Gå till innehåll

Bästa lagliga drogen för en pokerspelare?


Sigges

Recommended Posts

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej på day, Friday!

 

Jag var rädd för att hela tråden skulle ta denna vändning mot knark.

Det är till stor del mitt fel när jag sätter rubriken till "Bästa Knarket?" men om man tar sig tid att läsa igenom det första inlägget så står det klart och tydligt vad jag var ute efter. Jag ber också i slutet om seriösa svar i ett försök att inte få tråden att ta den vändning den gjorde.

 

Min önskan är att få tips om några bra hälsopreparat - Typ helt vanliga vitaminer - som får mig att upprätthålla koncentrationen längre tid än nu samt även kanske göra mig gladare på köpet.(Jag är normalt inte sur när jag sätter mig för att spela men jag blir det lite för lätt ibland tror jag - Med konsekvensen att jag inte spelar mitt A-spel)

 

Jag undrade alltså om någon har erfarenhet och kännedom om olika preparat på marknaden - Något som kan tänkas finnas på en hälsokostbutik, apotek(receptfritt) eller matvaruaffär.

Jag misstänker att fiskleverolja och omega3-tabletter kan hjälpa mig, men vet inte säkert. Jag hoppades att kanske någon universitets-studerande var mer insatt i ämnet än jag och kunde ge mig ett tips. Jag trodde många teknologer(Ja, jag får känslan av att det är utbildningen som råder på detta eminenta forum) använde sig av smart-drugs(missförstå inte drugs i uttrycket) under intensiva studieperioder. Kanske jag misstagit mig på den punkten.

 

Du ska dock veta Friday att jag ärligen uppskattar din omtanke och välvilja. Det är inte alltför vanligt med en sådan attityd hos folk och speciellt inte främlingar emellan :). Tack ska du ha och lycka till med vad du än företar dig i framtiden.

 

Blado: Äger du inget samvete pojk! Komma med sådana förslag efter att ha läst inlägget från Friday. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sigges: Jag har studerat några terminer vid apotekarprogrammet och har stort eget intresse på området, men står ändå fast vid det jag skrev ovan. I övrigt är det bara att prova på. Jag har för mig att omega-3 främst har studerats på barn i skolåldern, och vet inget om hur det fungerar på vuxna, men det är en viktig fettsyra som tydligen skall ha betydelse för hjärnans utveckling. Köp och knapra. Annars kanske rosenrot eller ginsengexktrakt kan vara något? Tänk på att effekterna av många preparat som säljs i hälsokostaffärer i många fall är blygsamma (samt ibland tveksamma) och kommer långsamt. Förvänta dig inte för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Great, då har jag lite mer info.

Ephedra som naturensdroger säljer är inte att föredra. Man blir pigg utav bara h-vete men det har självklart sin naturliga anledning. Ephedra innehåller väldigt lika substanser som apmhetamin, ger liknande rus och kan ge liknande biverkningar. Ephedra är än så länge inte narkotikaklassat pga av tillkomsten av nya preparat. Precis som med doping finns det en stor gråzon, ena dagen är det fullt lagligt att ta vissa preparat men när läkare och laboratorier fått fram testresultat så dopingklassas preparaten. Ephedra ligger klart i gråzonen (för att narkotikaklassas)

Försök istället att äta ordentligt, träna 4 ggr i veckan, köp en liter mivitotal i hälsobutiken vid medborgarplatsen för 179 kr.

 

Kost och levnadsätt ändrar ditt humör. Hur många här blir inte sura när ni inte ätit eller sovit på länge?

 

Trixet är att få fram vad du behöver, det är dumt att lägga ut mer pengar för att täcka hela årsbehovet av mineraler, oxidanter och vitaminer. Testa för skojs skull att pallra dig upp lite tidigare på morgonen, duscha 10 min, stek 2 ägg, bre två mackor med pålägg, ett glas o´boy och ett glas juice. Ta en dos mivitotal (kosttillskott med 1000 olika ingredienser)Spela en timme och smält frukosten, gå ner till det lokala spännishaket (gym) och träna en timme. Gå hem, ät ordentlig lunch, spela hela eftermiddagen, läs en timme teori. Ät en brakmiddag. Spela 2 h, tänk en halvtimme på dina misstag i spelet. Gå och lägg dig. Upprepa detta varje, ledig dag. Mvh Friday, din personliga mentor på nätet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fan det sämsta jävla försöket på att göra sig lustig jag någonsin sett. Varför inte bara hålla käften om du inte har något vettigt att tillföra.

 

Jag antar att jag kunde behöva nån glädjande jävla rot nu efter att ha torskat två inköp á 250$ på mindre än två timmar. På FL!!! De jävla fxttxrnx har ju helt sjuk jävla tur. jagar och jagar. träffar hela tiden. Om det var ett livegame skulle jag fan helt säkert ha gjort mig skyldig livstid nu.

Jag säger inte att de spelar fel - har säkert ofta oddsen för att calla, - Men det är jävligt svårt att vinna med TPTK med 3 fuckings chasers som en ständig jävla svans! Lovar att en del av dom har närmare 80% flopseen.Och ifrån floppen callas det hela vägen om dom har så mycket som ett gutshotdrag!

 

...Ok, nu är pulsen nede något men jag tål inte sånt här skitspel när jag inte har TUREN att vinna med favvo-händer. Problemet är väl att 6-handed inte finns att spela på 2-4 eller 3-6 nivån så hälften av spelarna på 5-10 kommer direkt från 1-2!? Det kan väl inte vara liknande på 10-20 och upp, eller?

 

...Sorry Tomah för de hårda orden men det var vad jag kände för 15min sen så det får stå kvar. Men det verkar som väldigt många har väl kass läsförståelse.(Aj, nu riskerar jag kanske att få hela forumet emot mig!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bortse ifrån det här om jag e helt snett ute men såhär tolkade jag dina inlägg.

 

Om jag förstod ett av dina tidigare inlägg så försöker du sluta röka? Då e de väl f-n inte konstigt att du tiltar, man tiltar ju utan att spela poker.

 

Fast ditt senaste inlägg tyder förstås på att du inte riktigt har koll på hur spelet fungerar, du kanske skulle spela mer limit poker för att få in känslan av hur det svänger. Några tusen händer O/8 mot extremt dåliga spelare på en låg nivå öppnade mina ögon litegrann för det.

 

Om det är nikotinsug så får du ju skaffa ngn ersättning för det, kanske inte skulle sluta röka och snusa samtidigt t ex. Snusa e ju inte lika farligt eller dyrt som att röka. Nikotintabletter fungerar rätt bra, gärna kombinerat med plåster. Eftersom man suger på dem så har man liksom ngt att syssla med, dock så tenderar man att börja knapra dem när pokerhänderna går emot en så för att hålla nere kostnaden så bör man kombinera dem med ngn typ av godis eller halstablett alternativt en morot om du hade tänkt bli riktigt sund och präktig.

 

Annars finns det en massa fraser man kan försöka upprepa och indoktrinera sig med vid bad beats typ "in the long run....in the loooong run...." eller den svenska varianten "gör så en gång till din dj-vul så ska du få se på f-n!!" Annars så kan du ju acceptera att du måste mata fisken annars dör den, själv har jag just en fisk i en skål bredvid datorn för att påminna mig om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musik är det jag skulle säga.

Jag känner mig rätt säker på att musik sänker min pokermässiga prestationsförmåga. Det tar helt enkelt rätt mycket koncentration.

 

Det beror väl på vad man lyssnar på? Alla gillar vi olika, men ambient är ju att rekomendera starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man känner sig trött eller arg vid bordet så är det bäst att logga ut en stund....

 

jag brukar ringa en "trevlig" tjej eller köra en "leftbackhand"...

 

en timme senare så är man tillbaka på bordet....

 

tänk på att förluster är en del av spelet,, du kommer att losa många gånger framöver,, lite onödigt att slå i sönder lägenheten då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök hålla blodsockret i så normalt som möjligt. Käka en vettig måltid innan du sätter dig i vettig storlek. Ris och kyckling tex. Sedan efter 3 timmar äter du något liknande igen.

 

Mitt humör svänger iallafall med blodsockret, så länge jag äter sunt och var tredje timma är jag lugn som en filbunke medans det blir roid rage om det går 4 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Som en vettig människa innan nämner, håll blodsockret och känslolivet i övrigt på en bra och fin nivå.

 

OM du inte lyckas med det så är heroin som också nämns ovan inte så dumt, otroligt ångestdämpande. Tror dock att du kan uppnå det ångestdämpande och kanske eftersträvade resultatet lika bra med exempelvis morfin eller kanske till och med kodein. En par vanliga citodontabletter kan göra susen, inte svårt att få utskrivna och riktigt billiga. Dock får du ju i dig en massa paracetamol i onödan, om du känner någon som kan separera de två verksamma substanserna så vore det optimalt.

 

Designerdrugs/smartdrugs vill jag bara avråda ifrån. Oftast är det fråga och halucinogener, den absolut trevligaste drogformen iofs, men knappast den bäst lämpade för pokerspel. Dessutom är de inte medicinskt testade och beprövade och kan därför komma med en del oönskade bieffekter.

 

Men som sagt: BLODSOCKRET!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Modafinil och adrafinil tror jag skulle kunna vara värda att testa. I Sverige heter modafinil Modiodal. De är adrenerga agonister och skrivs ut främst för narkolepsi, men i vissa länder även för koncentration och energi. De verkar inte som traditionella stimulanter, ger ingen eufori, och ökar kognitiv förmåga endast när du är trött/okoncentrerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modafinil och adrafinil tror jag skulle kunna vara värda att testa. I Sverige heter modafinil Modiodal. De är adrenerga agonister och skrivs ut främst för narkolepsi, men i vissa länder även för koncentration och energi. De verkar inte som traditionella stimulanter, ger ingen eufori, och ökar kognitiv förmåga endast när du är trött/okoncentrerad.

 

Liksom alla läkemedel kan Modiodal ha biverkningar.

Vanliga biverkningar med Modiodal är övergående episoder av inre spänningskänsla, upprördhet, aggressiva tendenser, svårt att somna och aptitlöshet.

Mindre vanliga är huvudvärk, kliande hudutslag, matsmältningsbesvär, illamående, magsmärtor.

 

Yes! Det låter ju suveränt för en som har tendenser till att tilta alldeles för mycket!

 

För övrigt så har rapporter utav eufori också rapporterats eftersom detta är ett centralstimulerande preparat. Det är också narkotika-klassat och beroendeframkallande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Beroendeframkallande? Ge mig en länk till en undersökning kring detta. Har du läst biverkningsprofilerna för andra läkemedel? Många av dem, även vanliga receptfria läkemedel, har rätt skrämmande biverkningsprofiler.

 

Ta alvedon t.ex.

 

"Biverkningar kan förekomma, men det är inte säkert att du får någon av dem.

 

Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Hudutslag, leverskada, nedsatt njurfunktion. Allergiska reaktioner såsom nässelutslag, svullnad av ansikte, läppar, tunga och/eller svalg, ibland med andnöd och sväljningssvårigheter (angioödem).

 

Vid allergiska reaktioner bör du sluta ta Alvedon och ta kontakt med läkare. Leverskada kan uppträda vid användning av paracetamol i samband med alkoholmissbruk. Om du använder Alvedon under lång tid kan risk för njurskador inte helt uteslutas."

 

...eller magnecyl:

 

"Totalt kan ca 5 patienter av 100 som tar acetylsalicylsyra förväntas få biverkningar. Vanligast är magbesvär. Frekvensen av biverkningar är beroende av dosens storlek och av behandlingstidens längd.

Vanliga (fler än 1 av 100 patienter): Magbesvär, t. ex. halsbränna, illamående. Ökad risk för blödningar, särskilt från slemhinnan i mag-tarmkanalen.

Mindre vanliga: Överkänslighetsreaktioner, vanligen i form av nässelutslag, nässelfeber, hösnuva eller astma. Risken för överkänslighetsreaktioner ökar hos patienter med allergi eller astma. Magsår och magblödning vid regelbunden användning. Trötthet, yrsel, öronsusningar, svettning.

Sällsynta (färre än 1 av 1000 patienter): Svår blödning från mag-tarmkanalen. Minskat antal blodplättar. Upplösning av röda blodkroppar vid ärftlig brist på ett speciellt ämnesomsättningsenzym (glukos-6-fosfatdehydrogenas). Leverpåverkan, svåra hudreaktioner, njurpåverkan.

 

Vid hög dosering kan dåsighet, svettning, yrsel, öronsusningar, tillfällig dövhet, ökad andning och rubbning av kroppens syra-basbalans förekomma.

Mindre blodförluster kan i enstaka fall leda till blodbrist.

Yrsel och öronsusningar kan vara symtom på överdosering.

Acetylsalicylsyra kan eventuellt öka risken för Reyes syndrom hos barn och ungdom i samband med sjukdomar orsakade av virus, framför allt vattkoppor och influensa. Reyes syndrom är mycket sällsynt. Symtomen utgörs av tecken på svullnader i hjärnan och leverpåverkan, ibland med lågt blodsocker."

 

Så min poäng är att du kanske inte skall tro att alla drabbas av biverkningarna. Man får väl prova och se. Passar det inte en själv så är det ju bara att skita i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...