Gå till innehåll

ARTIKEL: Ken "Jag kan lära en apa att spela SnG!"


Largo-Sama

Recommended Posts

LOL

 

The-monkey-master-mind:

 

Jag plockar upp rags och en stensäker tell på matte: hon har stålet. Jag lägger upp en lysande gameplan: "om jag röjjer som satan o slänger hålkorten åt helvette, så ger hon säkert mig sina kort"

 

Sagt o gjort, planen lyckas perfekt. Nu gäller det bara att slowplaya för att få med de andra. Trots att alla säger åt mig att betta så lurar jag dem att jag inte vill, sen när beten kommer så går de rakt i fällan - Perfan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Men att hävda att det inte kräver skills för att vinna och att det bara är tur, särskilt på $200-$500, är ju bara rent trams.

 

 

Jag refererar till det ken säger, att det finns vissa som kallar sig proffs bara för att de har turen med sig ett tag, säger inte alls att det bara är tur, men håller man på och plonkar på all-in knappen i var o varannan hand testar man verkligen fru fortuna.

 

Du babblar om trams hela tiden, sila ditt eget "trams" först tack!!!

 

Du kan inte vara seriös? :shock: Möjligtvis att man testar fru Varians isåfall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du babblar om trams hela tiden, sila ditt eget "trams" först tack!!!

 

1. I en SnG ligger kanske 80% av din ROI i det sena skedet av spelet, där man har korta stackar och allin är helt korrekt strategi. Om du tror att korrekt allin-strategi är att plonka på allin-knappen mer eller mindre slumpmässigt i var och varannan hand så får du nog tänka om, det har inget med "att utmana fru fortuna" att göra, utan handlar, som i all poker, om att hitta $EV-edge och maximera den.

 

2. SnG-proffsen lirar 1K-3K turrar/månad. Du ska ha bra med tur för att klara dig i mer än en halv månad utan att gula om du inte vet vad du pysslar med. Som pokerspelare borde du veta att man inte klarar av variansen i längden genom att spela huvudsakligen på tur.

 

 

Vilket övrigt trams är det som du bekymrar dig över?

 

Men ändå ingen jätte-edge.

WTF, hur är 10%+ avkastning på en investering som i snitt varar under en timme inte fucking gigantiskt?

 

Ja, räknar man på det sättet så är det en fin liten edge. Jag säger inte att det inte är lönsamt, men jag menar att du har mindre utrymme för misstag än vad du har i t.ex. en MTT, där ett misstag inte är lika mycket värt då du har en ROI på kanske 200%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ändå ingen jätte-edge.

WTF, hur är 10%+ avkastning på en investering som i snitt varar under en timme inte fucking gigantiskt?

Om man ser det som en investering där man bara stoppar in pengarna och en timme senare kan kvittera ut 110% är det ju förträffligt, men nu måste man ju faktiskt (dessvärre) arbeta under hela investeringstiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen han pratar om var jag med i. Han pratar troligtvis om mig, med reservation för att han kan prata om en annan amatör men det tror jag inte.

Hur som helst som ni alla förstår så skulle Ken troligtvis komma i långt i tävlingen "världens sämsta förlorare". Han var oerhört irriterad efter turneringen, vid prisutdelning inför kameror så var Ken troligtvis den enda som inte log. Övriga proffs ställde glatt upp.

 

Förövrigt är han som ni vet ordförande i svenska pokerförbundet etc. att då anse att SnG-spelare inte kan spela poker är faktiskt ett intressant ställningstagande. Det gör även att han bör vara emot alla turneringar som är uppbyggda genom "satellit"-bord (turneringen han pratar om var så) när ex. 2 från varje bord går vidare. Dessa fungerar ju nämligen precis som SnG.

Det är då märkligt att han är den person som bjuder in samtliga proffs till Scandinavian Masters senare i augusti då denna turnering lär vara uppbyggd just så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update pa Apan!

 

Sajten apan skulle spela for hade tydligen lyckats anmala honom genom det klassiska amerikanska kryphalet "det star inte i reglerna att inte apor far spela".

 

Arrangorerna stod handfallna och kunde inget gora... Tills de kom pa en sak! Man maste vara 21 ar gammal for att spela i WSOP. Stackars Mikey the Monkey var tydligen bara fyra ar gammal och var darmed minderarig!

 

Ja se amerikaner... :lol:

 

P.S Ni kan se bild pa mig och namnda apa i min blogg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sit N Go:s är för det första INTE poker och för det andra är det supertrist och för det tredje utvecklas man noll som pokerspelare.

 

Ur ett rent ekonomiskt perspektiv är det dock smart eftersom 90% av alla Sit N Go-spelare är riktigt, riktigt urdåliga. Man kan folda sig till en bra inkomst.. smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Simon!

 

simon1583

Turneringen han pratar om var jag med i. Han pratar troligtvis om mig, med reservation för att han kan prata om en annan amatör men det tror jag inte.

 

Fel. Jag pratar inte om någon specifik person. Jag pratar i generella termer. Och jag pratar om SnG´s på nätet.

 

Hur som helst som ni alla förstår så skulle Ken troligtvis komma i långt i tävlingen "världens sämsta förlorare".

 

"Show me a good loser and I will show you a loser!"

 

Förövrigt är han som ni vet ordförande i svenska pokerförbundet etc. att då anse att SnG-spelare inte kan spela poker är faktiskt ett intressant ställningstagande.

 

Det har jag aldrig sagt. Jag har sagt SnG´s inte är poker. Det är en stor skillnad.

 

Det gör även att han bör vara emot alla turneringar som är uppbyggda genom "satellit"-bord (turneringen han pratar om var så) när ex. 2 från varje bord går vidare. Dessa fungerar ju nämligen precis som SnG.

 

Och därmed faller denna slutsats.

 

Det är bra mycket mer skicklighet i enbordsatelliter än SnG´s på nätet. Hur lång strukturen är påverkar naturligtvis skicklighetsgraden.

 

Enbordsatelliter är vad som gäller på TV för det är vad som är TV-mässigt.

 

Jag tycker att du spelade bra. Synd bara att du valde att vara försiktig mot mig. Jag hade specialstuderat dig i ditt försöksheat och hade flera tells på dig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...