Gå till innehåll

Hur stor bankrulle?


Suron

Recommended Posts

Om du hade tex Bill Gates förmögenhet på ca 400 miljarder kronor så undrar jag hur stor del av den du skulle använda som bankrulle till din poker? Jag vill även veta vilka nivåer ni skulle spela på.

 

Jag själv skulle nog avsätta 2-3 miljarder och försöka spela seriöst i Las Vegas bland de stora borden. The big game lockar...

 

Detta är en mycket seriös fråga som gäckat mänskligheten i många många år. Svara nu så blir allt bra... ;):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå och dö.

 

Om min tråd var dålig så var ditt inlägg ännu sämre. Jag vill inte dö men du som verkar så cool och tuff kan väl komma och försöka ha ihjäl mig. Jag är oerhört tveksam om dina pokermuskler är kapabla till det. Men va fan, go all-in så kanske du klonkar i en fight mot mig. Jag har aldrig slagits i hela mitt liv. Så du har väl ev+ mot mig.

 

Jag ber om ursäkt för min tråd. Jag glömde bort att blnd alla pokernördar så finns ingen med lite fantasi. Allt skall vara superseriöst och allvarligt. Gud nåde den som drömmer sig bort lite på nattkvisten. Gå och dö istället. Det låter tråkigare.

 

Jag ber härmed Nebbis och er andra pokernördar om ursäkt och lovar att bara skriva superseriösa och tråkiga inlägg om starthänder och annat megaintressant. Idioter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suron är ett troll. Mata inte trollen.

 

Jaså, man blir ett troll baserat på ett inlägg. Vem bestämmer vad man får och inte får skriva, är det du månne?

 

Jag ber då om ursäkt och kommer bara fortsättningsvis att skriva lika bra och viktiga inlägg som du gör. Man vill ju inte förstöra detta superforum för den tråkigaste och mest fantasilösa grupp människor jag någonsin skådat.

 

Ni är väl så rika redan så ni inte behöver drömma om stora bankrullar. Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gömmer sig faktiskt en intressant fråga i OP: Hur stor del av sin förmögenhet kan man tänka sig att avsätta till sin BR (vare sig man är Bill Gates eller verkstadsarbetaren Bert)?

 

I mitt fall brukar en ganska stor del av min (monetära) förmögenhet utgöras av min rulle. Mest därför att jag aldrig har några pengar på matkontot, men oftast iaf har lite pengar i rullen. Om man räknar med all min egendom i min förmögenhet så är rullen ganska liten i jämförelse - kanske mellan 1 och 5% av min förmögenhet. Just nu 0%, då jag inte har nån rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tilläggas att jag hört att Gates spelar small stakes. Då torde han ha en rätt liten rulle, fast jag tror inte han bryr sig så mkt om såna saker på den nivån.

 

Grejen sägs iaf vara att han spelar small stakes för att det är där han finner ett lagom svårt motstånd. Förnuftigt, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gömmer sig faktiskt en intressant fråga i OP: Hur stor del av sin förmögenhet kan man tänka sig att avsätta till sin BR (vare sig man är Bill Gates eller verkstadsarbetaren Bert)?

 

I mitt fall brukar en ganska stor del av min (monetära) förmögenhet utgöras av min rulle. Mest därför att jag aldrig har några pengar på matkontot, men oftast iaf har lite pengar i rullen. Om man räknar med all min egendom i min förmögenhet så är rullen ganska liten i jämförelse - kanske mellan 1 och 5% av min förmögenhet. Just nu 0%, då jag inte har nån rulle.

 

Intressant läsning från någon som ansträngt sig innan han sågar utan argument..

 

Jag har aldrig spelat seriöst nog för att ha en rulle. Jag funderar dock på att starta upp med 1000-5000 kr eller liknande. Det är ganska mycket pengar för mig som jobbar på en industri. Det lär dock bli mindre kostnader då man förmodligen gör av med mycket mer genom att sätta in pengar, ta ut pengar, sätta in pengar osv osv hela tiden utan riktig kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suron, tagga ned.

 

De e ok att bli upprörd över att bli sågad, men chilla (jag hatar det uttrycket, men det passade in på nåt sätt..)

 

Haha, jag skriver mycket på FBK:s forum där det är oerhört mycket högre till tak än på detta mes-forum. Jag tål alltså den lilla kritik som jag får här utan problem. Det är liksom en fis i rymden jämfört med vad man kan få läsa på FBK:s forum. Jag tycker dock att många på detta forum är fruktansvärt dryga och tror sig vara något. Därav mina relativt hårda svar. De borde dock vara tuffa nog att tåla dem.

 

Mängden besserwissrar på detta forum måste vara störst på hela nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner inte för att dra en massa argument mot sådana här trådar, för jag hoppas att du efter dessa inlägg inser att din tråd är helt ufo.

 

Vem har bestämt att tråden är helt UFO? Du eller? Coola ord du för dig med pysen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släpp sargen(höhö) och kom in i matchen. Det du skrev om är totalt ointressant, du fann det lite lustigt och fyndigt; det gjorde ingen annan. Förstå att du blir sågad när du kommer in och skriver ett korkat idiotinlägg av noll intresse. Gör det inte värre genom att försöka hoppa på OSS, när du grävt din egen grav här. Personligen är den här typen av tråden den typ av humor/fyndighet jag avskyr allra mest, och i regel folk som som ens får för sig/kommer på tanken att skriva sånt här den typen av människor jag nära nog jämställer med djur.

 

Seså, tillbaka till FBK:s forum med dig om du inte kan förstå att såna här trådar är dödsdömda i samma sekund som du trycker på "skicka".

 

Du verkar vara en cool kille.

 

Hoppa på er? Ni hoppade på mig och jag försvarade mitt oskyldiga inlägg.

 

Var i mitt inlägg fann du ett försök till humor?

 

Jag tycker frågan är intressant. Det finns faktiskt folk med sjukt mycket pengar. Ibland undrar jag hur jag skulle leva om jag var någon av dem. Det ber jag dock om ursäkt för nu. Dagdrömmande under sega stunder är bara för idioter tydligen.

 

Jämställer du folk som skriver inlägg du inte gillar med djur? Du verkar vara en trevlig prick... Människor =djur. Vad är du för en varelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog lätt sätta undan 10 miljoner$ så jag kan spela typ NL200/400.. det vore lattjo.. eller lite fixed 1k/2k

 

Hur kan du sjunka så lågt att du går mot oraklena på denna sida och svarar på mitt oerhört hemska inlägg? ;)

 

Visst vore det skoj att vara mångmiljardär och slaska runt på de stora borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...