Gå till innehåll

NLT - Trn, Live, Ta frikortet på fin bräda?


Djens

Recommended Posts

Jag är själv lite kluven om handen, sa dessutom fel till dawwe om den tror jag, jag skyller på drinkarna jag tog udner tiden :)

 

Jaja, hursomhelst, 1k turnering på bellagio, bordet är allmänt ganska fiskigt då de bra spelarna åkt ut på rad! =)

 

Blindsen är 200/400 och anten är på 25. jag har ca 11k i stacken, SB täcker mig, jag täcker MP.

 

Jag har AJ :spade: på knappen. en ganska tomtig spelare i MP minraisar till 800, inget jag e rädd för alls. jag slår om till 2200, SB kallsynar ganska snabbt! Detta gör mig väldigt rädd.

 

Floppen kommer 4 :diamond: 5 :spade: 7 :spade:

 

SB checkar, MP checkar....

 

frikort eller inte?

Jag sätter SB på 66-AA eller AJ-AK efter hans kallsyn av 1/5 av alla hans marker. MP kan ha lite vadsomhelst då han t.om. var tveksam o betala 1400 till för att se floppen. ett raggigt A kanske?

 

Optimalt spel vet jag inte, om turn blankar och SB bettar HÅRT måste jag väl lägga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frikort.

 

Om vi nu säger att SB sitter med överpar, så slår han antagligen om på floppen och om du checkar så bettar han turn. Sitter han på överkort foldar han förhoppningsvis flop och checkar turn.

 

Däremot är ju nu MP jokern i leken också, som du själv säger kan sitta på lite varsomhelst. Han kan hitta omslaget på floppen också om han har plockat monster, men kommer nog vilja försöka få betalt för det även om spader faller på turn.

 

Ta frikortet och betta om du missar ifall det checkas på turn också känns väl som ett stabilt spel. Då du slog om preflop respekterar de kanske att du slowplayar ett monster (klart AA-KK är monster ;)) på floppen, checkar turn och låter dig ta hem potten med ett bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ställ eller frikort som gäller här.

Ställer du så är det ju upp till pokergudarna, tar du frikortet så måste du ju släppa vid miss och action på turn. Det är bara att bestämma sig...

 

Det känns på din beskrivning av läget att du kommer att få syn av minst en av spelarna vid ställ så tror du på din hand så kör hårt men jag skulle nog välja säkra vägen här och ta frikortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar nog ställ här. Om någon synar har du ofta en coinflip eller är bara lite underdog. Med tanke på att det ligger döda tomtepengar i potten + att du trots allt har en del FE, tror jag det är rätt.

 

Med så här korta stackar gillar jag också ställ, frågan är hur mycket FE man kan ha mot SB här. Svårt att sätta honom på något annat än överpar tycker jag, inte jättetroligt att han viker ens TT heller. Är han lite fiskig så kan han iofs ha en mycket vidare HD. Knepigt. Utan att veta något om prisstruktur och sånt så tar jag nog frikortet i slutändan ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar nog ställ här. Om någon synar har du ofta en coinflip eller är bara lite underdog. Med tanke på att det ligger döda tomtepengar i potten + att du trots allt har en del FE, tror jag det är rätt.

 

Med så här korta stackar gillar jag också ställ, frågan är hur mycket FE man kan ha mot SB här. Svårt att sätta honom på något annat än överpar tycker jag, inte jättetroligt att han viker ens TT heller. Är han lite fiskig så kan han iofs ha en mycket vidare HD. Knepigt. Utan att veta något om prisstruktur och sånt så tar jag nog frikortet i slutändan ändå.

Djens har redan investerat 20% av sin stack och får en riktigt bra flopp. Djens tillskriver honom HD:n 66-AA, AJ+, och då tror jag ställ är korrekt med tanke på FE. Tråkigt att behöva vika den på turn mot en hand som hade varit +EV (m.a.p. FE och odds vid syn) att ställa mot på flop.

 

Du nämner att prisstrukturen skulle kunna påverka beslutet. På vilket sätt skulle prisstrukturen göra det till ett ställ i stället för frikort? Genom FE i form av rädsla för att bubbla? Kan det inte istället vara tvärtom, att prisstrukturen gör det ännu mer rätt att ta frikort? Äh, vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att behöva vika den på turn mot en hand som hade varit +EV (m.a.p. FE och odds vid syn) att ställa mot på flop.

 

Och vilka händer tror du det skulle vara som kommer betta turn där som Djens hade FE mot på floppen?

 

pocket 8-TT

 

Visserligen är de tomtar enligt Djens, men du menar att de ska syna preflop med 88-TT med drygt 20% av stacken för att sen kasta på floppen, som är idealisk för de nämnda händerna, när Djens ställer med ett pottbet? Tror jag inte händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att behöva vika den på turn mot en hand som hade varit +EV (m.a.p. FE och odds vid syn) att ställa mot på flop.

 

Och vilka händer tror du det skulle vara som kommer betta turn där som Djens hade FE mot på floppen?

88-TT kan ha svårt att syna på den floppen (kanske osannolikt). Sen kan det komma kort på turn som hjälper någon av de andra två oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla inte spelaren i MP för fisk om du ens funderar på att INTE ställa in här.

Synar du och missar får du ett tuffare beslut och kanske måste folda eller riskerar ta ett felaktigt beslut då, ställer Du in här så kan du sopa hem potten direkt genom att alla folder.

 

Antar att du synade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla inte spelaren i MP för fisk om du ens funderar på att INTE ställa in här.

Synar du och missar får du ett tuffare beslut och kanske måste folda eller riskerar ta ett felaktigt beslut då, ställer Du in här så kan du sopa hem potten direkt genom att alla folder.

 

Antar att du synade...

 

Vad är det han ska ha synat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...