Gå till innehåll

WSOP 2006: Phil Hellmuth är alltid sen?


mrghost

Recommended Posts

Skaffa dig ett liv. Så gör alla storspelare.

 

Det är många storspelare som kommer sent till turnerningarna för att de spelat cashgame hela natten.

 

Det finns tom de som kommit så sent till turneringen att de blivit bortblindade innan de dykt upp.

 

Tänk vad bra inlägget hade blivit om du struntat i första meningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bli upprörd? Det är helt enligt reglerna och det skadar ingen annan.

 

Om jag tex sitter o spelar ett lukrativt cash game så e de bättre EV att sitta kvar där ett tag än att spela den första tiden i turneringen. Eller så ville han inte stressa till turneringen helt enkelt. Eller så vill han bygga trademark. Alla är fullt legitima skäl, och det finns ingen anledning att ta illa upp.

 

Tacka för de gratis blindsen och gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt fattar folk noll. Mycket fisk här på PF.

Hellmuth tjänar mer på att vara personen Hellmuth än att spela poker. Dvs alla hans reklam kontrakt, böcker osv. Ett sätt att skapa uppmärksamhet är att komma för sent. Får extra tv tid, får folk att prata om honom. Det till och med skapas en tråd här på forumet. Jag skulle säga att de verkar funka ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt fattar folk noll. Mycket fisk här på PF.

Hellmuth tjänar mer på att vara personen Hellmuth än att spela poker. Dvs alla hans reklam kontrakt, böcker osv. Ett sätt att skapa uppmärksamhet är att komma för sent. Får extra tv tid, får folk att prata om honom. Det till och med skapas en tråd här på forumet. Jag skulle säga att de verkar funka ganska bra.

 

Har du stor insikt i hans ekonomi?

Någon föreslog en två månaders gräns för nya medlemmar innan man fick börja posta. Lät som en bra idé i mina ögon...

jävla attityd folk ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses. Nu har det gått för långt. Sålänge folks senkommande inte skadar dom andra som spelar så förstår jag ärligt talat inte varför man ens diskuterar saken. Känns nästan som att trådskaparen är en sådan som vill skapa en åsikt blan majoriteten så dom tvingar folk att göra som dom vill. Usch, ibland är människan äcklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är coolt att Helmuth alltid kommer försen till main,

 

Ok somliga skrev att många dyker upp sent p.g.a. cash game spelande och allt vad det nu kan vara. Men Helmuths signatur har ju blivit att alltid komma försent. Jag tycker det är ganska iskallt, Helmuth vill verkligen vara den spelaren som alla fruktar, han vill att när h an sätter sig vid ett bord ska de andra rysa, iallafall spelar han på den imagen, det är det som gör att jag tycker snubben är så jäkla skön. fast det är ju jag, jag älskar tv-lirare. Dom som gör att det blir en fröjd att kolla på poker på TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses. Nu har det gått för långt. Sålänge folks senkommande inte skadar dom andra som spelar så förstår jag ärligt talat inte varför man ens diskuterar saken. Känns nästan som att trådskaparen är en sådan som vill skapa en åsikt blan majoriteten så dom tvingar folk att göra som dom vill. Usch, ibland är människan äcklig.

 

Trådskaparen uttryckte väl ingen åsikt i frågan alls..? Edit: det stod visst nåt om nonchalans iofs.

 

Sälv tycker jag det är rätt coolt gjort av Hellmuth. Han vet ju att han vinner ändå liksom. (-:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses. Nu har det gått för långt. Sålänge folks senkommande inte skadar dom andra som spelar så förstår jag ärligt talat inte varför man ens diskuterar saken. Känns nästan som att trådskaparen är en sådan som vill skapa en åsikt blan majoriteten så dom tvingar folk att göra som dom vill. Usch, ibland är människan äcklig.

 

Trådskaparen uttryckte väl ingen åsikt i frågan alls..? Edit: det stod visst nåt om nonchalans iofs.

 

Sälv tycker jag det är rätt coolt gjort av Hellmuth. Han vet ju att han vinner ändå liksom. (-:

Han har åkt ut iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf, det är ju fullt tillåtet att komma sent! Massor av spelare gör det! Det är helt onödigt att spela de första händerna (i stort sett). Det finns ingen anledning att tvinga nån spela alla händer.

 

Jag fattar inte hur man kan bli sur över att en kille gör något som är helt enligt reglerna.

 

Nästa gång nån checkraisar eller bluffar ska jag skälla ut honom efter noter - så nonchalant och fult att hålla på o luras så där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag läst i den här tråden är det ingen som är sur över det eller vill tvinga honom att spela alla händer. Trådskaparen använde ordet nonchalant och jag använda ordet fjantigt. Jag är inte sur eller upprörd för att han gör så, jag skiter fullständigt i vad han sysslar med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om Phil Hellmuths nonchalans att komma för sent till tävlingarna?

Egentligen bryr jag mig inte ett dugg hur han väljer att spendera sin tid Hellmuth, ville bara höra era reaktioner på det. Skulle vara kul att höra om det är nån annan som kör på den stilen och väljer att slå sig ned på bordet efter första blindperioden är slut och varför ni isf gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Negreanu använde sig av samma "taktik" under ett event för att han inte orkade koncentrera sig under hela eventet. Det tar på krafterna att vara fullt fokuserad hela tiden, hela dagarna i flera veckor. Istället kan de komma lite sent och ändå inte förlorat så mkt.

 

Nu har ju Hellmuth gjort en grej av det hela och skulle komma försent oavsett vilken nivå de skulle börja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag hade vunnit 10 WSOP armband när kommit sent hade jag fortsatt med det...

 

QFT.

 

Plus att det är skönt att komma direkt in i ett game, istället för att vara med om de där första nervösa händerna då man nästan inte vill se AQ, KK, QQ eller JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...