Gå till innehåll

Programera en pokerbot


TjockisBagarn

Recommended Posts

Jag hoppas att den här posten kommer rätt nu, men en pokerbot måste väl ändå räknas som ett verktyg? Annars får väl någon snäll moderator, typ Baller flytta den till rätt ställe symbol heart

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Jag tänker inte använda en pokerbot på nätet vid spel om pengar, möjligtvis testar jag den på playmoney, men mitt syfte är att se hur bra jag kan göra en pokerbot. Föremål för mitt program blir familjen och vänner som tror sig vara bra Razz Därför bör ni inte banna mig för att jag pratar om pokerbotar, tack.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Vad vill jag?

Jag har spelat en del NL Texas HU på microstakes online och jag tycker motståndet är tämligen lättspöat. Mot de mest lättlästa motståndarna började jag spela som en bot, mekaniskt, på ett visst sätt som jag visste lönade sig eftersom de inte lägger märke till hur jag beter mig innan och drar slutsatser av det. Utan betalar av gång på gång. När jag insåg att jag spelade som en bot började jag fundera på hur bra en bot jag programerade skulle bli. Givetvis är inte Texas NL HU den bästa spelformen för att göra en bot, snarare en av de sämsta eftersom det är så mycket reads och så lite kortbaserat. Men jag skulle ändå vilja försöka.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Jag kan programera en del och skulle nog klara det mesta av betendet i olika lägen hos boten (givetvis skulle boten vara väldigt simpel och inte bli alls svårspöad eftersom jag inte är så jättebra på programering, samt spelformen) i c++.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

1. Om man ska programera en egen pokerbot, i vilket program/språk gör man det lättast?

2. Om man ska göra det i ett programeringsspråk, t.ex c++, hur läser man in hålkorten, bettingen och brädan till c++?

3. Finns det några färdiga program som man kan mata in olika saker i så man skapar en egen bot, men slipper "hårdprogrameringen?".

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som taget ur en apokalypsfilm... "jag ska inte använda den, ska bara prova göra en för min egen skull..."

 

Vips så flyger atombomber, plan krashar och onda stridsmaskiner med eget medvetande skjuter ner de fåtalet människor som fortfarande kämpar för att hålla den mänskliga rasen vid liv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som taget ur en apokalypsfilm... "jag ska inte använda den, ska bara prova göra en för min egen skull..."

 

Vips så flyger atombomber, plan krashar och onda stridsmaskiner med eget medvetande skjuter ner de fåtalet människor som fortfarande kämpar för att hålla den mänskliga rasen vid liv!

 

Ja, så kan man resonera. Jag har full förståelse för att du inte hjälper mig om du är rädd för att just mina bottar ska invadera nätet och förstöra onlinepokern.

 

För den andra så är inte jag alls tillräckligt bra för att göra en bot som är vinnande på 5$ HU sngs, så någon fara ska det väl ändå inte vara?

 

För det tredje så har jag under min tid på forumet uppfattat dig som en duktig pokerspelare, du borde ju kunna spöa nästan alla HU bottar som finns, förutom möjligtvis någon av de allra bästa, t.ex den som mötte Phil Laak på någon mässa förra året. Borde inte du vara glad om jag låter en bot som är "dead money" spela online cashgame?

 

EDIT: Om jag hade utelämnat det där patetiska i början av mitt första inlägg, tror du jag hade fått något svar alls? Nej! Men jag håller med om att det låter fjantigt, dock är det sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skriva en egen? testa att skriva regler för en winholdembot istället? låter som ett mycket mindre projekt :)

 

Jag har aldrig använt winholdem så jag vet inte hur det fungerar, men det ska väl kanske vara värt ett försök. Går det att välja "HU bot" och sedan programera själv hur den ska bete sig för alla givna situationer? Går det att programera från scratch eller vad man ska säga så det enda winholdem gör är läser in korten och betarnas storlek och sedan utför handlingen?

Går det att pröva winholdem gratis eller måste man betala för att få testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skriva en egen? testa att skriva regler för en winholdembot istället? låter som ett mycket mindre projekt :)

 

Jag har aldrig använt winholdem så jag vet inte hur det fungerar, men det ska väl kanske vara värt ett försök. Går det att välja "HU bot" och sedan programera själv hur den ska bete sig för alla givna situationer? Går det att programera från scratch eller vad man ska säga så det enda winholdem gör är läser in korten och betarnas storlek och sedan utför handlingen?

Går det att pröva winholdem gratis eller måste man betala för att få testa?

 

winholdem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skriva en egen? testa att skriva regler för en winholdembot istället? låter som ett mycket mindre projekt :)

 

Jag har aldrig använt winholdem så jag vet inte hur det fungerar, men det ska väl kanske vara värt ett försök. Går det att välja "HU bot" och sedan programera själv hur den ska bete sig för alla givna situationer? Går det att programera från scratch eller vad man ska säga så det enda winholdem gör är läser in korten och betarnas storlek och sedan utför handlingen?

Går det att pröva winholdem gratis eller måste man betala för att få testa?

 

winholdem

 

:heart:

 

ska nog börja spela på WPX för att du är så snäll helTOK

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skriva en egen? testa att skriva regler för en winholdembot istället? låter som ett mycket mindre projekt :)

 

Går det att pröva winholdem gratis eller måste man betala för att få testa?

 

Själva programmet kan man köpa, sen kostar det lite till när man får sitt konto fryst av pokersajten, kan inte rekommendera att du använder winholdem.

 

Läs detta först så förstår du varför.

 

Ett tips i all vänlighet...

 

A FRIEND

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skriva en egen? testa att skriva regler för en winholdembot istället? låter som ett mycket mindre projekt :)

 

Går det att pröva winholdem gratis eller måste man betala för att få testa?

 

Själva programmet kan man köpa, sen kostar det lite till när man får sitt konto fryst av pokersajten, kan inte rekommendera att du använder winholdem.

 

Läs detta först så förstår du varför.

 

Ett tips i all vänlighet...

 

A FRIEND

 

Läs vad först? Men om jag baraspelar playmoney är det olagligt då?

Eller jag bryr mig iofs inte om de låser kontot, jag ska bara spela playmoney med kompisar utan cash på kontot så det spelar ingen roll. Hur snabbt låser de efter att man använt winholdem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla. Varför ska du göra ett program som förpestar Onlinepokern?

 

Det räcker med colluding och riggade sajter (lol).

 

Gör nåt vettigt istället, typ ett program som du kan spela mot själv - OFFLINE - eftersom du ändå inte är ute efter pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skriva en egen? testa att skriva regler för en winholdembot istället? låter som ett mycket mindre projekt :)

 

Går det att pröva winholdem gratis eller måste man betala för att få testa?

 

Själva programmet kan man köpa, sen kostar det lite till när man får sitt konto fryst av pokersajten, kan inte rekommendera att du använder winholdem.

 

Läs detta först så förstår du varför.

 

Ett tips i all vänlighet...

 

A FRIEND

 

Man kan ju skydda sig genom WinPP

 

Bara som ett litet tips tillbaka....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som taget ur en apokalypsfilm... "jag ska inte använda den, ska bara prova göra en för min egen skull..."

 

Vips så flyger atombomber, plan krashar och onda stridsmaskiner med eget medvetande skjuter ner de fåtalet människor som fortfarande kämpar för att hålla den mänskliga rasen vid liv!

 

Ja, så kan man resonera. Jag har full förståelse för att du inte hjälper mig om du är rädd för att just mina bottar ska invadera nätet och förstöra onlinepokern.

 

För den andra så är inte jag alls tillräckligt bra för att göra en bot som är vinnande på 5$ HU sngs, så någon fara ska det väl ändå inte vara?

 

För det tredje så har jag under min tid på forumet uppfattat dig som en duktig pokerspelare, du borde ju kunna spöa nästan alla HU bottar som finns, förutom möjligtvis någon av de allra bästa, t.ex den som mötte Phil Laak på någon mässa förra året. Borde inte du vara glad om jag låter en bot som är "dead money" spela online cashgame?

 

EDIT: Om jag hade utelämnat det där patetiska i början av mitt första inlägg, tror du jag hade fått något svar alls? Nej! Men jag håller med om att det låter fjantigt, dock är det sant!

 

Jag tvivlar inte en sekund på att du INTE skulle använda den själv, ej heller på att du inte skulle sprida ut den. Jag fick bara en flash-before-my-eyes från diverse festliga filmer där det började så oskyldigt men sen spårade ur fullständigt (se Terminator, Matrix, Alien, Event Horizon etc.. oskyldiga intentioner, katastrofala konsekvenser)...

 

Tro det eller ej, mitt inlägg var faktiskt inte riktat som någon kritik mot dig, och jag dömde varken dig eller dina intentioner med din botprogrammering :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som taget ur en apokalypsfilm... "jag ska inte använda den, ska bara prova göra en för min egen skull..."

 

Vips så flyger atombomber, plan krashar och onda stridsmaskiner med eget medvetande skjuter ner de fåtalet människor som fortfarande kämpar för att hålla den mänskliga rasen vid liv!

 

Ja, så kan man resonera. Jag har full förståelse för att du inte hjälper mig om du är rädd för att just mina bottar ska invadera nätet och förstöra onlinepokern.

 

För den andra så är inte jag alls tillräckligt bra för att göra en bot som är vinnande på 5$ HU sngs, så någon fara ska det väl ändå inte vara?

 

För det tredje så har jag under min tid på forumet uppfattat dig som en duktig pokerspelare, du borde ju kunna spöa nästan alla HU bottar som finns, förutom möjligtvis någon av de allra bästa, t.ex den som mötte Phil Laak på någon mässa förra året. Borde inte du vara glad om jag låter en bot som är "dead money" spela online cashgame?

 

EDIT: Om jag hade utelämnat det där patetiska i början av mitt första inlägg, tror du jag hade fått något svar alls? Nej! Men jag håller med om att det låter fjantigt, dock är det sant!

 

Jag tvivlar inte en sekund på att du INTE skulle använda den själv, ej heller på att du inte skulle sprida ut den. Jag fick bara en flash-before-my-eyes från diverse festliga filmer där det började så oskyldigt men sen spårade ur fullständigt (se Terminator, Matrix, Alien, Event Horizon etc.. oskyldiga intentioner, katastrofala konsekvenser)...

 

Tro det eller ej, mitt inlägg var faktiskt inte riktat som någon kritik mot dig, och jag dömde varken dig eller dina intentioner med din botprogrammering :).

 

My bad.

 

Peace :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om man ska programera en egen pokerbot, i vilket program/språk gör man det lättast?

2. Om man ska göra det i ett programeringsspråk, t.ex c++, hur läser man in hålkorten, bettingen och brädan till c++?

3. Finns det några färdiga program som man kan mata in olika saker i så man skapar en egen bot, men slipper "hårdprogrameringen?".

1. Det programspråk man själv behärskar bäst. C++ funkar alltid.

 

2. Om du tänker göra en bot som spelar online så måste du antingen komma åt informationen direkt via servern (svårt, man måste nästan ha tillgång till ett API) eller din egen klient (lättast, läs av skärmen typ). I vilket fall som helst är det bökigt och måste du fråga om hur du gör så klarar du förmodligen inte av det. I alla fall inte utan en jävla massa ansträngning.

 

Men är du beredd att lägga ner en massa tid på att lära dig så go for it. Ställ frågan på ett forum mer inriktat mot programmering. Ska du bara ha en bot som går att spela mot för att testa om man är sämre/bättre än boten (alltså inte en onlinebot) så är det busenkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dela upp allt stegvis, hur ska du göra? Hur ska boten veta dina kort? Via anslutningen? Vi chatten där det ibland står vilka kort du har? Läsa av skärmen? Samma sak med hur mycket din motståndare bettar. Klarar du det så har du löst det svåra.. Sen är det bara att börja berätta för din bot vad den ska göra.. voila. klart.. Jag skulle kört på JAVA alt. c sharp men det är dem språken jag behärskar bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...