Gå till innehåll

Bra ROI för HU SnG?


SnGGrindaren

Recommended Posts

Beror väl på hur dåliga motståndarna är, men rejken tar i alla fall stenhårt. Känns som om cirka 60-65% vunna matcher är hyfsat rimligt för en bra spelare, i alla fall på lite högre nivåer. Men rejken tar ju bort oerhört mycket av eventuell vinst.

 

De lägsta HU-borden går det praktiskt taget inte att förlora på, 98% av de som spelar HU på typ 10/20-dollarsnivån är ju så katastrofalt usla på HU så det inte finns ord för det. Dock lättiltat...

 

Tänk också på att variansen är något oerhört jobbig rent psykiskt, samt att det är lätt att tilta bort ett par matcher hit eller dit om man hamnar i en badstreak. Dessutom är ju HU-tilten sådär smygande jobbig, ibland är det ju svårt att avgöra om man gjorde fel i en av alla 3552 marginella situationer på ren ilska och tilt eller otur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på hur dåliga motståndarna är, men rejken tar i alla fall stenhårt. Känns som om cirka 60-65% vunna matcher är hyfsat rimligt för en bra spelare, i alla fall på lite högre nivåer. Men rejken tar ju bort oerhört mycket av eventuell vinst.

 

De lägsta HU-borden går det praktiskt taget inte att förlora på, 98% av de som spelar HU på typ 10/20-dollarsnivån är ju så katastrofalt usla på HU så det inte finns ord för det. Dock lättiltat...

 

Tänk också på att variansen är något oerhört jobbig rent psykiskt, samt att det är lätt att tilta bort ett par matcher hit eller dit om man hamnar i en badstreak. Dessutom är ju HU-tilten sådär smygande jobbig, ibland är det ju svårt att avgöra om man gjorde fel i en av alla 3552 marginella situationer på ren ilska och tilt eller otur...

 

tänkte på en sak till, hur stora swingar får man räkna med, är säg 10 inköps drops vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ROI är ju en så sjukt överskattad siffra. Allt beror ju på.

 

Man kan inte säga jag har en ROI 25% o du bara på 15% därför är jag bättre än dig.

 

Om man skall jämföra ROI måste de ha exakt samma förutsättningar.

 

ROI skall bara användas för att räkna på vad man kan förvänta sig få för avkastning på ngt.

 

Ett bra exempel är om jag spelar 1 SnG i taget med en ROI med 20% eller om jag skall multitabla med 3 bord i taget med en ROI på bara 10%

 

Är jag en sämre spelare för min ROI går ned i alternativ 2? knappast, jag bör snarare välja altenativ 2 för det är mer profitabelt.

 

Samma sak kan räknas på insatsnivån. Låt oss säg att jag har en ROI på 20% på 10$ bord men 18% på 20$. Jag är givetvis inte sämre för jag har 18% på 20$ dollars nivån.

 

Sedan finns det en massa andra faktorer som påverkar, turbo, slower osv.... vilka nätverk.

 

Men att bara drämma ut en siffra o säga vilken ROI en bra spelare har är otroligt svårt o göra, ROI mäter bara vilken förväntad avkastning man har o är en bra måttstock men för att jämföra hur bra man är mot andra måste de ha exakt samma förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Borde ju vara rättså låg varians ändå, med tanke på att man är ITM så ofta. Har för mig att det var Hjort som skrev det, så hacka inte på mig om det inte stämmer. 8-)

 

Det låter väldigt logiskt. En vinnande i spelare i Fullring har väl ITM på 35% - 45%, medan motsvarande siffra för HU måste vara cirka 55% - 60%. Det blir helt enkelt mycket svårare att hamna OTM flera gånger i rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hur många SnG bör man ha i sin staistik för att det ska ge ett rättvist resultat? 2-300st??

 

Sj har jag 38st. Började att föra statistik denna vecka. ;)

Har en RIO på 39%, och är ITM på 50%

 

(Vet att det kommer att plana ut framgenom så behöver inga komentarer på det, ville bara skryta lite)

 

Edit: Såg att det var för HU-SnG. sj spelar jag fullring(10pers) så det är det jag frågar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många SnG bör man ha i sin staistik för att det ska ge ett rättvist resultat? 2-300st??

 

Sj har jag 38st. Började att föra statistik denna vecka. ;)

Har en RIO på 39%, och är ITM på 50%

 

(Vet att det kommer att plana ut framgenom så behöver inga komentarer på det, ville bara skryta lite)

 

Edit: Såg att det var för HU-SnG. sj spelar jag fullring(10pers) så det är det jag frågar om.

 

Även om det är OT så kan jag svara.

 

Efter 500 får du en fingervisning och efter 1000 bör du kunna se ett mönster.

 

Jag har haft rätt sjuka swings så 200-300 är inte mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar HU SnGs för att MINSKA variansen, är detta helt galet :P?

 

Jag kör oftast på låga SvS bord, då jag vet att om jag får en badbeat så komer jag inte förlota 200-400 som på ett CG bord, utan max 30. Visst, det minskar drastiskt växtpotentialen, men det skyddar oss som har på tok för låga BRs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...