Gå till innehåll

NLT - SnG, 88 i potentiell flervägspott


Recommended Posts

Samtliga spelare i potten är väldigt lösa och muppiga utom chinacat180, som endast är semilös och halvmuppig.

 

Vad göra med 88 här?

 

 

Level III (25/50)

Seat 1: fulltiltlday (2470 in chips)

Seat 2: Myssion (1490 in chips)

Seat 3: big dawg52 (740 in chips)

Seat 4: MOMSEN (1340 in chips)

Seat 5: LanderD (1320 in chips)

Seat 6: chinacat180 (1850 in chips)

Seat 7: mcgyver513 (1515 in chips)

Seat 8: stock33647 (300 in chips)

Seat 9: -DrBlaze420 (2475 in chips)

fulltiltlday: posts small blind 25

Myssion: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion :8h::8d:

big dawg52: folds

MOMSEN: calls 50

LanderD: folds

chinacat180: calls 50

mcgyver513: folds

stock33647: raises 250 to 300 and is all-in

-DrBlaze420: folds

fulltiltlday: calls 275

Myssion: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Storstacken synade all-in:en vilket är svårtolkat, men känns mer som han har en draghand och räknar med fler syner. Om de två andra verkligen är muppar och inte halvmuppar lutar det åt fold (eftersom alternativen i mina ögon är fold eller all-in) för ställer vi in är det stor risk för syn från minst en mupp och då kommer nog storstacken att också gå med. Skulle nog ställa med TT+, men 88 känns i underkant.

 

Nu är det väl en turbo och nästa nivå är 50/100, men ändå... ...nej, fold får det bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som en särskilt svår fold tycker jag, vill du verkligen pusha för 30 BBs med 88 när du ännu inte investerat något i potten och flera visar intresse? Visst, du kanske tar potten osynad, men samtidigt finns ju risken att du blir synad, och då är det i bästa fall coinflip. Jag foldar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att det är en solklar fold, Myssion har lagt BB på 50.

 

Men vi kommer sitta ur position mot chipleadern om vi synar - det suger, all-in skulle ta bort det problemet men skulle nog inte kännas bra att ställa här när jag ligger bra med för att komma in på pengarna och det kommer nog bättre lägen att stjäla.

 

Känns som shortstacken kan ställa på vilket Ax som helst så den skulle jag inte vara så orolig för.

 

Det beror nog lite på hur pass synbenägen chipleadern är, om han synar på mycket känns det som en fold - vill inte slantsingla i detta läge.

 

med 3 st som ska snacka efter vårt bet skulle jag nog folda - men jag vet inte om jag tycker att det är en så solklar fold.

 

Om de andra 2 dessutom oxå är synbenägna muppar kan de gott få göra upp i en stor pott medan jag sitter bredvid och observerar. Gynnar bara mig om fältet tunnas ut.

 

// JJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga spelare i potten är väldigt lösa och muppiga utom chinacat180, som endast är semilös och halvmuppig.

 

Måste vara underbart att spela mot sådant motstånd ;)

Tänk att vara den enda icke-muppen vid bordet. :D

 

Vid mina bord är jag den enda muppen :shock:

 

P.S Jag hade foldat, men så är jag mycket konflikträdd så här tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit TT och högre så hade jag nog ställt.

Med bara 88 så hade jag nog foldat.

 

Man vill i detta läget minimera antalet överkort man är uppe mot samt att slippa vara dominerad av ett högre par.

 

Därför har jag krav på att inte vara uppe mot alltför många överkort när jag pushar i detta läget. Dessutom vill jag inte se att småstacken sitter på par i nior och tredubblar upp sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du har rätt odds till en syn så vad är planen på floppen? Fulltilt "måste" ju ha ngn form av hand. Typ 99+ (lägre också kanske), AK, AQ, AJ, AT, KQ, KJ, JT. Så vad gör du på floppen om ngt överkort kommer, foldar och förlorar viktiga marker. Ställ eller fold måste vara alternativen och eftersom det är så tidigt fortrarande så skulle jag säga fold.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Jag personligen hade tryckt in markerna och hoppats på att få möta shortstacken ensam. Detta eftersom jag tycker om att ha mycket marker att spela med i början av en sitngo. Man kan anta att det i ett scenario där du möter shortstacken ensam är uppe mot ett lägre pocket eller två överkort och då du är favorit i ena fallet och coinflip i andra ser jag det som ett bra alternativ att trycka in markerna. De händer man inte vill se i det läget är TT-AA och chansen för det är relativt liten i förhållande till motsatsen därför är bästa scenariot du ensam mot shortstacken = all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du beredd att ställa in med 30BB med 88 här? Förutom killen som kallsynade 6BB så har du ju två personer till som är kvar i potten som, där åtminstone en kan ha slowspelat ett högt par.

I bästa fall betalar du 300 för en pott på 1000 där du har 50% chans att vinna, eller också har du betalat 1500 i en pott du har 20% chans att vinna. Jag hade foldat den handen ganska snabbt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...