Gå till innehåll

NLT - SnG, lillstack med A7o


Recommended Posts

mikas_pot har varit lite aggro, men inte überaggro. Dock så limpade han precis in från UTG med 83 :s: för att sedan slå om när SB höjde till 600 med KK.

 

 

(100/200)

Seat 4: mikas_pot (2690 in chips)

Seat 6: Myssion (1555 in chips)

Seat 7: Premier16 (7805 in chips)

Seat 8: Nuttzo (1450 in chips)

mikas_pot: posts the ante 25

Myssion: posts the ante 25

Premier16: posts the ante 25

Nuttzo: posts the ante 25

mikas_pot: posts small blind 100

Myssion: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion :Ad::7h:

Premier16: folds

Nuttzo: folds

mikas_pot: raises 2465 to 2665 and is all-in

Myssion: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar syna mot tiltande fiskar när de går allin så i MTT´s, helst ska de vara extremt småstackade. (eller jag storstack)

Men bara för att fi hade en kass hand förra handen så betyder det inte att Ahög är bra nog nu, kulle foldat o väntat ut bättre kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även mot 2 slumpvisa kort så är du inte tillräcklig favorit för att ta synen. Har Fi 2 fria kort så åker du ut ur turneringen mer än 1 gång av 3. Det finns en stack som är mindre än dig - du kan folda dig till ITM.

 

Rent generellt är det så om man skall syna någon med Ax så bör x vara minst en 8:a. För då är man favorit mot över 50% av alla Ax som Fi kan gå all-in med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt är det så om man skall syna någon med Ax så bör x vara minst en 8:a. För då är man favorit mot över 50% av alla Ax som Fi kan gå all-in med.

 

Att A7 är en fold här håller jag med om. Men rent generellt så är det där helt fel (om jag minns rätt så är det väl Harrington som har skrivit det, och då pratar om han om räjshänder preflopp, inte all-in syner, och dessutom kan man inte applicera särskilt mycket av Harringtons tänk på SnG's). Delvis för att AK är en mkt mer sannolik hand än t.ex. A2, så man får vikta det högre än A8 isåfall (dessutom finns det många tillfällen där t.o.m. AK är vik), men huvudsakligen för att man måste se till en större bild än så: Har min hand tillräckligt med equity mot hans ställ-HD för att det ska vara $EV+ att ta synen, och då är förenklade resonemang av den typen inte till mycket hjälp.

 

 

Som sagt tycker jag att detta är en fold, men det intressanta är väl (borde egentligen ställt urpsprungsfrågan så):

 

1) Hur stark hand måste man ha för att ta en syn här, och

 

2) Hur liten stack måste man ha för att ta en syn med A7 här.

 

 

Överlag har jag spelat lite sunkigt på bubblan på sistone (förutom igår och i förgår när jag hade lite mer självförtroende), känns som att jag behöver öva lite på det där. Man får kanske införskaffa bubble trainer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överlag har jag spelat lite sunkigt på bubblan på sistone (förutom igår och i förgår när jag hade lite mer självförtroende), känns som att jag behöver öva lite på det där. Man får kanske införskaffa bubble trainer.

 

Wow, aldrig hört talas om Bubble trainer innan du nämnde det.

Men ett program man behöver prenumerera på suger... :(

 

Jag klarade bara 34 av mina 50 gratishänder. Känns som att man är sämre på bubblan än man tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, aldrig hört talas om Bubble trainer innan du nämnde det.

Men ett program man behöver prenumerera på suger... :(

 

Jag klarade bara 34 av mina 50 gratishänder. Känns som att man är sämre på bubblan än man tror.

 

88% (44 av 50). :)

 

Japp, prenumeration suger. Dessutom kan man inte betala med neteller. Men vafan, starta 800 bogus-håttmäjladresser och regga dig på varje konto, då har du 4000 gratishänder. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv avslutade jag min prenumeration rätt fort, var alldeles för mycket sjuka situationer man fick "träna" på, inte så ofta man kände att det var riktigt kluriga situationer, mest en massa situationer där man antingen hade en gigantisk stack som man inte skulle pusha med, mikroskopisk stack som man skulle pusha typ allt med, osannolika syn HDs för fis och en massa skit...bra idé, men tyvärr tyckte jag inte programmet var så bra när man väl lärt sig lite grundläggande pushbot-strategi..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även mot 2 slumpvisa kort så är du inte tillräcklig favorit för att ta synen. Har Fi 2 fria kort så åker du ut ur turneringen mer än 1 gång av 3. Det finns en stack som är mindre än dig - du kan folda dig till ITM.

 

Håller med om att det är en släng, men resonemanget att du kan folda dig till ITM verkar inte bra alls. Lillstacken kommer garanterat inte sitta och folda bort sig, utan stjäla aktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv avslutade jag min prenumeration rätt fort, var alldeles för mycket sjuka situationer man fick "träna" på, inte så ofta man kände att det var riktigt kluriga situationer, mest en massa situationer där man antingen hade en gigantisk stack som man inte skulle pusha med, mikroskopisk stack som man skulle pusha typ allt med, osannolika syn HDs för fis och en massa skit...bra idé, men tyvärr tyckte jag inte programmet var så bra när man väl lärt sig lite grundläggande pushbot-strategi..

 

Håller med lite, känns som att programmet hade kunnat utformats lite bättre, eller att man skulle kunna skräddarinställa fler variabler. Hur meningsfullt är det att "träna" på att släppa 62o som mellanstack när storstacken trycker...?

 

Lite lodigt att ta $30/månad dessutom, hade det varit $30/år så hade det kanske varit mer intressant

 

 

Men jag la märke till ett intressant fenomen när jag körde lite nyss (är iofs rättså självklart, men jag har inte tydliggjort det så här för mig själv tidigare): När jag ska syna så tittar jag i första hand på mina kort, i andra hand på stackstorlekar, och i tredje hand på hans ställ-HD. När jag ska ställa så tittar jag i första hand på hans syn-HD, sedan på stackstorlekar, och sist på mina kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra iakttagelse där. Faktiskt riktigt synd att BT inte har gått att skräddarsy bättre, jag skulle vilja träna på de RIKTIGT marginella situationerna, lite lättare att få in det i ryggmärgen genom att köra BT än att bara läsa vad SNGPT säger och typ memorera "pusha JTs men inte JTo, A7s med inte A8o osv"....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...