Gå till innehåll

Hur får man ett bra pokeransikte?


Oscar?

Recommended Posts

Jag har kommit fram till att jag har ett dåligt pokeransikte.

De bluffar jag försöker göra lyckas jag mycket sällan med och när jag har bra kort är det sällan jag får någon med mig. Eftersom jag enbart spelar poker live så är ju detta ett rejält problem. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig? Hur tränar jag upp mitt pokeransikte? Går det ens?

 

Jag ber om ursäkt om det redan finns någon liknande tråd.

Jag ber om ursäkt om jag skrivit i fel del av forumet.

Jag ber om ursäkt om det är något fel på ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår fråga.... Jag antar att en del människor har det här automatiskt, på samma sätt som andra människor saknar den förmågan.

 

Ens genetiska förutsättningar kan man inte ändra på, men däremot tror jag att man genom att spela MYCKET på så sätt blir bättre på det här. För nyare spelare kan det handla om nervositet, orutin, mm....

 

I ditt fall kanske det inte handlar om pokeransiktet heller. Det kan vara så att du bluffar i ett sånt läget att det inte fungerar, mot motståndare som inte är tillräckligt bra att försöka bluffa ut tex. Det sätt som du betar på avslöjar säkerligen lika mycket som ett pokeransikte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med: "pokeransiktet" omfattar inte bara ansiktet utan även röst, händer, fötter, kroppshållning, mm. Jag vet riktigt bra spelare som inte visar någonting från midjan och uppåt, men fötterna börjar dansa runt så fort de blir nervösa. :)

 

Jag tror absolut att "pokeransiktet" går att öva upp. En bra princip är att försöka se likadan ut hela tiden, precis som satan68 skrev. Ett klassiskt misstag är annars att försöka se osäker ut när man har bra kort och självsäker när man har dåliga kort. Det är inte att rekommendera!

 

Öva med några vänner som ger dig ärlig feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Jag blir alltid lika förvånad när jag kommer in efter en stund för att kolla om någon läst mitt inlägg och jag har fått flera svar. Verkligen ett bra forum det här!

 

Jag är nervös när jag spelar kort men eftersom jag är det både när jag bluffar och har bra kort på riktigt så borde det väl inte göra någon skilland? Hur tränar man bort nervositet då? Någon som har något tips? Eller är det bara att spela spela spela?

 

Jag försöker hela tiden se likadan, oberörd ut. När jag har dåliga kort så behöver jag ju inte anstränga mig för att se oberörd ut men sedan när jag har bra och försöker göra likadant kanske man kan se att jag anstränger mig, jag vet faktiskt inte.

 

Jag försöker tänka mycket på hur jag sitter i stolen, hur jag ser ut i ansiktet och hur och vad jag säger. Däremot har jag aldrig tänkt på att fötterna kan avslöja en också. Bra tips! Ska kika under bordet nästa gång :)

 

Efter varje gång jag spelat poker brukar jag och en polare diskutera kvällens spel. Ska be honom hålla koll på mig nästa gång vi spelar så kanske han kan komma med några synpunkter på hur jag uppträder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nervös när jag spelar kort men eftersom jag är det både när jag bluffar och har bra kort på riktigt så borde det väl inte göra någon skilland?

 

Jag försöker hela tiden se likadan, oberörd ut.

 

Att se likadan ut hela tiden är inte samma sak som att se oberörd ut! Om du är "nervös av naturen" vid pokerbordet, så kanske du ska försöka att alltid se nervös ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte man ska oroa sig så mycket för ens "visuella", fysiska uppträdande (såvida man inte gör något extremt avslöjande). Försök bara att anamma ett neutralt "läge", dvs en position att alltid falla tillbaka till; punkt att lägga blicken på, positionera armar och händer, slappna av i axlarna och inte ge ifrån dig nån avvikande signal. Detta gäller i synnerhet när du har bettat och din motståndare försöker stirra ner dig, frågar och försöker lista ut något. Att bara retirera till "status quo" är då tryggt.

 

I form av "tells" tror jag att ens bettande avgör mer för majoriteten motståndare, så är det för mig i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju jättebra att ni ger honom massor av tips på vad man bör tänka på angående hur man ser ut och beter sig vid pokerbordet, men det är ju fortfarande inte det som är problemet. Ge honom några tips på hur han undviker att vara så lättläst istället. Pokeransiktet har med väldigt stor sannolikhet väldigt lite med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tips jag kan ge när man bluffar är att skita i vad man egentligen har på hand och spela precis som man skulle göra om man verkligen hade den där monsterhanden man leker att man har. Det är ju såklart ganska uppenbart, och jag vet inte vilken nivå det rör sig om nu, men på de lägre nivåer jag spelar så har det i alla fall hjälpt mig en hel del.

 

Många tenderar att antingen beta ett litet bet (fega spelare som halvhjärtat försöker sig på en bluff once in a while) eller ett enormt överbet. När jag bluffar leker jag helt enkelt att jag har någon uppenbart bra hand som överpar eller TPTK.

 

Såklart inget nytt om du lirar på högre nivåer, men jag tror definitivt det hjälper många på min nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka läsa allt alla skrevit, det jag kan säga är iaf att även om du försöker se "lika" dan ut i alla situationer så kommer det inte funka..om någon lägger tillräkligt mycket tid på att studera dig så kommer dom se när du verkligen måste hålla dig till ditt "ansikte"

 

Detta är min personliga åsikt ska jag väl säga, och jag brukar se detta hos ca 30% av dom jag spelar live emot..

 

Mitt tips blir dock som någon skrev här uppe, fåna dig och greja med lite olika saker..var dig själv men bli inte "tight" i kroppen bara för du har nötterma (våha skämta då med typ)

 

Jaja så är detmmm ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...