jc,Th,9c,8d ]

Hero balance $5.07, bet $42.50, collected $1.27, lost -$41.23 [ 8c 8h ] [ three of a kind, Eights -- Qh,Th,8c,8h,8d ]

Thoissen balance $39.12, didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus idag igen. Det som var lite tråkigt var bara att jag tappade ett inköp på sista handen jag spelade. En dåligt spelade 99 som gjorde att fi fick drar in en högre runner runner-kåk. Men $47 plus trots allt får mig att sova någorlunda gott i natt.

 

25/12: +$47 4h 10min

 

BR: $2220

 

FiskNils vs Party: +$111

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj.. Det där gick inget vidare. Pengarna bara rann iväg nu sista sessonen jag spelade och jag har inte energi att jobba igen det så det är nog läge att sluta innan det blir ännu värre. Back $85 nu och totalt -$143. Har absolut inte haft nån otur eller förlorat massa större potter så vetifan var pengarna försvunnit egentligen.. Nöjer mig med att lira turren som jag är kvar i, men har knappt halva average. Ingen vidare dag alltså.. Nya tag imorgon efter lite sömn!

 

Återkommer om jag lyckas med mirakel i turneringen.. :)

 

 

26/12: -$143

 

BR: $2077

 

FiskNils vs Party: -$21

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden fortsätter. 3 timmar spelade idag hittills och det har funkat ganska bra, +$87 so far. Men mycket mer spel ska det bli senare ikväll. Har lite annat att göra nu först bara.

 

Går spelet bra även fortsättningsvis idag så tar jag nog och spelar nån turnering ikväll i kombination med party-grinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades backa över $100 nu trots att jag vann några potter i slutet. Var säkert nere på -$150 ett tag. Totalt idag är jag -$25 nu så det är inte så farligt trots allt , men nu gick det allt annat än bra.

 

Skulle verkligen behöva ett break nu för att sedan ha ordentligt med energi att koncentera mig på att spela bra poker igen. För tillfället är det rent bonushoreri. Spelar för många bord och för mycket för att jag ska kunna spela mitt a-game. Men bonushorandet är väldigt lönsamt så det är bara att hålla ut ett några dagar till..

 

Blir nog ytterliggare en session sen så då hoppas jag att jag kan få lite bättre flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu ger jag mig. Klarar inte av att slå partys NL50. Sorgligt, men sant. Ligger inte speciellt mycket minus räknat i bb/100 händer, men jag spelar bara sämre och sämre för varje utdragning. Spelade dryga timmen nu och backade $89. Kommer grinda klart bonusarna på NL25. Det går nästan lika fort att samla händer där och minimerar på så sätt förlusterna. Tror dock inte att spelarna är sämre där än på NL50 nu under bonustider, men vill gärna hålla rullen stabil runt 2k$ inför det nya året.

 

Detta är standard på party. Gång på gång på gång.. Vill ännu en gång påpeka att jag inte tror att det är riggat, utan man får naturligtvis tillbaka pengarna om man klarar av att hålla spelet uppe. Det klarar dock inte jag.

 

Seat 1: mishy2323 ( $17.11)

Seat 2: patervelot ( $27.12)

Seat 3: POKERMAD2407 ( $68.46)

Seat 4: sarvi77 ( $22.75)

Seat 5: Hero ( $49.80)

Seat 6: sMacavelli ( $53.55)

POKERMAD2407 posts small blind (0.25)

sarvi77 posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ah, Ac ]

Hero calls (0.50)

sMacavelli folds.

mishy2323 folds.

patervelot calls (0.50)

POKERMAD2407 calls (0.25)

sarvi77 raises (3) to 3.50

Hero raises (6.50) to 7

patervelot folds.

POKERMAD2407 folds.

sarvi77 calls (3.50)

** Dealing Flop ** : [ Ks, 3s, 7h ]

sarvi77 checks.

Herp bets (9)

sarvi77 raises (15.75) to 15.75

sarvi77 is all-In.

Hero calls (6.75)

** Dealing Turn ** : [ 8s ]

** Dealing River ** : [ 9d ]

Creating Main Pot with $44.20 with sarvi77

** Summary **

Main Pot: $44.20 | | Rake: $2.30

Board: [ Ks 3s 7h 8s 9d ]

 

mishy2323 balance $17.11, didn't bet (folded)

patervelot balance $26.62, lost $0.50 (folded)

POKERMAD2407 balance $67.96, lost $0.50 (folded)

sarvi77 balance $44.20, bet $22.75, collected $44.20, net +$21.45 [ 4s As ] [ a flush, Ace high -- As,Ks,8s,4s,3s ]

Hero balance $27.05, lost $22.75 [ Ah Ac ] [ a pair of Aces -- Ah,Ac,Ks,9d,8s ]

sMacavelli balance $53.55, didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du postar ju aldrig några HHs, posta några där riktiga. AA handen är ju bara en bad beat.

 

Den postade jag bara för att beskriva min sinnesstämning som jag skrev en del om i det inlägget. Förväntade mig inga kommentarer om spelet i den handen. Just nu är jag nere och spelar NL25 bara för att jobba klart party-bonusarna, men efter nyår fortsätter det vanliga spelet igen och då kommer jag börja posta HH:s med svåra beslut igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nere på NL25 så fick jag äntligen det där flytet som jag längtat efter! Önskar bara att jag kunde haft det här flytet på NL50 istället.. :)

 

Spelarna är lite sämre och mer passiva på NL25 tycker jag, men sen har jag ju inte blivit utdragen och hamnat i lika jobbiga situationer som på NL50 heller så kanske inte ska dra några större slutsatser.

 

29/12: +$142 8h 40min

 

BR: $2118

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...