Gå till innehåll

NLT - SnG, Lite resteal-funderingar


Recommended Posts

Kebaben svarar samma som han gjort i en mängd inlägg o för en gångs skull är jag med på det.

 

Eurytmech, du kan inte bara stirra blint på HD´n alltid, se till sättet han spelar också. HD´n för raise blir naturligtvis vidare om man är chippie i en oraisad pott. Att han skulle raisa så här med AA ser jag som föga troligt då han enligt myssion verkar helt ok spelare, ett idiotiskt move att höja AA först ut, kanske även KK i vissa fall.

 

Du menar alltså att en bra spelare gör vadå? Limpar med AA/KK här?

 

Kort och gott JA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kebaben svarar samma som han gjort i en mängd inlägg o för en gångs skull är jag med på det.

 

Eurytmech, du kan inte bara stirra blint på HD´n alltid, se till sättet han spelar också. HD´n för raise blir naturligtvis vidare om man är chippie i en oraisad pott. Att han skulle raisa så här med AA ser jag som föga troligt då han enligt myssion verkar helt ok spelare, ett idiotiskt move att höja AA först ut, kanske även KK i vissa fall.

 

Du menar alltså att en bra spelare gör vadå? Limpar med AA/KK här?

 

Kort och gott JA!

 

Snälla sluta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kebaben svarar samma som han gjort i en mängd inlägg o för en gångs skull är jag med på det.

 

HD´n för raise blir naturligtvis vidare om man är chippie i en oraisad pott. Att han skulle raisa så här med AA ser jag som föga troligt då han enligt myssion verkar helt ok spelare, ett idiotiskt move att höja AA först ut, kanske även KK i vissa fall.

 

Om hans HD är vidare som chipleader borde ju en limp skrika monster?

 

Jag skulle ställt med AQc i det läget i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

laaak va äre ni bråkar om, in med degen bara.

 

Jag ser att du läste frågeställningen...

 

1) Vilken HD bedömer ni att öppnar han med här?

2) Vilka händer i den HD'n tror ni han släpper mot en TAG som mig?

3) Vilka händer slår ni om med?

 

ok du har rätt, spela bara AA.

kasta AK och KK dom kan ju trotsallt ha dig slagen.

 

sluta va så vek, om du foldar AQs till en standard steal försök så är du inte TAG utan weak/tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kebabarulla, det skulle hjälpa diskussionen om du försökte läsa frågeställning, särskilt efter ca 2 påpekanden.

 

sulla, jag tror att det är ytterst sällsynt att man kan ha så bra read på någon i en SnG att det ska kännas meningsfullt att göra en starkt viktad HD.

 

jo så sant så,men jag sa bara vad jag tyckte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kebabarulla, det skulle hjälpa diskussionen om du försökte läsa frågeställning, särskilt efter ca 2 påpekanden.

 

sulla, jag tror att det är ytterst sällsynt att man kan ha så bra read på någon i en SnG att det ska kännas meningsfullt att göra en starkt viktad HD.

 

jo så sant så,men jag sa bara vad jag tyckte.

 

I den här tråden diskuterar vi inte AQs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...