Gå till innehåll

Satsningsstruktur i dealers choice?


Big-O

Recommended Posts

Jag och några polare satt och lirade ett hold'em cash game spel för några dagar sedan varpå en spelare förslår att vi spelar dealers choice. Det blev texas i två rundor med sedan så valde en person 7 card stud och vi märkte att det blev lite konstigt med mörkar osv.

 

Så hur ser ante/blinde strukturen ut i ett dealers choice spel egentligen?

 

/ Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och några polare satt och lirade ett hold'em cash game spel för några dagar sedan varpå en spelare förslår att vi spelar dealers choice. Det blev texas i två rundor med sedan så valde en person 7 card stud och vi märkte att det blev lite konstigt med mörkar osv.

 

Så hur ser ante/blinde strukturen ut i ett dealers choice spel egentligen?

 

/ Andreas

 

Nu kanske jag inte riktigt begripit det här, men satsnings/ante/blind-strukturen är väl också upp till dealern?

Alltså, när jag ska ge så säger jag helt enkelt:

Texas Hold 'em FL 5/10 kr med två blinds på 1 respektive 2,5 kr eller Omaha hold 'em No Limit med en blind på tio kronor eller 5-korts mörkpoker, pot-limit med 2 kronors ante o.s.v.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och några polare satt och lirade ett hold'em cash game spel för några dagar sedan varpå en spelare förslår att vi spelar dealers choice. Det blev texas i två rundor med sedan så valde en person 7 card stud och vi märkte att det blev lite konstigt med mörkar osv.

 

Så hur ser ante/blinde strukturen ut i ett dealers choice spel egentligen?

 

/ Andreas

 

Man kan ju köra samma game ett helt varv så blir det rättvist för alla.

(Det tar ju lite längre tid men spelar man poker så har man väl inte nån tid å passa? ;) )

 

//Telle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annas går stud utmärkt att spela med mörkar också, så gör dom¨på Cosmopol. UTG börjar precis som i tesax. På fjärde gatan så agerar högsta hand först som vanligt.

 

Du som kan sånt här Ola...

Är det inte så om man nu ska byta, att dealern väljer även bet-struktur??

 

Jag är inte helt säker nämligen, har bara kört dealers choice på mycket amatörmässig nivå.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så om man nu ska byta, att dealern väljer även bet-struktur??

 

Nej inte nödvändigtvis. I tallin har jag spelat precis som Ola säger med blinds i alla spel, även studspelen. På klubben där jag spelar får man välja spel, men blinds/ante är alltid samma från kväll till kväll. Det är väl helt enkelt bara att bestämma i det gäng man lirar hur man vill göra, men det är ju bra om alla spel kostar lika mycket i förhållande till buyin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...