Gå till innehåll

Allt om Chicago!


staffordshire

Recommended Posts

If the two (or more) best hands are exactly equal, which is possible since there is no ranking among the suits, no one scores.

 

?

 

Haha, jag tror att man ska ta dessa regler med en nypa salt. Hursomhelst har alla jag spelat med kört med färg-ranking.

Nåväl, det finns dem som kör med att man vinner hela spelet om man får straight flush....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If the two (or more) best hands are exactly equal, which is possible since there is no ranking among the suits, no one scores.

 

?

 

Haha, jag tror att man ska ta dessa regler med en nypa salt. Hursomhelst har alla jag spelat med kört med färg-ranking.

Nåväl, det finns dem som kör med att man vinner hela spelet om man får straight flush....

 

Jag har aldrig spelat med färgrankingar, sen så spelar vi alltid att fyrtal är 10 poäng samt att alla dom andra åker ner till noll.

Royal är 52 poäng och färgstege är 25 samt att alla åker ner på noll.

Efter som de är så sällsynt med färgstegar så ska de få smaka för dom andra när man väl får in en.

Lyckas man inte få ett enda poäng i genom hela spelet är man dubbelnoll det innebär att man får pröjsa dubbel så mycket till vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Chicago, homegame.

Insatser är ganska höga däemot vet ingen "officiella" reglerna för chicago.

Efter tredje bytet förklarar spelare UTG +1 chicago. UTG + 2 har färgstege och borde således vinna omedelbart. VEM VINNER???

Chicage ger enligt våra regler vid vinst 15 poäng och 5 för den som bryter chicagon. Men Färgstege borde väl vinna omedelbart...?!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte de officiella relgerna, men standard brukar vara att det bara är att lägga ut färgstegen när man får den, spelet "avbryts" och de poäng man bestämt för färgstegen delas ut, och dras ev. bort på motståndarna.

 

bör tilläggas att chicago är ett fantastiskt kortspel som har allt och kräver total uppmärksamhet av spelaren. Finns så otroligt många olika moment och strategier i detta spel, oändliga variationer av regler och paragrafer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...