Gå till innehåll

Är ditt "nick" genomtänkt?


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

IWW, var och är, en fackförening i USA med sin storhetstid under 20-30 talet. Anledningen till att jag valde det är att jag kom ihåg en fet affish jag sett från den tiden då en biffig arbetare i t-shirt/skjorta och jeans står med armarna i kors med en hel armé av människor bakom sig. Under honom står det "I WILL WIN".

 

Dock kändes det lite väl skrävlande, så det blev det mer kryptiska och månfaciterande IWW. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IWW, var och är, en fackförening i USA med sin storhetstid under 20-30 talet. Anledningen till att jag valde det är att jag kom ihåg en fet affish jag sett från den tiden då en biffig arbetare i t-shirt/skjorta och jeans står med armarna i kors med en hel armé av människor bakom sig. Under honom står det "I WILL WIN".

 

Dock kändes det lite väl skrävlande, så det blev det mer kryptiska och månfaciterande IWW. Wink

 

Som en liten notis bara, kan jag meddela att jag oanmält besökte IWW's huvudkontor i Philadelphia, nu i somras. En minut efter att jag gått igenom dörren stampar det in tre andra svenskar. Världens sammanträffande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kallas alltid "Hansen" (mitt efternamn) av mina kompisar, så i brist på förslag när jag skulle skapa en användare på expekt blev det "Mr_Hansen". Jag visste inte heller att en av dom bättre pokerstjärnorna hade samma efternamn som mig, så man får väl höra ibland att Gus sitter på bordet, men det kanske bara är en fördel? :)

 

Mitt första inlägg här också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag reggade mig första gången så var mitt vanliga spelnamn upptagen... så vad gör man....funderade länge och väl och insåg att brorsans grabb hade några favoriter som jag alltid blev väckt till, när jag sov över hos dem.

 

vilka då undrar ni naturligtvis ?? *flinar*

 

pokemon, detta förhatliga prg och den otroligt irriterande melodin som alltid spelades när prg började..

 

/A

 

använder pokermon67 oxå, för att härleda lite grann till poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite på de låga borden på 24h och sett en hel del med suffixet "666" i sina nick. Vad är meningen med det? Försöker man skrämma motståndaren genom att hävda att man kan häxkonster? Eller kanske sålt sin själ till djävulen för att få större framgång? Går man på högstadiet? Är det en del av en pokerhand? Sexfixerad? Bäst hittills är i alla fall "gudrun666". :twisted: Jag fattar ingenting... :shock:

 

Jaja, mitt nick är väl inte bättre det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avslutar mina nicks med 666...vet inte varför direkt...har haft nummer 6 i innebandy sen urminnes tider, och att bara ha en 6:a efter Green känns väldigt ensligt...vem gillar inte att floppa ett set i 6:or när floppen visar AK6 rainbow och snubben med AK bestämmer sig för att det är ett bra läge att pumpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kallats Dante sen jag var en pojkspoling, hur jag fick smeknamnet vet jag inte riktigt dock.. Var nån äldre kille som började kalla mig det av någon anledning och sen spreds det till en sån grad att få personer i min hemstad vet vad jag egentligen heter :P

 

Tyvärr så brukar Dante i regel vara upptaget så jag brukar heta TheDante, crazydante eller något dyligt när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite på de låga borden på 24h och sett en hel del med suffixet "666" i sina nick. Vad är meningen med det? Försöker man skrämma motståndaren genom att hävda att man kan häxkonster? Eller kanske sålt sin själ till djävulen för att få större framgång? Går man på högstadiet? Är det en del av en pokerhand? Sexfixerad? Bäst hittills är i alla fall "gudrun666". Jag fattar ingenting...

 

Har nicket sten då det är en del av mitt efternamn, Stengard för övrigt. Anledningen att jag har 666 på slutet är helt enkelt att jag sålt min själ till satan :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på 6 (st!) sajter och har olika på alla dessa. Rollfigur från en P.T Anderson film, moderklubben för historiens största fotbollsspelare, ett av mina smeknamn, en amerikansk version av ett annat gammalt smeknamn, vad jag älskar för mat med spansk/engelsk översättning och sist men inte minst en titeln på en Olle Ljungström låt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på 6 (st!) sajter och har olika på alla dessa. Rollfigur från en P.T Anderson film, moderklubben för historiens största fotbollsspelare, ett av mina smeknamn, en amerikansk version av ett annat gammalt smeknamn, vad jag älskar för mat med spansk/engelsk översättning och sist men inte minst en titeln på en Olle Ljungström låt.

 

och MJ står för Michael Jackson ?

 

You know I'm baaad !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...