Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

Härligt att det ska rapporteras hand för hand på poker.se!

 

Om det nu innebär vad som jag fattar det som, att de ska rapportera ALLA händer.

 

Rapporterade i varje fall samtliga händer ifjol..

 

Det är precis vad som ska göras. :)

 

Det är ju hur bra som helst, ska redan sätta ölen på kylning för imorrnkväll! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev inte Daniel N. POY 2004?

 

Joo men inte inte wsop-player of the year.

 

Har för mig att han blev det, han beställde ju regplåt med wsop 05 ifall han skulle ta hem bilen nästa år också. Sen har jag för mig att i wsop 05 så är det ett inslag att han åker runt i sin toyota och glider runt.

 

Men ok, jag är inte 100% säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gavin Smith om Friberg efter spelet nedan (som är från igår):

 

"Wow! How the heck can he make that call with two nines? It's ridiculous!" "Man, with two nines, that's just a ridiculous call!!"

"That is just total, TOTAL, novice poker! Horrible poker! That's like the worst call I've heard about in the World Series. That's just terrible poker!!"

 

----

 

Tror också det är det värsta syn, speciellt i det läget av turneringen, som jag sett på denna nivån - ever. Totalt jävla hjärnsläpp. Kanske var det denna handen som gjorde att Cunningham vann wsop 2006 (var ju den som inledde hans klättring från 3-17mille).

 

Även om han satte honom på semibluff färgdrag är han ju troligtvis underdog..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter Gold i samma takt så...

 

Allen Cunningham Eliminated 17th ($659,730)

On a board showing AspadeKspadeQspade, Cunningham moves all-in for his last 12,000,000 with 1,800,000 already in the pot. His only opponent - Jamie Gold - who is also the only one who could eliminate Cunningham at this point, goes into the tank for six minutes before finally deciding to call, showing 7heart3spade. Cunningham looks to be in shock as he turns over 9spade8spade. Jamie Gold realizes he just shipped away over half his stack size to the second chip leader and says "I thought you were bluffing". The turn comes 10spade, which gives Gold outs to get a sensational split if the Jspade were to hit the board on the river. The whole room is holding their breaths in what seems to be forever before the dealer finally burns a card and turns the fifth street over. It's the Jspade. Nobody believes its true as Gold hits the perfect-perfect to split the biggest pot so far in this years World Series of Poker. Cunningham goes furious and throws his chair at the dealer, and the whole thing gets even more surreal. After short time of discussion between the floor man and the tournament director, it's decided that Cunningham is disqualified from the tournament and that the rest of his chips are to be given to Jamie Gold. He now sits with over 33,000,000, 27 million more than the new second chipleader.

 

Det bästa skämtet den gångna natten förtjänar att postas igen - tack igen isuckcallme - skrattade så jag vek mig dubbel (postades när de var just 17 kvar o alla diskuterade vem som var näst i tur att lämna..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik såg väl Phil Hellmuth gå förbi och fick svårt att hålla sig med niorna ;)

 

Spelet verkar ju rätt svårförklarligt, särskillt som Cunningham är rätt så tight, men som sagt om han så bara spar in en lyckad bluff så har han vunnit tillbaka mkt av det.

 

Oavsett så har ju Erik mkt bra häng trots detta så vi får hoppas att han tar hem det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det känns ju onekligen som ett ordentligt fiskspel. Poker.se har handen som dagens fråga idag.

 

Fiskspel ja, men nu får de andra spelarna riktigt svårt att bluffa Erik då de vet att han är synbenägen med sådana händer.

 

Så inget ont som inte för något gott med sig, synen var dålig för hans chipstack men bra för hans image.

 

Hehe, jo, så är det ju med de flesta dåliga spel. I det där läget bör man dock välja chipstack före image alla dagar i veckan. Det var ju ingen liten del av hans stack det kostade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om han satte honom på semibluff färgdrag är han ju troligtvis underdog..

"Att Mats är villig att gå in som underdog är en av orsakerna att han är bättre än dig." /Hjort

Det är lite skillnad på att ställa all-in och att syna en all-in. Hur som helst så tycker jag inte man ska tjafsa allt för mycket om handen. Han är chiptrea med nio kvar, och klart man gör ett misstag förr eller senare. Inte kan man spela felfri poker 24/7..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade han odds att syna mot färgdrag+1 överkort eller färgdrag + 2 överkort eller hur mycket ställde cunningham för?

 

Om jag kommer ihåg rätt behövde han slänga in 1.8mille i en pott på 2.8-3.0 mille så det var definitivt odds att syna mot den handdistributionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade han odds att syna mot färgdrag+1 överkort eller färgdrag + 2 överkort eller hur mycket ställde cunningham för?

 

Om jag kommer ihåg rätt behövde han slänga in 1.8mille i en pott på 2.8-3.0 mille så det var definitivt odds att syna mot den handdistributionen.

 

då är det ju inte så illa, jag menar det är ju inget fundmentalt misstag som det låter på gavin smith...han gick på sin read...sen om readen var dålig är en annan sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har koll på hur lång tid finalbordet brukar ta ungefär?

Måste försöka planera mitt liv så jag både kan följa det och hinna med och sova lite så jag orkar jobba på fredag.

Är i samma läge.

Nån får gärna rätta mig, men jag tror finalbordet tog mer än 12 timmar förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade han odds att syna mot färgdrag+1 överkort eller färgdrag + 2 överkort eller hur mycket ställde cunningham för?

 

Om jag kommer ihåg rätt behövde han slänga in 1.8mille i en pott på 2.8-3.0 mille så det var definitivt odds att syna mot den handdistributionen.

 

Tveksamma odds redan om han VET att han är uppe mot färgdraget definitvt inte annars.

 

Lillerik tror sig ju veta att han är uppe mot ett färgdrag. Då är det ju minst ett överkort, troligtvis två (mot hans nior). Överkorten 6 outs och färgdraget 9 outs, dvs 15 outs. Multiplicerar man sina outs med 4 på floppen så får man den ungefärliga chansen som man har att vinna potten, dvs Cunningham har 60 procents chans att vinna potten. Friberg vinner alltså 40 procent av gångerna mot färgdraget och överkorten.

 

Friberg behöver betala ca 40 procent av pottens storlek för att syna, så redan här är synen tveksam minst sagt.

 

Men om Cunningham har ett överpar eller ett set är han ju totalrökt - då har Friberg istället ett par outs.

 

Allt beror alltså på hur säker Friberg är på att han sätter Cunningham på rätt kort. Cunningham var en av de tightaste som var kvar, men han var också skortstack (beredd att chansa mera möjligtvis) + att den bet som Cunningham gör oftast är en semibluff för färgdrag, speciellt i det läget. Helt säker kan ju i vart fall inte friberg vara...

 

Men med tanke på Fribergs egna utsatta läge i turneringen vid en syn, ställt mot att han hade ett ganska bra läge om han la sina kort, tycker iallafall jag att det var en självklar laydown. Men Friberg är en gambler och det är väl därför han sitter där han gör. Go Friberg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillerik tror sig ju veta att han är uppe mot ett färgdrag. Då är det ju minst ett överkort, troligtvis två (mot hans nior). Överkorten 6 outs och färgdraget 9 outs, dvs 15 outs. De spelade väl 6-7 spelare så 3+12-14 kort borta ur leken dvs ca 35 kort kvar i leken. 30 procents chans för Cunningham att sätta en av sina outs. Friberg vinner alltså 70 procent av gångerna mot färgdraget och överkorten

 

Vad har det för betydelse?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...