Gå till innehåll

Var gör jag fel?


Reality81

Recommended Posts

Tyckte själv att jag spelade den helt perfekt men hade fruktansvärt oförtjänt otur. men gjorde jag något fel så berätta vad

 

handen innan sittar jag på knappen, har limpat med 52 i olika färg. floppen är AQ10 två ruter. alla checkar till mig bestämmer mig för att representera ett A höjer halva får en syn. turn blank för hans hand vad jag gissar. sätter honom på ett drag. höjer 80% han foldar. VISAR honom 52offsuit för framtida syften.

 

PRECIS Nästa hand får jag KK han sitter bredvid mig, antar att han e rätt sur nu n'r jag bluffat honom så jag tar till lite o höjer 7x bb han blixtsynar.

 

floppen är perfekt 4 2 Q rainbow.

VET nu instinktivt att han vill spela ut mig med därför agerar jag svag och bara höjer 1/3 av floppen. mycket riktigt sväljer han fällan direkt och tripplar upp min bet. Jag vill inte förlora honom så jag dubblar hans reraise... han tar ett tag och synar.

turn 9 olika färger. Eftersom halva min stack är i potten tycker jag att det är onödigt att gå all in här, jag kan inte lägga mig mot något han gör och jag vill få ut så mycket pengar av honom som möjligt. Så här höjer jag ut 1/3 av potten igen

 

nu är den på ca 200kr och jag har 50kr kvar.

 

river 7

 

höjer min sista bet för att retas lite 20 han gör mig all in och jag har autosyn inklickat.

 

han visar pocket 77

 

är mitt sätt att resonera korrekt eller var det dåligt spel av mig som kostade mig potten? var borde jag ha spelat annorlunda om jag skulle ha gjort det? förutom hans mirakel 5% på rivern är jag ganska nöjd hur jag spelade handen, han hade inte direkt pottodds och jag lyckades verkligen mjölka honom på pengar med bästa handen till river

 

om ni inte listat ut det ännu "angående riverns utfall" så var det svenska spel jag spelade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han synar din reraise på flopen måste han ju ha minst ett par. Så din 1/3 pott bet på turn kändes alldeles för liten.

 

Men jag har inte spelat en enda hand NL utan ser bara NL på tv så rätta mig om jag har fel. Spelar endast FL jag.

 

om du refererar till pottodds så hade han inte oddsen att syna 33% på turn

med oförbättrat pocketpar har du 10% med två kort att komma, och 5% med ett kort att komma att få triss. pottoddsen gav honom 33% med 10% chans att vinna just då. vilket gör hans syn inkorrekt och min höjning skräddarsyss för just den situationen. att jag har otur är orelevant. frågan är om det var korrekt eller inte. DOCK brukar jag höja mer på turn, i just det här fallet var min read på honom så ofelbar att jag visste att han var tvungen att få ett mirakel för att dra ut mig.... ska inte nämna det övriga, då detta inte är menat som en rigg konspirations tråd

 

kan nämna oxå att det är sällan om aldrig du får pottoddsen till att jaga triss. det skulle isåfall vara om det är många med i handen och alla har väldigt djupa stackar ink dig själv och alla spelar aggressivt och överspelar sina händer, väldigt sällan med andra ord. Jag tror inte att han jagade triss. Han synade ner mig för att han trodde han hade bästa handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar väl handen rätt men....han spelade med i handen för att han var lite tiltad på dig, allt pga att du visade handen innan. Jag hade istället ställt mig frågan:

- Är det bra att visa sina kort någon gång öht?

 

;)

'

 

det beror på riggfaktorn.. vilket jag inte vilja prata om här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen innan spelar du riktigt illa låter det som iaf.

 

Vad gäller KK-handen så ser jag inte hur det faktum att du har väldigt mycket i potten är ett argument för att inte ställa på turn. Tvärtom ger du honom en chans att spara det sista om river inte faller som han hoppats.

 

Sen bör du skilja på att höja och att beta, annars blir det väldigt svårt att läsa dina HHs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hela din plan från början med att visa bluffen i din tidigare hand och att höja 7BB med KK innan floppen var ju att representera en bluff.

 

Så fortsätt då på flopp med att betta flopp.

 

Du tror att han är trött på dig och du tror att han tror du bluffar. Fullfölj din plan till slutet och bomba pott elelr nästan pott på alla gator.

 

Nu fick du ju in allt ändå, du hade uppenbarligen otur att 7an kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...